Emaitzak: 6
2004 | ||
Zuzen jokatzea eta ongi obratzea gauza bera da Sokratesentzat. Arete, hots, bertuterik duenak badakike | nola jokatu behar duen zuzen eta ongi, bertuterik nagusiena phronesis(" zuhurtzia") deritzana izaki, Platon eta Aristotelesentzat izango ere den bezala. Zuhurtzia duenak, beraz, badaki neurriz eta egokiro —eta, horrenbestez, garaiz ere— jokatzen. | |
Bere muga eta ahalekin, gizakiak zer izan behar duen hautatu egin behar du, | nola jokatu behar duen hautatu beharrean aurkitzen den halaxe. Eta hautaketa hori bere buruaz eta bizitzaz duen edo lortuz doan kontzeptzioaren argitan egin behar du halabeharrez, bere hautuetan tronpa daitekeela jakitun izanik. | |
2006 | ||
Homerok, halere, heziketa prozesu tipikoagoa deskribatzen du Akilesekin, berriagoa, indarrari beste garrantzi eskaintzen baitio argitasunari. ...artean haur ezjakina (npion ou tw eidoq’) zenean denak berdintzen dituen borrokan (omoiiou polemoio), eta ezjakina zenean gizonak goren bilakatzen dituen (ina t’ andrej arprepeej teleonai) Biltzarrean (agorewn), bere aita Peleok Fenix izeneko zamdaria eta laguntzailea jarri zion Akilesi —hori baita enemne hitzak adierazten duena—, eta hark irakatsi zion heroi gazteari bizitzan | nola jokatu behar zuen51 Beraz, heziketa sistema homerikoan, balentria egile (nrhkthnra te ergwn) eta hitzen esale (muon rhthr) bilakatzen da Akiles52, baina zerbaitek erakusten du programa topiko baten aurrean gaudela, heroi honek, bere biografian, ez baitu Biltzarrean distirarik lortzen. | |
aedoak gazteen eta helduen heziketa —ideologizazio— iraunkorra bideratzen ikusten ditugu han hemenka Homeroren testuetan. Gertakari handiak buruz errezitatzen dituzten kantari —erdi mistiko, erdi poeta— horien ahotik etenik gabe ari zaio erakusten —jauregian, kalean edo agoran— narrazioa entzuten ari denari, nola jokatu zuten heroi gogoangarriek, eta, ondorioz, | nola jokatu behar duen berak, bere bizitzan heroi izan nahi badu67. | |
Alegia, premisetan zerbait (jainkoa, gizakia...) deskribatzen da. Sistema razionalista horietan, eta horrelako premisetatik abiatuz, guk | nola jokatu behar dugun ondorioztatzen da. Humek ondorioztatze hori salatzen du, gauzak nolakoak diren dioten premisetatik ezin baita ondorioztatu gauzek nolakoak behar duten. | |
Nolabait esanda, razionalismoaren ikuspegian, printzipio razional batzuetatik abiatuz, zer egin behar dugun edo | nola jokatu behar dugun finka dezakegu arrazoimenaren bitartez. Esaterako, Clarkek honako inferentzia egiten du: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
nola | 6 (0,04) |
Lehen forma
nola | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
nola jokatu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
nola jokatu behar | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |