Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Intermón Oxfamek otsailean ekingo dio berriro hegoaldeko emakumeen eskulanaren baldintzen salaketari. “Baina azken hitza guk dugu, kontsumitzaileok —dio Idoia Zabalak — Geure buruari galdetu behar diogu nola eskain daitekeen hain ongi bukatutako alkandora merke hori, zergatik jarrai dezakegun modak gehiegi ordaindu gabe”.
2004
‎Hezitzaileak, pertsona sinesgarri, sinesteko moduko eta, beraz, gu segurtasunaz janzteko gauza den pertsona bihurtuko duen koherentzia hori nola eskain dezakeen galde egiten badu, munduan nola dagoen ikasi dugu.
‎Hori dela eta, esan zuen gasolindegia “abusuzko kontratu klausula” bat dela, kontsumitzaileari kalte larria egiten diona, eta, gainera, ez zaio ematen autozerbitzu tradizionala. Era berean, Kontsumitzaileen Batasuneko bozeramaileak azpimarratu zuen merkatu ekonomia batean produktuen azken prezioa haien kostu egituraren araberakoa dela, eta, alde horretatik, autozerbitzua duten estazioetan, langileen eta Gizarte Segurantzaren kostuetan aurreztuta, gainerako gasolindegietako prezio berak nola eskain daitezkeen galdetu zuen. “Kontsumitzailearentzako kargak handitzen diren bitartean, hornitzailearenak murrizten dira, eta askoz kostu txikiagoarekin, bidegabeki aberasten da”, esan zuen.
2011
‎%44k (2007koaren antzeko proportzioa) ez dituzte parametro horiek behar bezala neurtzen. Beraz, nola eskain dezakete zentro horiek tratamendu bat arazoaren dimentsioa ezagutzen ez badute. Izan ere, bisitatutako ikastetxeen %26k soilik identifikatu zuen gehiegizko pisuaren arazoa.
‎Joe Vinson Scrantongo Unibertsitateko Kimika Saileko ikertzaileak dioenez, azterketa horrek “areagotu egiten ditu kontzentrazio fisiologikoetan dauden intxaurren antioxidatzaileak, agian, antioxidatzaile ‘in vivo’ gisa jokatu izanaren frogak”. “Emaitza positibo horiek garuneko gaixotasun kronikoekin lotutako zelula babesa nola eskain dezaketen ulertzera hurbiltzen gaituzte”, ondorioztatu du.
2013
‎Profesionalek erabakitzen dute noiz jaso behar den prestakuntza, profesionalek ematen dutena eta apunteak hartzea errazten duena; izan ere, bideoa gelditu egin daiteke, edo, bestela, berriro ikus daiteke, hurrengo mailara pasatzeaz gain, aurrekoa ulertu denean bakarrik. Artikulu honetan, bideo prestakuntza zertan datzan, zergatik aukeratu eta bideoan ikastaro batzuk nola eskaintzen diren azaltzen da.
2017
‎Nola jakin elikagai solidoak sartzeko unea dela Artikulu honetan argi eta garbi utzi zen haurrek, gutxi gorabehera, amaren esnea besterik ez dutela behar (edo biberoia, horrelakorik ezean). Horrez gain, esnez bestelako elikagaiak nola eskaini hitz egin zuen. Une honetan, hala ere, argi utzi behar da haurrak berak hasiko direla solidoak jaten noiz hasi, ez egutegia, ez pediatraren aholkuak, ezta haurrak atenditzen dituen beste edozein osasun aholku ere.
‎Are gehiago, zundaketa horrek adierazten du bizi kalitatearen zenbait alderditan diabetesak eragin negatibo handia duela adierazten duen familiako kideen proportzioa eta diabetesa duten pertsonena oso antzekoak direla. Senitartekoen proportzio handi samar batek diabetesa duen pertsonaren zainketan gehiago parte hartzeko beharra adierazi zuen, baina senide askok uste dute ez dakitela nahikoa laguntza nola eskaini. Hau da, diabetesa karga psikosozial garrantzitsutzat hartzen da, ez bakarrik patologia duten pertsonek, baita beren ingurunerako ere.
2018
‎Noiz izan behar da kontuz? Artikulu honetan, txakurrei laranjak, mandarinak eta pomeloak modu seguruan nola eskaini azaltzen da. Frutak txakurraren janarian «Gama altuko txakurrentzako jaki komertzialek proteinen, koipeen, bitaminen eta mineralen balantze egokia duten arren, elikagai prozesatu horiek ere gabezia batzuk dituzte; izan ere, oro har, antioxidatzaileetan eta elikagai naturalak dituzten beste bitamina eta substantzia batzuetan (frutan, esaterako) urriak dira, eta oso onuragarriak izan daitezke gure txakurrentzat», onartu du Rick Woodfordek, «Meandreur d’yoter onena’ eskuliburuaren egilea.
2021
‎Eskola menuak autonomia erkidego bakoitzaren mende daude, eta autonomia erkidego horrek erabakitzen du nork kudeatzen duen zerbitzu hori, zer ezaugarri bete behar dituen eta nola eskaintzen den. Eta bai, alde handiak daude
‎Hezkuntza Ministerioaren arabera, 12 urtetik beherakoen %65, 8 egunero elikatzen da ikastetxeko jantokian. Autonomia erkidego bakoitzak erabakitzen du nork kudeatzen duen zerbitzu hori, zer ezaugarri bete behar dituen eta nola eskaintzen den. Familiek, bestalde, beren seme alabek zer jaten duten erabakitzeko ahots gehiago izateko eskatzen dute, eta kudeaketak beti kalitatean eraginik ez badu ere, adituek diote gurasoek kontrol gutxiago dutela ikastetxetik zenbat eta urrunago egon.
‎Autonomia erkidego bakoitzak erabakitzen du nork kudeatuko dituen eskoletako jantokiak, zer ezaugarri bete behar dituen eta zerbitzu hori nola eskaintzen den.Eredu hori aldatu litzateke. Azken hamar urteetan, gutxi aldatu da eskolako menua, ondoren ikusiko dugunez.
2022
‎Nik bakarrik… baina zure ondoan: nola eskaini lehen elikagai solidoak haurrari Zergatik dago patata hau hutsik. Jan daiteke?
‎Animalia bat aukeratzean, hainbat kontu hartu behar dira kontuan. Kontuan hartu behar dira, beti, zenbat denbora (eta zer kalitate) eskaini ahal izango diogun behar dituen arretei, eta behar den espazioa nola eskaini. Baita daukagun etxe mota eta animalia etxean edo beste pertsona batzuen zaintzapean bakarrik uzteko aukera ere.
2023
‎Lagun iezaiezu egunean gutxienez ordu erdi. Ikusi nola eskaini denbora gehiago zure seme alabei, eta ikusi zer jolasekin: Bi urtetik beherakoentzako jokoak Ez da askorik behar ume batek kanpoan jolastu dezan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia