2002
|
|
Ezker abertzalean, pixkanaka alboratzen ari da' ezker abertzalea ni naiz' diskurtso hori. Patxi Zabaletarekin bat
|
nator
esaten duenean ezker abertzalearen espazioa bakarra dela, eta talde eta indar desberdinak egituratu eta koordinatzeko gai garen neurrian, epe ertainera logikoena litzateke ezker abertzalea bat izatea.
|
2005
|
|
Batzueninteres politikoak seinalaturik, besteenak ez dira, ordea, ezkutuan geratzen. Etaegileekin bat
|
nator
esaten dutenean, politizazioaren aitzakian, Alardeen benetakogatazkari aurpegia desitxuratu zaiola. Kanpotartasunari buruz, aldiz, zer esan. Nihil humanum a me alienum puto antzinako hura Terentzioren garaian bezainberria dugu gaur ere, bai Bidasoako Edenean jaiotakoek bai halako zoririk izan ezdugunok.
|
2014
|
|
Mankomunitatearen lana gogoratu besterik ez dago, mendeurrena betetzen duen honetan (http:// mancomunitat decatalunya.cat/ inici). Alegia, herri kontzientzia sortuz eta, Bat
|
nator
esaten dutenekin Kataluniaren arazoen artean, giltzarrienetakoa, ekonomikoa dela. Egunero sumatzen eta ikusten da kalean pixkanaka, mendeetan zehar osatuz doan kontua da, lur emankorra prestatuz doan bezala, goiko metafora berrartuz.
|
|
Bat
|
nator
esaten dutenekin Kataluniaren arazoen artean, giltzarrienetakoa, ekonomikoa dela. Egunero sumatzen eta ikusten da kalean.
|
2021
|
|
Aditz morfologiak ezaugarri horiek islatzen ditu, pertsonak diskurtsoan zuzenean agertu edo ez: ni
|
nator
esaten badugu, edo nator bakarrik, aditz morfologiak azpimarratu dugun n batekin islatzen du pertsona, hitz egilea. Berdin gertatzen da diozu edo zaio bezalako adizkiekin ere.
|
|
Harago doa Jausoro, ordea, baieztatzen duenean euskara mundua ez dutela ezagutzen eta, are, bost axola zaiela, euskara ez baitute kultura jakin batekin lotzen. Haatik, Odriozolarekin bat
|
nator
esaten duenean baietz, kultura jakin batekin lotzen dutela; edo, zehazkiago, kultura jakin baten folklorekeriarekin lotzen dutela (Olentzero, Korrika, txalaparta, bertsolaritza, herri kirolak.) nagusiki, beraien erreferente sozialak hizkuntz hegemonikoetakoak baitira. Jausorok, zentzu honetan, berriro asmatzen duela iruditzen zait esaten duenean folklorekeriarako murriztapen horren atzean eduki gabezia dagoela eta, hortaz, euskararen transmisioak ezer gutxirako balio duela baldin eta ez bada eduki kulturalik igortzen.
|
|
Hezkuntzari helduz, iruditzen zait, batetik, Ikastolak" zentro publiko ez estatalak" direla jatorriz eta, bestetik, hezkuntza estatala ez dela beti horren publikoa. Sistema publikoari dagokionez, batetik, Silvia Federici rekin bat
|
nator
esaten duenean (Rodriguezek aipatua), askotan pribatuaren beste modu bat dela, estatuak kudeatzen duen neurrian, nahi duenean pribatizatu egiten duelako; Apodakak ere ohartarazi bezala, estatu publikoaren atzetik" benetako estatua" dago, estatu sakona, mundua gobernatzen ari diren erakunde pribatu eta opakoak; ikastolei dagokienez, bestetik, jabegoa estatuarena ez den arren, herriarena ... Fito Rogriguezek eta Txapartegik dioten moduan," ikastolak herri antolakuntzaren emaitza inpresionante bat dira, estatu bat eduki zain ez dagoen herri baten emaitza".
|
2022
|
|
Asko dugu egiteko hainbat esparrutan, baina, adibidez, lan eremua gure eskumenetatik kanpo dago. Bat
|
nator
esaten dutenekin zigorrekin bakarrik ez ditugula helburuak lortuko; une batzuetan halako neurriak ditugu, baina benetako eraldaketa izatea nahi badugu, errora jo behar dugu, eta hor bultzatu aldaketak. Gero eta enpresa gehiago ari dira berdintasun planak egiten, sexu jazarpenaren aurkako protokoloak...
|