2001
|
|
Eta zenbat eta sarkin hori nigan gehiago nagusitu, hainbat eta ilunago ikusten dut nire benetan gogoko dena, hainbat eta makalago geratzen naiz sarkin horren sasigogoei aurre egiteko. Eta gogokoak ez izan arren, betetzen saia
|
naiteke
gurari, nahi edo sasigogo ez gogokoak. Gezur gogoren bat, sasigogoren bat jabetuko bailitzan, nolabait, maitagogoaz.
|
2004
|
|
Ez al da Jainkoa izango —edo beste edozein izen ematen diogun izakiren bat— pentsamenduok gogoan sartu dizkidana? Hau ez da beharrezkoa, agian ni neu ere izan
|
naiteke
eta horiek ekoizteko gauza. Ez al naiz ni, orduan, zerbait izango gutxienez? 25
|
2009
|
|
Nola ezagutu behar dut ziurtasunez? Edo, nola egon
|
naiteke
seguru ezagutzen dudana (z). Edo, bere hitzetan:
|
2011
|
|
Meise Eckhart-ek zioen: nire izatea betierekoa da, nire bilakaera baino ez da denborazkoa; beraz, ez jaioa naiz, eta ez jaio gisa ez
|
naiteke
hil.
|
2017
|
|
Bestearentzako naizen objektu izateaz jabetzean, eta jabetze horrengatik beragatik, Bestearen subjektu izatearen presentzia atzeman ahal izan dut. Zeren Bestea ni subjektuarentzat objektu probablea den bezalaxe, ni ezin ager
|
naiteke
objektu probable bihurtzen ari ezpada subjektu ziur batentzat. Eta gertakari hori ezin da ondorioztatu nire unibertsoa objektu Bestearentzat objektu den egitatetik abiatuta, Bestearen begirada nigan pausatzera baletor bezala bide definitu bati jarraiki, zelaian eta inguruko objektuetan zehar noraezean ibili ondoren.
|
|
Horrek definitzen du Bestea, hori da Bestea. Jakina, tronpa
|
naiteke
eta benetako haserrealditzat hartu sumindura antzeztua baino ez dena; baina bakarrik tronpa naiteke objektiboki atzeman daitezkeen beste keinu eta ekintza batzuen arabera: tronpatzen naiz hartzen badut eskuaren mugimendua jotzeko intentzio errealtzat, alegia, tronpatzen naiz hori interpretatzen badut keinu baten arabera objektiboki atzeman daitekeena eta gertatuko ez dena.
|
|
Horrek definitzen du Bestea, hori da Bestea. Jakina, tronpa naiteke eta benetako haserrealditzat hartu sumindura antzeztua baino ez dena; baina bakarrik tronpa
|
naiteke
objektiboki atzeman daitezkeen beste keinu eta ekintza batzuen arabera: tronpatzen naiz hartzen badut eskuaren mugimendua jotzeko intentzio errealtzat, alegia, tronpatzen naiz hori interpretatzen badut keinu baten arabera objektiboki atzeman daitekeena eta gertatuko ez dena.
|
|
Saia
|
naiteke
, bada,[...] kanpotik ematen zaidan izate hori ukatzen[...] Besteari objektutasuna aitor diezaioket, Bestearen objektutasuna Bestearekiko objektibotasunaren suntsitzailea baita. Baina, bestalde, Bestea askatasun gisa nire bere baitako izatearen fundatzailea delarik, saia naiteke askatasun hori errekuperatzen eta nireganatzen, askatasun izaera ukatu gabe:
|
|
Saia naiteke, bada,[...] kanpotik ematen zaidan izate hori ukatzen[...] Besteari objektutasuna aitor diezaioket, Bestearen objektutasuna Bestearekiko objektibotasunaren suntsitzailea baita. Baina, bestalde, Bestea askatasun gisa nire bere baitako izatearen fundatzailea delarik, saia
|
naiteke
askatasun hori errekuperatzen eta nireganatzen, askatasun izaera ukatu gabe: izan ere, asimila banezake nire bere baitako izatearen fundatzailea den askatasun hori, neure fundatzailea bera izango nintzateke.
|
|
Lotsa, beraz, kapitulu honen hasieran8 adierazten genuenez, norberarenganako lotsa da, Besteak begiratzen eta juzkatzen duen objektu hori naizela onartzea. Nire askatasunaz bakarrik lotsa
|
naiteke
, objektu emana bilakatu eta ihes egiten didalarik. Horrela, jatorriz, nire kontzientzia ez erreflexuaren eta nire Ego begiratuaren arteko lotura ez da ezagutzazkoa, baizik eta izatezkoa.
|
|
Alabaina, senti
|
naiteke
begiratua eta ez begiratua izan," nigan finkatuta dauden begiak, ez da ziurra begiak izatea, izan daitezke benetako begien antzera eginak". 81
|
|
Alegia, tronpa
|
naiteke
eta, begiratua sentitu arren, gerta liteke inor ez egotea begira. Orduan, hipotetikoa da Bestearen existentzia?
|