2003
|
|
Egia da objektu konplexua dela. Izan ere, behin eta berriz sinplifikatu
|
nahi
badugu ere, ezagutza" so rt a" batzuez osaturik dago eta, egokiago esateko, ezagutzak barne hartzen dituen kontzeptuzko mapa edo" sistematzat" jo dezakegu. Baina konplexutasun hori, azken finean, kulturak bere baitanha rtzen duen munduaren armazoi estetiko hutsa da.
|
2004
|
|
Jean Louis Davantek idatzi pastoral honek arrakasta handia ukan du, ikusgarrira hurbildu den jende osteaz gain, oholtzaratu diren jokalariak molde ederrez aritu baitira. Gehitu
|
nahi
nuke ere esku programa guziz aberatsa zela, 1004 eta 1035 urteen artean Nafarroako Errege izandakoaren biziaren joan jinen hobeki ezagutzeko. Urhentzeko, pastoraletan nahiko berria den egitate bat azpimarratu nahi dut:
|
2013
|
|
Antolamendu neokapitalistak dirua ematen ez duen edozein ekintza gainazalezkotzat jotzera bultzatu
|
nahi
bagaitu ere, ez da zorizkoa, esaterako, Frantziako Iraultza gertatu zenean, erabaki azkarrenetako bat Louvrea herriari irekitzea izatea. Jakina da estatu modernoaren irudi berriaren sorreran arteak funtsezko rola jokatu zuela.
|
|
Esaterako, ikasi nahi duenarentzat errazagoa izango da Goierrin ikastea beste eremu erdaldunago batean baino. Hortaz, euskara mugarri izatea
|
nahi
badu ere, politikak ezin dira bateratuak izan, beharrezkoa da moldatzea.
|
2016
|
|
Denbora errealean hori, baina baita
|
nahi
dugunean ere, programa gehienak nahieran ikus/ entzun baitaitezke beranduago; gailu mugikorretan gero eta errazago. Zientzia fikzio ziren ideia batzuk merke eta zabal iristeko bideak aurkitu dira; halakoa da Googleren Cardboard proiektua:
|
|
Eta mugimendu libertariora lerratu ez zen politika iraultzailea leninismora lerratu zen 1917tik aurrera. Eta arte iraultzailea egin
|
nahi
zutenak ere leninismoaren estrategietara lerratu ziren.
|
|
Batzuek teknifikazioan arreta jartzea
|
nahi
badute ere, aldaketa horien dimentsioa askoz ere sakonagoa da. Eusko Jaurlaritzak berak hartutako bideak begirada berdina duela esango nuke.
|
2018
|
|
Autore batzuek kontsumitzailearen autonomia azpimarratzen dute, bai eta ekoizle kontsumitzailearen arteko banaketaren ahultzea ere (prosumer bezalako kontzeptuak erabilita). Horren arabera, sarean eta eskuratzeko modu errazean (legala edo alegala zein ilegala izanik) dagoen kultura digitalaren eskaintza handiaren artean, norberak aukeratzen du dastatu edo kontsumitu nahi duena; bai eta partekatu
|
nahi
duena ere. Beste autore batzuek sarean egiten diren erabilera eta kontsumo partekatuak azpimarratzen dituzte:
|
2020
|
|
Estatuaren eta gehiengoaren arrazoiaren izenean egiten diren basakeriak geratzeko sortu den hori estatuaren beraren gehiegikeria edo basakeria berriak justifikatzeko instrumentu bilakatu dela, tamalez. Eta, beraz, etikaren fundamentu garaikidea izan
|
nahi
duenak ere ez digu balio fundamentu absolutu bezala.
|
|
Adornoren hizkera filosofikoa hain da korapilatsua honezkero, non Andersen hitzetanAdornorena" terrorismoa"," monokratismoa"," sadismo literarioa"," bortxaketa"," irakurlearekiko mespretxua" besterik ez den.7 Adornok alferrikako zailtasunak sustatu eta nahita bilatzen dituela dio Andersek. Badirudi Adornok irakurleak zigortu nahi dituela intelektualki gutxiago izateagatik; eta, gainera, dauzkan muturreko ideiak inork ulertzen ez duen hizkera batean ezkutatu
|
nahi
dituela ere. Antza, ekintza politikoari eta oposaketari muzin egin ondoren, Adornoren helburua da hutsune hori betetzea hizkera filosofikoari dagokion sasiekintza baten bitartez.
|
|
Estimatzen dut baita ere askatasun eta balio elemental batzuen defentsan jardun delako beti. Baina motibo tekniko bat aipatu
|
nahi
dut ere bai. Filosofo, politikari, kritikari gutxi ezagutzen dut interlokutoreen pentsamendua hain ondo konprenitzeko gauza dena.
|
|
Kontrara, ‘zu’ galtzean ‘ni’ ere galdu egiten naiz neurri batean. Gainezka egiten dugu, ez dakigu zer galdu dugun, nor garen, ezta zer
|
nahi
dugun ere, ‘ni’ ak zurekiko erlazioan eta besteak beste zurekin hartu izan baitu zentzua: " Nor ‘naiz’ ni, zu gabe?
|
|
Sistemak hala
|
nahi
badu ere, ezin gara gorputzetik askatu, ezta hark eskatzen dituen egiteko ‘inproduktiboetatik’ ere: egonkortasuna, patxada eta, bereziki, zaintza.
|
|
Sistemak hala
|
nahi
badu ere, ezin gara gorputzetik askatu, ezta hark eskatzen dituen egiteko ‘inproduktiboetatik’ ere: egonkortasuna, patxada eta, bereziki, zaintza.
|
|
Kontrara, ‘zu’ galtzean ‘ni’ ere galdu egiten naiz neurri batean. Gainezka egiten dugu, ez dakigu zer galdu dugun, nor garen, ezta zer
|
nahi
dugun ere, ‘ni’ ak zurekiko erlazioan eta besteak beste zurekin hartu izan baitu zentzua: " Nor ‘naiz’ ni, zu gabe?
|
|
Adornoren hizkera filosofikoa hain da korapilatsua honezkero, non Andersen hitzetanAdornorena" terrorismoa"," monokratismoa"," sadismo literarioa"," bortxaketa"," irakurlearekiko mespretxua" besterik ez den.7 Adornok alferrikako zailtasunak sustatu eta nahita bilatzen dituela dio Andersek. Badirudi Adornok irakurleak zigortu nahi dituela intelektualki gutxiago izateagatik; eta, gainera, dauzkan muturreko ideiak inork ulertzen ez duen hizkera batean ezkutatu
|
nahi
dituela ere. Antza, ekintza politikoari eta oposaketari muzin egin ondoren, Adornoren helburua da hutsune hori betetzea hizkera filosofikoari dagokion sasiekintza baten bitartez.
|
2021
|
|
Kontua ez da eureka batera heltzea, aparteko ideia jenialera edo originalera. Gakoa ez da pentsamenduaren ikuspegi enprendedorista edo ekintzailetsua bultzatzea, neoliberalismoak haurtzaroaren horrelako ikuspegia hedatu
|
nahi
badu ere. Ez al dute jolas parke itxura Googleko bulegoek, txirrista, hamaka, billar eta futbolinez beterik?
|
|
Googleren algoritmoa urrun dago guretzako emaitza onenak ematetik, gure laguntzaile fidel eta prestu agertu
|
nahi
badu ere; hortaz, audientzia gisa, arduratsuagoak izan ginateke aukeratzen ditugun informazio iturriekin eta pantailetan erakusten zaizkigun emaitzekin.
|
2022
|
|
Zaintzaren kontzeptuak, are gehiago euskaraz ‘bijilantzia’ esan
|
nahi
duenean ere, zaintza ekosistema bati egin behar dio erreferentzia, auzozaintzari, eta hirian eta espazio publikoan zenbait gorputzek mugitzeko eta espazio hura bere egiteko dituzten arazoak jarri lituzke lehen lerroan. Emakumeek espazio publikoan edo komunitarioan plazan, parrandan, kalean, gauean, garraio publikoan (emakumeek erabiltzen dute nagusiki) eta, noski, espazio publiko politikoetan (hedabideak, lantokiak, eskola, erresidentziak...) libre mugitzeko gaitasuna bermatu luke zaintza berri horrek:
|