Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Horrela egiteak ere lagunduko dio ikasleari saio horien helburua zein denargitzen, eta aurrean duena irakasle partikularra ez dela hobeto ulertzen. Dena dela, ikaslearen maila dela eta, xede hizkuntza ere erabil daiteke, beti ere ikaslea lasaisentitzen bada, eta esan nahi duena esan nahi duen bezala esateko gaitasuna badu.
2002
‎Kritika harriztatuaren heriotza da, hots, kritikaren piztuera. Eta ez, zenbaitek sinetsarazi nahi duen bezala, kritikaren heriotza.
2004
‎Agindu horitradizio etiko orotan nolabait presente dagoen Urrezko Erregelaren bertsio bat da: , trataitzazu besteak, besteek zu trata zaitzaten nahi duzun bezala?, Bestetik, etika aplikatuanzehatzago ikusiko ditugun auzi moralei erantzun behar die Elizak (eutanasia, abortua, bioteknologia...), hau da, aipatutako aginduak ez ezik, bere baitako ideologia desberdinaketa botere erlazioak kontuan edukiz.
2005
‎Udalak bere kolaborazioa ez ematea posible da, hala ere, alardea Irungo Herriarenondarea dela eta berak nahi duen bezala ospatu behar dela pentsatzen jarraitzendugu29.
‎Katedra askatasunareneskubideak hau dio: irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxeko zuzendaritzak. Arrazoi ezazu zure erabakia.
2007
‎Gero, arestian aipatu bezala, mozkinak produkzioaren legamia gisakoak izanendira. Orduan, eta soilik orduan, Schmitt-ek nahi duen bezala, gizartea postkapitalismoan biziko da, ekonomia osoa bere lekuan ezarriko duen postkapitalismomotan hain zuzen ere.
‎Pertsonaiahorrek dituen arazo guztiak borroka arteen bitartez konpontzen ditu. Hala, gatazkak berak nahi duen bezala konpontzeaz gain, lagunen txaloak, mirespena eta onarpena lortzen ditu. Mikelek hainbat aste daramatzamarrazki bizidun horiek ikusten, eta irakasleak ohartu dira ikasgelan zeinjolastokian sortzen zaizkion gatazkak bideratzeko indarkeria erabiltzen hasidela.
‎Prozesu hori argitzeko, Vygotsky kseinalatzeko keinuaren garapena azaldu zuen. Hasieran, keinu hori haurrarenhelmenetik at dagoen objektu bat eskuratzeko saiakera okerra da; objektura iritsinahian, haurrari eskuak airean zintzilik gelditzen zaizkio eta hatzak mugitzen ditu, zerbait hartu nahi balu bezala. Hasierako une horretan, seinalatzeko keinua haurrakegiten dituen mugimenduei dagokie.
‎Baina ama, aita edo beste edonor haurrarilaguntzera joaten zaionean, eta pertsona horrek haurraren mugimenduek zerbaitseinalatzen dutela ikusten duenean, egoera errotik aldatzen da, haurrarenmugimenduak beste pertsonentzat esanahi bat hartzen du-eta. Haurraren hasierakosaiakera okerrak erantzun bat sorrarazten du; baina, ez haurrak nahi zuen bezala, objektuarena, beste pertsona batena baizik. Hala, hasieran objektu bat eskuratzekosaiakera besterik ez zenari beste pertsonek esanahi bat ematen diote.
2008
‎Ikerketa metodo kuasi esperimentalaren helburua, esperimentuarenaren antzekoa izango da, fenomenoei azalpen kausala ematea, hain zuzen. Hala ere, metodo esperimentalarekin alderatuz gero, ikertzaileak ezin ditu aldagai independenteak berak nahi dituen bezala kontrolatu eta manipulatu, eta, ondorioz, kasu askotan, egoera sozialetara mugatzen dira; inguru naturalean egindako esperimentuak izan ohi dira.
2010
‎«Sabino Arana fundazioak»atera liburu batek eman dit parada, eta egileekin mintzatzeak ausardia, afera berrizaipatzeko. ...rla osteko nazionalisten jarrera, oro har, kristau demokraziarenbarnean ezarri behar dela onartzen dut, eta naziekin izandako harremana huts larribat izan zen, nazionalismo jelkidearen berezitasunek esplikatuta, ez izanik inondikere Euzkadi nazi baten sortzeko konspirazio lodi eta antolatu bat, Agirrek berakAlemanian hasia eta delirio arrazisten ondorioa, gaizki dabiltzan idazle batzueksinetsarazi nahi duten bezala.
2011
‎BJLOren 102 eta BERen 13 artikuluek aipatzen dituzten epaile karreran sartzeko betekizunek BJLOren 302 eta 303 artikuluetara garamatzate. Horrela, bake epaile izan nahi duen edonork, epaile «arrunt» izan nahi duenak bezala, espainiarra eta adinez nagusia izan behar du eta legeak xedatzen dituen ezgaitasunak ez pairatu37 Lehenengo betekizuna jurisdikzioak daukan eduki politikoarekin lotuta, errepara diezaiogun beste biei.
2012
‎Hainbatenpresaburuk nahiago dute aldi baterako kontratazioa, legeari iruzur eginez, kontratuaren iraupena agortzean lan harremana berez bukatuko delako, kaleratubehar izanik gabe, iruzur horrek dakarren kostu ekonomikoaren murrizketarekin.Aski esanguratsua da esku artean dugun azken datua: kontratu berrien% 92, 1aldi baterako kontratuak dira14, eta horrek ez dio errealitateari erantzuten, hots, aldibaterako kontratu horiek ez diote erantzun, legeak nahi duen bezala, aldi baterakoarrazoi bati, errealitate ekonomikoa aldakorra baita, baina ez hainbeste. EAEn(% 93,7), eta Nafarroako Foru Komunitatean(% 93,3), datuak oso antzekoak dira.
2014
‎kasu batzuetan besoa bertikalki altxatzen du; beste batzuetan, zeharka; aurrera edo atzera mugitzen du, begien posizioari dagokionez. Objektua leku berri batean erortzen denean (burukoaren gainean, esaterako), berriro toki berean erortzen uzten du, bizpahiru aldiz, espazio posizioa aztertu nahi balu bezala. Gero posizioa aldatzen du.
2017
‎Aipatutako langilearen izaeragizatiarrari lotutako ezaugarriak produzitzen ipintzean, lan mekaniko errepikakorretik aldendu eta ekonomiamerkatuaren ekoizpen moduak artearen eremuko ezaugarriekin bat egitean, lanaren bitartez autoerrealizatzea posible dela ematen du. Bainan auto errealizazioaren ideiak beste aurpegi bat erakusten du.Batek gustukoa duen horretan aritzeko beta duenean, lantokiko giroa atsegina denean, ordutegia nahi eranantolatzeko modua duenean, norberak nahi duen bezala janzteko aukera duenean, jolastu, musika entzun etaatsedena hartzeko tarteak dituenean, fabrikan ez bezala, diziplina eta kontrolaren nozioak desagertu egitendirela ematen du. Langilea lanean gustura dagoenean, askoz handiagoa bihurtzen da lanarekikoidentifikazioa, motibazioa, inplikazioa, eta beraz lanari denbora gehiago eskaintzeko aukerak ugaritu egitendira.
‎Itun Ekonomikoa aldebiko araua dela azpimarratzen digute, baina hori horrelaezin daiteke izan, Estatua eta autonomia erkidego bat parean jartzen baitira, eta ezda hori kasua. Gainera, nahikoa froga daude non gardenki geratzen baita Estatukogobernuak nahi duen bezala neurriak hartzen dituela itun horren inguruan. Parekideenarteko harremana baino gehiago, harreman hierarkizatua da, non gobernu zentralakemandako zerga eskumentzat hartzen baitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia