Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Laburbilduz, BHren bitartez lortu nahi da familiako kideek autoestimu handiagara dezaten. Horrek ez du esan nahi gurasoek arauak jarri eta betearazi behar ezdituztenik. Izan ere, sozializazio prozesua behar bezala gerta dadin, ezinbestekoada haurrek ikastea familian bizikidetza arautzen duten eta bete behar diren arauakdaudela, gero ezagutza hori beste talde batzuetan eta, azkenik, gizartean aplikatuahal izango baitute.
2008
‎Bestalde, gazteek ez dute hitz egin nahi gurasoek, zaharrek egiten duten bezala. Gazteek euren hizkera nahi dute, taldearekin identifikatzen dutena, eskapu egiten diote zaharren berbeta moduari5.
2009
‎Ulertu behar da, bi hizkuntzak" erabiltzeko adina ikasteko" obligazioa tarteko, hizkuntza aukeratzeko eskubideak ez duela esan nahi gurasoek euren seme alabentzat irakaskuntza elebakarra, eskubidea balitz bezala, defendatzeko aukerarik dutenik. Eskolaren bidez bi hizkuntzak ezagutzeko obligazioa ezin da inolako eskubideren izenean ezabatu, obligazio hori baita gaur ikasle gazte eta bihar etzi herritar heldu izango direnei hizkuntza kontuan aukera berdintasuna bermatzen dien tresna, eta aldi berean elebiduna den eta elebiduna izatea aukeratu duen gizarte honen kohesiorako bermea.
2011
‎Egoera larriengatik edo epailearen aginduz gurasoek ezin baldin badute adingabea zaindu, erakunde publiko eskuduna arduratuko da hura zaintzeaz behar den denboran. Zaintza idatziz ematen da, eta gurasoei seme alabekiko izaten jarraitzen dituzten arduren berri ematen zaie; izan ere, zaintza ez edukitzeak ez du esan nahi guraso ahala galtzen denik.
‎Zeregin batzuk eskualdatzeak ez du esan nahi gurasoak libre geratzen direnik seme alabak hezteko duten arduratik, ez eta ardura hori guztia eskolaren gain geratzen denik ere. Alderantziz, familiek jarraitu behar dute heziketako protagonista nagusi izaten, eta familiaren eta eskolaren arteko harremana ahalik eta estuena eta baliagarriena izatea ahalbidetu behar da.
‎Guraso batzuek gorrotoa, haserrea edo atsekabea ager diezaiokete haurrari eta agerpen horiek iraunkorrak direnean, tratu txar bihurtzen dira. Horrelakoetan, haurrak ez ditu ulertu nahi gurasoen sentimenduak eta emozionalki bakartu egiten da. Mundu errealean murgiltzen da, inolako interpretaziorik gabe.
‎haurrek gurasoak imitatzen dituzte, eta, beraz, haurrek aldizka irakurtzen dutela ikusten badute, haien portaera errepikatuko dute ziurrenik. Horrek ez du esan nahi gurasoek egun osoa irakurri behar dutenik, baina etxean irakurketa giroa sor dezakete, irakurketak haurrekin partekatu eta liburuei merezi duten garrantzia eta zainketa eman. Testuekin ohitzea:
2012
‎nigatik lotsatzen zela. Baina orain ulertzen dut beragatik zela, ez zuela nahi gurasoekin eta hiru arrebarekin konpartitzen zuen pisu ziztrina ikus nezan, ezta bere disko bilduma txikia edo bere liburutegi urria ere. Gurera etorrita, gure oparotasunaren partaide zela imajina zezakeen, une batez sikiera, edo hori uste dut behintzat:
2013
‎–Ez. Horrek ez du esan nahi gurasoak txarragoak direnik, baina, ez dute amonaren modu berean adierazten gureganako maitasuna. Ez zeuden goizetik arratsera guri musuka eta fereka eginez.
2016
‎_ Ez dut nahi gurasoak arduratuta egon daitezen. Jakinaren gainean jartzen baditut, ez dute begirik
‎O Ez dut nahi gurasoak arduratuta egon daitezen. Jakinaren gainean jartzen baditut, ez dute begirik bilduko gau osoan.
‎Ziegara itzuli zenean, amaren oroitzapena lausotzen joan zen eta Nekanerena argitzen; eta pentsatu zuen orduan berak ez zuela nahi gurasoei gertatutakoa beraiei jazotzea, horrenbeste urte aldendurik, horrenbeste urte bakarrik. Ez, berak, Nekaneren alboan izan nahi zuen kartzelatik ateratzen zenean, Gabriel Garcia Marquezen Ehun urteko bakardadea edo Italo Calvinoren Baroi arranpalaria nobelez mintzo zitzaion neska harekin, Sartre eta Beauvoirren harremanaz aditu baten ziurtasunarekin hitz egiten zion emakume harekin, esaten ziona “bizitzari den dena eskatu behar zaio, eta bete betean bizi”; eta betiereko maitasunik sekula ere aginduko ez zion arren, maitasun handia ematen zion bueltan ezer eskatu gabe, elkarrekin zeuden une hori infinitua bihurtuko balu bezala, borondate eta askatasunari lotutako maitasuna.
2017
‎Ez dute soilik informaturik egon nahi, seme alaben hezkuntza proiektuan ere eskua sartu nahi baitute maiz; inplikaziorik gabe, ordea; hau da, irakasleei zer eta nola egin behar duten agindu nahi diete, baina eskuak garbitzen dituzte irakasleek laguntza eskatzen dietenean (kontuz! Honekin ez dugu esan nahi gurasoek at mantendu behar dutenik. Kontrara, uste dugu parte aktiboa luketela izan, baina bestelako zentzuren batean, elkarlanean).
2019
‎Erraza da imajinatzen gizonak eta emakumeak berdinak liratekeen mundu bat, horixe bera agindu baitzuen iraultza sobietarrak: ...batean oinarrituko litzateke, eta ezkontideek modua lukete nahi bezain laster hura hausteko; ama izatea hautu librea litzateke, hau da, onartua leudeke jaiotza kontrola eta abortua, eta eskubide berak emango litzaizkieke ama eta seme alaba guzti guztiei, amak ezkonduak izan zein ez; amatasun baimenak gizarteak ordainduko lituzke, eta bere kargu hartuko lituzke seme alabak, baina horrek ez du esan nahi gurasoei kenduko lizkiekeenik, baizik ez liratekeela geratuko haien esku abandonaturik.
‎Baina ez suizidioa izan zelako, ez horregatik bakarrik. Oso suizidio gogorra izan zelako eta ez zutelako nahi gurasoek egia jakiterik. Ibai batean ito zela esan zuten.
2021
‎Senarra atzetik dabilkit. Aspalditik bizi gara elkarrekin, baina ez dit utzi nahi gurasoak ikustera joaten. Horregatik alde egin diot, eta gurasoen etxera noa berriro.
‎Ez dakit zergatik ez nuen nahi gurasoak bereizterik. Aitaz errukitzen nintzen, edo beharbada amaz.
‎Ez nuen nahi gurasoak bereiztea, hala ere.
‎–Agian –esan zuen Hélènek–, nahiko bazenu... –tuntun itxura izango zuen Hélènek, oin bat eta bestearen gainean zanbuluka– Hauxe da, etxera ez dut orain itzuli nahi gurasoek eurekin afaltzera behartuko nautelako eta horrek gogaitu egiten nau. Baina bizikleta bat daukat patioan eta oraintxe bertan behar dut...
‎Ez dut nahi guraso gehiagok beren haurrak galtzerik.
2022
‎Langeletek goragalez pentsatu zuen inguru osoak berehala hartu zuela Elisabethvilleko kanpin baten uztaileko airea: haurtxoak txilioka ari ziren; goroldioa egunkari zimurtuz, barruko arropa zikinez eta kontserba lata hutsez estalita geratu zen; emakumeek negar egiten zuten; beste batzuek, garrasi edo barre; gaizki garbitutako ume ezin itsusiagoak hurreratu zitzaizkion Charlieri; hark uxatu egin zituen, baina ez oihuka, ez zuen arazorik nahi gurasoekin?, ezpada begi amorratuak erakutsiz.
2023
‎Berak ere ikusten ditu oraindik marrazki bizidunak, baina bakarrik dagoenean soilik. Ez du nahi gurasoek oraindik haurra dela pentsatzerik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia