Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2009
‎Ahots asko altxa dira edozein preziotan muga gabe hazteko proposamen horien aurka. Benetan hartu behar ditugu eta arrazionalki neurtu, hemendik denbora laburrera kexaka ibili nahi ez badugu. Zenbait herrialde ongi samar ari dira; Frantzia, esaterako.
2011
‎Filmaren hasieran, Anak ez dauka barruan daramanaren berri. Horregatik da bere pertsonalitatearen atal garrantzitsu bat hanka bat beti etorkizunean jartzea, ez du atzera begiratu nahi; izan ere, beltza eta iluna den barren edo hondo bat dauka, beldurragatik ikusi nahi ez duena. Anak bere gain daramana ez du berak aukeratu, bere izateko eraren aurka doa, naturak ezarri dion zerbait delako.
2012
‎Hasieran hiriaren barneko eraikin industrial interesgarri bat besterik agerrarazi nahi ez zuten Lazkanoren koadro batzuek, eraikin ederra, baina erabilerarik gabea eta aurri egoeratik gertu, azken urteetan hiriak jasan duen edota jasaten ari den hirigintza aldaketaren kontakizun baliotsu bilakatu direnak. Irudiek gainera, desagerpen ziur batek gehitzen duen malenkonia daramate atxikia.
‎Azken batean, gainerako pertsonak bezalakoak garela ulertzeko arazoak dituztenek, gainerakoek bezala jokatu behar dugula uste dute, «beste edozein bezalako» izatera gonbidatzen gaituzte, gure berezitasunari uko egin ahal izateko eskura ditugun bitarteko terapeutikoak baliatzera. Prozedura kirurgiko mingarri eta sarritan eraginkortasunik gabeak eta kutsu moralizatzailez jantzita «geure mugak gainditzeko» omen diren errehabilitazio saio amaiezinak... horiek guztiak ezgaitua beste pertsona bat (agian inoiz izango ez dena edo izan nahi ez duena) bilakatzeko ahaleginak baino ez dira. Gizarteak beretzat hori nahi izateak (nahiz eta, ez dezagun ahantz, «gure mesedetan» omen den) ez du berez eta nahitaez posible, beharrezko edo desiragarri bihurtzen.
‎Hizkuntzaren biziraupena hiztunek nahi edo nahi ez dutelako ideiarekin lotzea zen saio honen helburua eta edozein hizkuntzatan mota ezberdineko hiztunak izan gaitezkeen ikusaraztea; hiztunak edozein hizkuntzatan ezagutza, erabilera eta jarreraren arabera aztertuta, zein ezberdinak izan gaitezkeen aztertzea, gogoeta egitea.
‎alde batetik, menderatuen eta menderatzaileen artean lotura estua sortzen da, nolabaiteko harreman sinbiotikoa non sadikoak menderatuak behar dituen sadiko izateko, eta masokistak menderatzailea. Elkarren menpekoak dira orain, ez batak ez besteak onartu nahi ez badu ere. Bestetik, menderatzaileek eta menderatuek paperak alda ditzaketela badakite.
‎Kontzientzia morroiak, Modernitateko gizaki masokistak, koldarkeriak eta alferkeriak mugiarazten dutenez eta bizitza arriskuan jarri nahi ez duenez, bilatuko du babesa azkenean unibertso sinboliko bera duen masaren loturetan, horren sakontasunean birrinezinak diren irrika kontserbatzaileak aurkituko ditu-eta. Modernitateko gizaki masokistak bere barneko ezinegona baretu ezinik nahiago du autokontzientzia nagusi baten mende egon, nagusia masa gisa edota gizabanako nagusiaren itxura har dezakeelarik.
‎Gizabanakoen artean adoretsuenak ere gutxitan du benetan dakienari aurre egiteko adore nahikoa (Nietzsche, 1999: 39), eta, gauzak horrela, menderatzaileak ez du onartu nahi benetan menderatuaren beharra duela, menderatuak menderatzailearen beharra duela onartzen ez duen bezala; baina ez hori bakarrik, egia hegeliarraz gain Nietzsche-k nabarmentzen du biengan benetan onartu nahi ez duten beste sentimendu bat ere badela, sekretu handia?, ez batak ez besteak ez duela bestearen beharrik eta adoreaz baliaturik barnean badutela menderakuntzarekin amaitzeko indar nahikoa.
‎Autonomian eta arrazionaltasunean oinarrituriko Modernitatean nagusi den paradigma kulturalean, lehenago adierazi bezala, menderatua konturatzen da berak ere eskubide osoa duela menderatzailea izateko eta besteren bat mendean hartzeko, botere harremana hautsi barik egoerari buelta emateko; eta, bestetik, ez batak ez besteak onartu nahi ez badute ere, biek elkar behar dutela nahitaez, sadikoak eta masokistak?. Paperak aldatzeko gaitasuna baldin badute ere, beti dira sadiko edo masokista, baina ez biak aldi berean.
‎Gizaki hipermodeno berriak aurreko gizaki modernoak ikusi nahi ez zuen egia ezagutzen du jada, boterea ez dela menderatzailearen jabetza bat, gorputz guztietatik bidaiatzen duena baizik eta, ondorioz, batetik, ez dela menderatzailea izan behar botereduna izateko eta, bestetik, ikusezintasunaren artea erabil dezakeela zalantzapean egotea ekiditeko. Gizaki hipermodenoak, sadomasokistak?
2013
‎(7) Ulysseri, zergatik ordea?? halako Luzifer airetxo bat erantsi diote, edo Prometheu airea, Greziatik aldegin nahi ez badugu (ZIN: 147).
‎4 (17)). Orain, Nietzsche-ren gorputz ustel zaharra duen espektroa ekarri nahi ez badugu, zein da konjuratu nahi dugun mamua. Zein da jarraituko dugun Nietzsche a?
‎Gure aburuz, eta arestian markaturiko ildoari jarraituz, Nietzsche-k ederki ere zekien zer adierazi nahi zuen, modu gardenean adierazi nahi ez zuen arren; hau da, betiereko itzuleraren anbiguotasuna ez da ezintasunaren edo izaera erromantikoren baten ondorioa, nahita egindako zer edo zer baizik. Fantasia da eta, fantasia den neurrian, zentzurik gabeko zentzua, anbiguoa edo antzua izan behar du milaka interpretazio ahalbidetzeko.
‎Gaingizakia menderatua zein menderatzailea izan nahi ez duen hori da, soberanoa, Nietzsche-k ez baitzuen gizaki baten ordezkapena xede: «Menderatzea?
‎Heriotzaren atarikoa eta heriotza bera aztertzean, ardatz hartzen dugu gure gizartean, oro har, pertsonak zahardadez hiltzen direla sarrien, urte askorekin, eta gaixotasun prozesuen ondorioz. Dena den, beti ez da hori gertatzen, eta ezin dugu baztertu beste asko gazterik hiltzen direla, mendekotasun aldia bizi izan gabe; edota, badaudela beste pertsona batzuk, mendekotasunean bizi nahi ez dutenak edo mendeko izaten hasi orduko hiltzea erabakitzen dutenak, ez baitute jarraitu nahi zentzurik ez duen bizitza batean.
2014
‎Estefanía Hualde(), Maisterrako Rosa Salvochek ahizpa bailitzan Bidankozera eramandako oronztar euskalduna (§ 3.2.2). Evaristo bilobak dioenez, 1930eko hamarkadan zehar, bera haurtxoa zelarik, euskaraz mintzatzen ziren aiton amonak etxe barrenean haien jarduna etxeko gaztetxoek ulertzerik nahi ez bazuten. Urte batzuk beranduago berriemailea koskortu zenean hori egiteari utzi ziotela ematen du, edota bilobak gehiago entzun ez ziela gutxienez.
2015
‎Egia gordetzeko edo egia kaleratzeko argudioak asko dira. Kolonbian, adibidez, egia salatu nahi ez zutenek erakundeekiko eszeptizismo handia erakusten zuten; biktimek min handia jasango zutela eta egiak mendeku ikaragarriak ekarriko zituela zeritzoten (PCS, 2006). Bosnian,% 26 Egiaren Batzordearen aurkikuntzak bi hamarkadaz behintzat ezkutuan gorde zirelakoan zegoen, gatazka berpiztu ez zedin (Biro et al., 2004).
‎Simonen hitzetan ostikadak bortitzak dira, gogorrak, indartsuak, barruan duten ernegazio guztia askatzeko adinakoak. Beraiek nahi ez duten arren, indartsu ateratzen da baloia, kolpe leunak egiteko gai ez balira bezala. Mugimenduaren kontrola galduta, gorputzean giltzaperatua egotearen ondorioz sorturiko emozioek agintzen dutela dirudi.
2016
‎Halaber, arrunta da atxiloek zigor moduan ulertzea norbait Errespetu Modulutik Konplimendu Modulura bidaltzea; bada, anitzetan, hori gertatzen da norbaitek arauak betetzen ez dituenean edota liskar batean sartzen denean. Haatik, kurioski, ez da sekula alderantziz gertatzen, askotariko arrazoiengatik Errespetu Moduluan bizi nahi ez duten hainbat preso egonda ere. Nolanahi ere, kontuan hartuta Espetxe Erakundeek batik bat emakumeei aplikatu dietela Errespetu Moduluen eredua eta, egun, euskal presondegietako emakumezkoen departamentu ia guztiak halakoxeak direla, gizonezkoenekin gertatzen ez den bezala?, bistan dago atxilo onen eta gaiztoen arteko dikotomia eta hierarkiak eurei eragin diela bereziki.
2020
‎Venezuelan, oposizioak onartu nahi ez badu ere, joan zen 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 herritarrek parte hartu zuten lehendakaritzarako hauteskundeak izan ziren. Madurok, 6.200.000 bozkatik gora eskuratuta, garaipen garbia lortu zuen, eta ez da horrela guk esaten dugulako; hala da Konstituzioaren arabera horretarako eskumena duen hauteskunde organo gorena den HKNk horrela baieztatu duelako.
‎Venezuelan, oposizioak onartu nahi ez badu ere, joan zen 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 herritarrek parte hartu zuten lehendakaritzarako hauteskundeak izan ziren. Madurok, 6.200.000 bozkatik gora eskuratuta, garaipen garbia lortu zuen, eta ez da horrela guk esaten dugulako; hala da Konstituzioaren arabera horretarako eskumena duen hauteskunde organo gorena den HKNk horrela baieztatu duelako.
‎Caust (2003) eta Nielsenek (2003)" merkatuaren miopiarekiko" 1 ezberdin pentsatzen dute, enpresaeta merkatu ikuspegiak meritu artistikoarekin bukatzeaz gain, audientziak nahi ez duen produktua ekoiztea ekar dezakeela diote. Flores et al. en arabera (2010), marketina sormen prozesuan erabiltzeak ez du manifestazio artistikoaren aurka egiten, alderantziz, prozesu hori marketinaz elikatzen da.
‎Beste talde bat ere ikusten zuen J. Azurmendik: espainolak izan nahi ez dutenak baina badirenak. Bizkaiko Ezkerraldeko ezkertiar anarkista joerakoak eta zituen gogoan9, gaur egun Podemos en ingurukoak edo, hots, espainol direla esatea hastio dutenak baina euskal identitatera heltzeko aski indar edo borondate ez dutenak, eta horixe, nahi gabe ere, espainol gelditzen direnak, identitateren bat izatea saihetsezina baita.
2022
‎Giugni ren (1998: vi) arabera, aldiz, demokratizazioak eskubide berri eta botere transferentzia maila bat eskatuko du, aldaketa prozesuak egokitzapen demokratiko hutsean gelditu nahi ez badu.
‎Aliantza egituraren berrosatze horrek, ordea, ez zuen sendotasun nahikorik erakutsi, aldeezberdinetako lehiarenmekanismoakberegarapenabaldintzatuzuelako. Aldaketa politikoa gauzatu nahi zutenen eta nahi ez zutenen arteko norgehiagokak norabidetu zuen lehen momentu batean ekintza kolektiboaren garapena, eta subiranisten eta konstituzionalisten arteko gatazkak polarizazio prozesuaren berraktibazioa ekarri zuen. Mekanismo horren presentzia lau hamarkadetan zehar iraun duen protesta ziklo osoan nabarmena izan bada ere, aztertutako epealdian ekarritako berrikuntza nagusia gorpuztutako aliantza egitura berrian zetzan.
2023
‎Produkzio eta erreprodukziorako esparruen arteko tentsioa zaintzaren banaketaren desorekan ere nabari da, genero, klase eta jatorriaren araberako ezberdintasun sozialetan oinarrituta. Migratutako etxez etxeko zaintzaileek bereziki, adinekoaren zaintza inork egin nahi ez duen lan bat dela eta lan horietan jarduteak dakarren estigma eta prekarietatea aipatzen zuten, jarraian azaltzen den moduan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia