2000
|
|
Baina magiak
|
nahi
bat dakarkio irudikapenari; nahi bat adierazten du.
|
|
Baina magiak nahi bat dakarkio irudikapenari;
|
nahi
bat adierazten du.
|
2004
|
|
Alta, Wittgensteinentzat Jainkoa ez da errealitate transzendente bat, subjektuarekiko benetako alteritate batean —komunikatzailean— kokatua dena. Otoitz egitea, otoizlari handienek erakutsi digutenaren arabera, ez da pentsatze soil bat, elkar hizketa bat da, elkarrizketa
|
nahi
bat gutxieneko kontuan. Egia da, haatik, Jainkoaren aitarekiko konparazioa aipu duela, baina aipamenaren laburrak ez digu, besterik gabe, estrapolaziorik egitea baimentzen, batez ere geroztik horrelako aipamen gehiagorik egin ez zuelako.
|
2006
|
|
nahi horrexek abiarazten du hain zuzen etorkizuna sorburu duen mugimendua. Etorkizuna oraindik ez dena eta oraingoz izan ez dena baldin bada, giza nahiak beste giza
|
nahi
batengana zuzendu du, alegia, inon ez dagoen eta inoiz ez dirauen izaki batengana. Bestearen nahi honek ere biologiaren gainetik dagoela onar dadin bilatuko du, baldin benetako gizaki gaia bada.
|
|
Aldiz, gizakiak munduaren funtsa aldatzen du, bere borroka eta lan ekintza zulatzaileen bitartez; jarduera honek giza nahia du abiapuntu, beste
|
nahi
baterantz zuzentzen dena. Horrenbestez, mundu enpirikoan ez dagoen zerbait du abiapuntu.
|
|
Hortaz, gizakia dagoen heinean ageri da soilik errealitate naturalean denbora, gizakiak sortzen eta suntsitzen baitu etorkizunaz duen ideiaren arabera. Eta etorkizunaren ideia orainaldi errealean, beste
|
nahi
baterantz zuzenduriko nahi gisa ageri da, edo, gauza bera baita, gizarte ezagutzaren bila dabilen nahi gisa; hain zuzen, nahi honek eraginiko ekintzak paratzen du Historia abian. Beraz, ez dago proiektuaren denborarik Historiarik gabe.
|
2009
|
|
Ezagutzaren erroan dauden eta ezagutza bera ekoizten duten bulkada horiek ez dira objekturantz hurreratzen, ez dira berarekin identifikatzen; aitzitik, objektutik urrun kokatzen dira, berarekin hausten edo bera ez bezalako agertzen ahalegintzen dira, barrearen bitartez objektutik bere burua babesten saiatzen dira, deitoratze bidez objektua gaitzesteko, urruntzeko eta, azkenean, gorrotoa medio, objektua desegiteko eginahalak egiten dituzte. Horrez gainera, ordea, ezagutzaren atzetik bada beraren erroan
|
nahi
bat —iluna, dudarik gabe—, gaiztakeria bat; mehatxuzkoak eta lainezazkoak diren gauzen aurrean gorroto, mespretxu edo beldurrezko jarreran kokatzen gaituzten bulkadak.
|
|
Eta bere borondate indibiduala balaztatu duen mundu horretan erakutsi ahal izango die besteei goreneko borondate baten derrigorrezko legea. Bere jakintza propioan nahiaren aztarna guztiak ezabatzen saiatu ondoren, ezagutzaren objektuan aurkituko du betiereko
|
nahi
baten forma. Historialariaren objektibitatea nahiaren eta jakitearen arteko harremanen alderanzketa da, eta aldi berean, Probidentziarekiko, kausa finalekiko eta teleologiarekiko ezinbesteko sinismena.
|
2013
|
|
Esaterako, denok dakigun bezala, maila desberdinetako nahiak gurutzatzen dira gizakiarengan, eta elkarren aurka egin dezakete talka. Une honetantxe egarriak nago, edateko gogoz, baina gai naiz nahi horri eusteko beste
|
nahi
baten trukean: esaterako, daukadan ur apurra nire adiskidearentzat gorde nahi dut.
|