Emaitzak: 6
2008 | ||
37). Orain ere, doktrina horrek, mundializazioaren eta Europako testuinguruan | nahi ala ez aldatzen bada ere, bere eraginak erakusten ditu Ipar Euskal Herrian. Frantziako hizkuntza politika" integrazioaren teoria" ren bidez sailkatzen badugu asimilazio estrukturala indarrean dena dela esan genezake, eta beraz, gure kasuan, Ipar Euskal Herrian3 Asimilazioa da zeren eta kultura bat (jatorrizkoa), hizkuntza bat (jatorrizkoa) gero eta gehiago ahultzen direla, beste kulturak eta hizkuntzak (berriak) ordezkatzen dituztelarik. | |
2009 | ||
" A" ereduko ikasleek idatzitako kontakizunetan sarritan aipatzen da porrotaren bizipena euskara ikasteko prozesuan. Kasu horretan," oso elementu motibagarri gutxi ageri dira; izan ere, | nahi ala ez, euskara gainditzeko irakasgai bat da, eta azterketek eragiten duten presioa hizkuntza bat ikasteko motibazioa baino handiagoa izaten da". " Oso motibazio gutxi izan dut, eta amorrua sentitu dut gainera euskara derrigorrez ikasi behar izateagatik". | |
2014 | ||
Giza funtzioak —lo egin, lan egin, gorputza eta adimena landu, mugitu— jaso behar dituen lurraldea mugatua eta irregularra denez, adierazpen fisikoa duen bereizketa bat gertatzen da haiek nonbait zehazki kokatzerakoan. Espazio segregazio bat jazotzen da, | nahi ala ez, giza funtzioak fisikoki ezartzeko aukerak ez direlako mugagabeak, batetik, eta kokalekuak hautatzerakoan botereak (ekonomikoa, demografikoa, militarra) zeresan handia duelako, bestetik. | |
2017 | ||
Baldintza horietan, Euskaraz Bizi egitasmoa lan zama gehigarritzat hartu zen Seaskako klaustroetan, zein buraso elkarteetan. Horrela jokatuz, asmo onenekin ere, Ikastolen Elkarteak ez zuen, | nahi ala ez, autoritaterik Iparraldean eragiteko. Ahantzi gabe EAE ko ikastolek, plangintza eta abarrak Jaurlaritzarekin kontrastatu behar zituztela, derrigor, diru-laguntzak medio; eta Ipar Euskal Herrian... | |
Ikastolen Elkartea kooperatiba europearra bilakatu zelarik ere, erabaki zentzuzkoa izan zen Seaska bere horretan atxikitzea: ez dira irakaslelanpostuak Frantziarekin Donostiatik negoziatzen, guk | nahi ala ez. | |
Alde batetik, delako saio edo tailerra doi bat moldatu zela ohartzen baikara: | nahi ala ez, Hegoaldeko teknikari edo formatzaileek ez dute Iparraldeko egoera, errealitatea, ñabardura ongi menperatzen (zubigintza teknikoak, zubigintza kulturala zabaltzea eskatzen du lehenik, ene ustez). Hortik, zaila da saioan jorratu gaia sustraitzea eta sozializatzea gure lurraldean, eta nekezia orokorrak sortzen ditu hizkuntza politika bat garatzerakoan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
nahi izan | 6 (0,04) |
Lehen forma
nahi | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi ala | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
nahi ala ez | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |