2002
|
|
Komunikazioaren bigarren irakurketa horretan, komunikatzea ez da bakarrik informazioaren igorpena gauzatzea, ezpada harreman sare batean esku hartzea ere, munduaren definizioa eraikitzeko eta mundu horretan nork bere lekua aurkitzeko eta finkatzeko. Beraz, ikuspuntu horretatik begiratuta, komunikazioak
|
mundu
komun bat modelatzea dakar. Identitate pertsonal eta sozial baten edo batzuen eraiketan esku hartzea da komunikatzea.
|
2009
|
|
Horrekin batera,
|
mundu
komunaren eta haren bazterketen eraikuntza estereotipatua eskaintzen da, gauzak kontu handiz eta orekari eutsiz egitea exijitzen duen zentzu horrek beti erori ez erori dagoen gaztelua lurreratzeko beldurrik gabe egin ahal izan dezan bidea. Identifikazio horretatik, beraz, mundu sozialaren kategorizazio eta segmentazio osoa eratorriko da.
|
2012
|
|
Mugaz hona, mintzairak, azal oker eta hutsalak baino, materiak dira, edukia, kolorea eta pisua dituztenak, hitzak izan praktikak direlako, jendarteko joko, jolas, jardun eta solasa. horregatik ere, mugaz hona, mintzairek ez dute gustuko denotatze hutsa (horren motza da seinalatzea!), eta konnotazio ireki eta nabarretan ibiltzen dira olgetan. Mugaz hona, mintzairak bizi munduaren matrizeak direlako, beren halakoan bizi dugu mundua, ezinbestez. horrek esan nahi du mintzakideek ez dutela munduaz berba egiten, baizik eta
|
mundu
komun bat dutela (egiten) hitz komunen ilusioak ibiltzen dituztenean. dakardan orain azken gonbidatua, Jacob von uexküll(). Besteak bezala Baltiko Itsasoko kostaldeetan bizi izan zen eta haren eragina luze, zabal eta sendoa izan da europako filosofian4 hala ere, nahikoa ezezaguna da.
|
|
Joko psikopolitiko interesgarria da hau: batetik, usadioz osaturik gaude, horietako asko eta asko inoiz kuestionatuko ez ditugunak, horiek ematen digute norizan bat eta hurkoekin partekatzen ditugunez gure
|
mundu
komunaren ehundura dira. Baina, bestetik, horiekin konformatuko bagina, ez genuke asmoz ezer aldatuko, ez genieke, esaterako, bidegabekeriei edota gure rol sozial inposatuei aurre egingo.
|
2015
|
|
Ez dago zertan onartu teknologien bigarren mailako elementuak garenik, efektu kolateralak, hartzaile hutsak?, teknologia ez baita hor berez dagoen beharrezko zerbait. Gauzak hala ikusiko bagenitu, deterministak izango ginateke, eta determinismoak ez ditu mapa onak diseinatzen teknologiaren eta gizakion
|
mundu
komuna ulertzeko.94
|
|
Gogoan agertzen zaigun hura, erreala dela. Horrela,
|
mundu
komun, egonkor eta ziur batean bizi daiteke, fede osoz. Eta, jakina, halako moduan atondu eta bizi den zeinua ikono xalo eta tolesgabea da.
|
|
Izan ere, maila psikosoziala deitu diezaiokeguna mota eta osagai askotako harreman sareak dira, betiere, baldin eta haietan inplikaturik badaude sinboloen bidez elkarri lotzen diren subjektuak; oro har, elkarri eraginez sortzen diren pertsonak eta euren arteko harremanak. Hortaz, sinbolo eta alegiazko errealitateak funtsezkoak dira, maila psikosoziala ezer bada gure bizitzaren ehundura sinbolikoa da, hartan, estuki estekaturik sortzen dira banakoak eta
|
mundu
komunak. Soziala da konplizitate eta elkarlanetik sortzen delako, psikikoa jendeek ehundura hura bere eginez, euren burua osatzen eta eratzen dutelako.
|
2022
|
|
estatu subirano konplexuek erreferentzia puntu berriak ezarriz irudikatu behar zutela beren gizarte zatikatuen etorkizuna. Horretarako," errotutako kosmopolitismoaren" eta" leialtasun pluralen legitimitatearen" aldeko apustua egin liteke aldi berean,
|
mundu
komun bat hezurmamitu ahal izateko (Dieckhoff, 2004: 31).
|
|
Ekitea erabat hedatzeko, hiru baldintza bete behar dira: lehenik, gizakiak berdinak direla onartzea; bigarrenik, hitz askatasuna; eta, hirugarrenik,
|
mundu
komunaren zaintza.
|
|
Ekitea erabat hedatzeko, hiru baldintza bete behar dira: lehenik, gizakiak berdinak direla onartzea; bigarrenik, hitz askatasuna; eta, hirugarrenik,
|
mundu
komunaren zaintza.
|
|
Saiakera hau pentsamendu filosofikoarekiko konfiantzaren aldarrikapen antikatastrofiko bat da, munduaren amaieraren aroan
|
mundu
komunen sortzaile baita. Konfiantza ez da sineskortasuna.
|
|
Europaz kanpo liburuan, Dipesh Chakrabartyk zioen mundu mailako egiteak, Europa probintzializatzeko prozesuaren baitan, eskatzen duela galdetzea pentsamendua espazioarekin nola erlazionatzen den eta zein baldintzaren pean lotzen diren pentsatzeko moduak lekuekin, horietan eta horietatik harago. Horrenbestez,
|
mundu
komun bateko filosofia benetan deskolonizatzeak behar du, era berean, munduko espazio politikoa berriz definitzea ere, merkatu global eta lurraldetasun nazional gisa artikulatzetik harago.
|
|
Eta osorik da, guk jakin ala ez, bizitzen eta merkantzien pasabide. Mundu honetan jarrera filosofikoa hartzeak horri ezikusi egiteari uztea eskatzen du eta abegikortasun falta hori gure egoera komun egitea, gure
|
mundu
komun. Hori da esperientziaren benetako hondo komuna.
|