2011
|
|
Aldeak alde eta antzak antz, askotxo ziren diglosiaren inguruko formulazio soziolinguistiko eta glotopolitikoen ugariaz, desadostasunez eta elkar ezin aditzeaz kezkaturik zeudenak. Alan hudson irakaslea (irlandarra jatorriz, Fishman-en ikasle hurbil eta kuttun izandakoa) errepaso
|
moduko
bat egiten eta kontzeptua anabasa girotik ateratzen laguntzeko teoria modu bat proposatzen saiatu zen 2002an. Fishmanen gidaritzapeko International Journal of the Sociology of Language izan zuen hartarako agergune.
|
|
Alan Hudson irakaslea (irlandarra jatorriz, Fishman-en ikasle hurbil eta kuttun izandakoa) errepaso
|
moduko
bat egiten eta kontzeptua anabasa girotik ateratzen laguntzeko teoria modu bat proposatzen saiatu zen 2002an.
|
|
delako" joera jeneral" asmozko teorizazio horrekin nora irits gaitezke, hasi orduko huts egiten badigu? Muga handia du hori, nire ustez, hudson en azalpen horrek. kasu horietariko batzuetan, FishAlan Hudson irakaslea (irlandarra jatorriz, Fishman-en ikasle hurbil eta kuttun izandakoa) errepaso
|
moduko
bat egiten eta kontzeptua anabasa girotik ateratzen laguntzeko teoria modu bat proposatzen saiatu zen 2002an.
|
|
Alan Hudson irakaslea (irlandarra jatorriz, Fishman-en ikasle hurbil eta kuttun izandakoa) errepaso
|
moduko
bat egiten eta kontzeptua anabasa girotik ateratzen laguntzeko teoria modu bat proposatzen saiatu zen 2002an. kamusturik ageri da hudson en formulazioan151 era berean, hudsonen" benetako diglosia" hori bat dator ia erabat, baina ez osorik, Fishman-en diglosia prototipikoarekin. egonkortasuneko desberdintasunaz gainera152 puntu batean dauka aldea: erlazio genetikoa bai/ ez atalean, eta etiologia monokulturala monogenetikoarekin nahaste kontuan, aldentzen da ia soilik, ikusia baitugu diglosiaren (are" benetako diglosia" ren) rLSrako balioa espresuki aldezten eta azpimarratzen duela bukaerako bere erantzun txostenean.
|
2012
|
|
Izenak berak aditzera ematen duen moduan, ikasgelaren argazki
|
moduko
bat egiteko tresna da gela argazkia. Ikasleen mintzajarduna zer nolakoa den azaldu nahi du.
|
2014
|
|
Modu horretan gizartearen egitura ulertu ahal izan da eta bertako taldeek inguruarekin dituzten harreman mota ugariak berezi nahi izan dira, ondoren hasiko den parte hartze prozesuan kide izan daitezen. Honetarako Zaldibarko etnografia
|
moduko
bat egin da perfil ezberdinetako 20 pertsona elkarrizketatuz. Lehenik, bederatzi pertsonako taldea osatu da udalean ordezkaturik dauden talde politikoetako zinegotzi bakoitzak pertsona bat aurkeztuz.
|
2015
|
|
Bukatzeko, Sallabank ek (2014: 19) eskala on bati hizkuntza erabiltzera bideratzen gaituzten baldintzak aztertzeko eskatzen zion, hau da, noiz, non, norekin, zenbatean behin, zertarako eta zein erabilera eremuetan erabiltzen den hizkuntza ikertu litzatekeela alegia, besteak beste. Soziograma
|
moduko
bat egitea litzateke, beste era batera esanda.
|
2017
|
|
Jarraian, 1986, Nafarroan Euskararen Legea onartzen da, eta aurrez aipaturiko legeak urte batzuk daramatza indarrean. Ondorioz, balorazio
|
moduko
bat egiteko denbora pasa da. Egiari zor ez da alde handirik nabaritzen bi aldi desberdin horien artean.
|
2019
|
|
arnasguneen kontzeptu eremua eta azterbidea argitzen hasteko lagungarri gerta liteke. Sintesi
|
moduko
bat egin nahi izan da horretarako, eta laburtasun hori mesedegarri izan litekeela uste dugu26 kontuan hartzekoa da, gainera, arnasguneei buruz orain arte idatzi den gehiena baino osatuxeagoa eta, batez ere, barne loturaz hornituago gerta litekeela gaurko artikulu monografiko hau. Labur jardungo dugu beraz.
|