Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Aurrera eginez, arduren lurralde banaketaren ildotik, eskola publiko eta eskola pribatuen arteko bereizketa azpimarratu litzateke. Lehenengoak diru publikoaz finantziatutakoak izango ziren; zehatzagoak izateko, oraintsu azaldu dugun bezala, eskola horiek udalek ordaindu behar zituzten (udal aurrekontuetan nahitaezko gastuen barnean egonik), nahiz eta Estatuak gastuei aurre egiteko moduan ez zeuden herriei laguntza emateko ardura hartu (97 art.). Bestalde, Estatuak bostehun baino biztanle gehiago zituzten herrientzat oinarrizko eskolak izateko agindua ezarri zuen (102 art) 211; eta probintzietako hiriburuetan, baldin hamar mila baino biztanle gehiago bazituzten, gutxienez goi mailako eskola bat egon behar zen (104 art.).
2002
‎Izadia jakite arrazionaleko objektu modura agertu arren,, externalitate? moduan ez da arrisku objektu. Erabaki prozesuen ondorio kolateralen metaketa ez kontrolatuaren emaitza izanik, hondamendi ekologikoa, ozono geruzaren zulaketa, euri azidoa, ezin zaizkio norbanakoari edo talde jakin bati leporatu.
2003
‎Beste alde batetik, ematen du 150 urte pasatu direla ezkerrak etamarxismoak esaten zutenetik langileria industriala beste modu batera antolatubehar zela, eta gizarte mugimenduen aldetik badirudi orain Via Campesina delaadibidea. Badirudi nolabait eredu produktibista eta langileria berak subjektu moduan ez direla gauza izan zapalkuntza egoera aldatzeko, eta, aldiz, beste eragilebatzuk datozela: indigenak, nekazariak, emakumeak edo beste talde batzuk, ekologistak, elkartasun internazionalistak, antimilitaristak eta abar, beste perspektibabatetik, subjektu berri bat eraikitzera.
2004
‎Egun, kapitalismo globala sakonean eragiten ari da kooperatibetan, garapen moduan ez ezik baita izaeran ere. Funtsean, azterketa teorikoa kooperatibek ekonomiakapitalistan sortu, garatu eta euren helburuak lortzeko duten ahalmenari buruzkoeztabaida historikoaren formulazio berrian kokatzen da:
2005
‎Oharhorretan zioen komunikabideek pertsona bakoitzeko 2.000 pezeta ordaindu beharkozituztela akreditazioa lortu eta irailaren 8ko desfilearen berri eman ahal izateko(...). Bertan behera utzitako ohar horren arabera, kazetariek desfile egunean akreditazioa ikusteko moduan ez bazeramaten, ez zitzaien Alardera sartzen utziko edotaudaltzainek, konpainietako partaideek nahiz arduradunek kanpora aterako zituzten».
‎Zarataz inguratuta ikusten dugu eta entzuten dugu sarri irratia eta telebista. Ingurumen Zarata edo Informazio Zarata, era bietara deitu ohi zaio, ongi entzuteko moduan ez dagoen hartzaileak jasotzen duen egoera horri. Zarataren kutsadura sufritzen du hartzaileak eta, horregatik, entzule edo ikus entzulearen egoera horretaz jabetzeak garrantzi handia dauka kazetariarentzat.
2006
‎Ermua (1372 aur.) 184: Durangon gertatzen den moduan ez da fundazio gutuna gorde, dagoen gauza bakarra da Joan I.a Gaztelakoak eta Bizkaiko jaunak 1372ko urtarrilaren 20an emandako berrespen gutuna185.
2009
‎Beraz, Euskal Irratiak federazioari, eta bertan lanean diharduten 31 soldatapeko langileei eta ehunka laguntzaileri esker, egunean 24 orduz eta urtean 365 egunez entzun daitezke aipaturiko irratiok Ipar Euskal Herriko edozein txokotatik. Oso aintzat hartzeko moduko errealitate bat, duda barik, Hego Euskal Herriko bizilagunek, oro har, berau behar den moduan ez ezagutu arren.
2011
‎Emozio erasokorrak agertzen ditu bere desirak betetzea eragozten dioten zailtasunen edo eragozpenen aurrean. Maitekor eta sinpatiko ager daiteke, baina haserretu egiten da gauzak berak nahi duen moduan ez doazenean, eta hitzezko erasokortasuna edo borroka fisikoa ager ditzake.
2012
‎XVIII. mendean jaiotzear zegoen Europako erresumek osatzen zuten nazioarteko erkidegoak, «nazio zibilizatuen familia» deitua, herri indigenak barbarotzat hartu zituen, ez zituen bere barruan onartu, eta, are gehiago ukatu egin zizkien euren kideei onartzen zitzaizkien eskubideak (Wilmer, 1993; Keal, 2003; Watson, 1992). Nazioarteko erkidegoan kide moduan ez egotea erabat kaltegarria gertatu zen herri indigenentzat.
2015
‎–handia? gurutzatzen diren lauki horretan ez dagoela herririk, beraz larri moduan ez daukagu bat ere ez. Gero beste guztiak kokatzendira, txikienak, hauskorrenak direnak, eta etxebizitza dezente aurreikusita dutenak ba gorago, etabesteak beherago.
‎Gaudenziren sailkapenaren hirugarren modua parte hartzailea da. Web 2.0 agertu ondoren hedatutako eredua da41 Aurreko moduan ez bezala, hemen erabiltzailearen rola ez datza bakarrik autoreak sortu dituen estekei jarraitzean, edota ikus entzunezko materialak ikustean. Modu parte hartzailean erabiltzailea egile bihurtzen da, eta bere material propioak argitara ditzake.
2017
‎Berez sare sozial modura hartzen ez diren hainbat sare ere kontuan hartzea erabaki zen ikerketa honi begira, Whatsapp eta Youtuberen arrakasta ikusita (IAB, 2016; GEB, 2016; ORS 2015). Bi sare horiek hartu emana sustatzen duten sareak ditugu, nahiz eta sare sozial moduan ez dauden kontsideratuta. Hala ere, azpimarratu beharra dago urtero burutzen diren ikerketek erakutsi dutela sare sozialen erabilera epe motzera oso azkar aldatzen dela, adibide modura izanik Tuentiren arrakasta eta hondoratzea urte gutxiren ostean (IAB, 2016; ORS 2015).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia