2000
|
|
Hemen berkokatu nahian gabiltzan erantzun tradizionalak Vienako Zirkuluaren tesi nagusia egiaztagarritasunarena izan zela ulertu zuen —egokiro—, hau izanik joera antimetafisikoak defendatzen lagundu ziona. Horrela, esperientziarekin egiazta ezin zitezkeen enuntziatuak, esperientziari zegozkien beste terminoetara itzuliak izateko aukera zeukaten, era honetan, murriztapena eman eta gero, egiaztagarritasunaren froga pasatzeko
|
moduan
egonik. Beraz, jite fenomenalistako murriztapena baino ez zen behar.
|
2004
|
|
Egia da, gainera, arimari berezko mugimendua atxikitzen diola —espazioari, materiari, ukatzen diona—, ez omen dela Jainkoaren menpekoa izango bere bidean eta, hartara, arrazoimenak mugitzeko askatasun osoa izango duela. Ez da gutxi gauzak zeuden
|
moduan
egonda! Gizaki guztiok izango genuke arrazoitzeko gaitasuna, ezagutzekoa, pentsatzekoa, arrazoimena guztion esku legokeelako.
|
2005
|
|
Erreflexio hauek, beti ere, pedagogia linguistikoaren eta hizkuntzen ikas irakaskuntzaren oinarrizko esanahia eta azken zentzua argitzen digute. Autore honen obrari esker, azken finean, gizakiaren eta hizkuntzaren arteko barne lotura eta, honekin, baita hezkuntzaren eta hizkuntzaren arteko elkarreragina ere hobeto ulertzeko
|
moduan
gaude.
|
|
Humboldten obrak, bestela, eta gurera itzuliz, badu eraginik egungo hizkuntzaren pedagogian eta hizkuntzen didaktikan, batez ere L. Weisgerber-ek XX. mendearen lehen erdian haren hizkuntz teoria suspertu eta honen hezkuntz irakurketa ahalbidetu zuenetik193 Hari esker, batetik, hezkuntzaren, hizkuntzaren eta baita ere bi hauen arteko erlazioaren dimentsio antropologikoa hobeto ulertzeko
|
moduan
gaude: zentzu honetan esanguratsua da jakitea, eta batez ere pedagogiaren perspektibatik, hark bere egitasmo antropologikoen baitan garatzen duela bere pentsamendu linguistikoa, alegia, hain zuzen hizkuntzari funtzio humanizatzailea aitortzen diolako hartzen duela hizkuntza aztergai bezala.
|
|
Honen lekuko da ere aurreko iragarpena, non bere oinarrizko ideien araberako monografiaren plana garatzen den. Steinthal ek antzeman du jada, hitzaurre moduko testu bereizi horretan, dagoeneko, Humboldten geroagoko teoria linguistiko filosofikoak ernetze
|
moduan
daudela prestatuta. Hala ere badirudi orain arteko ikerketari ezkutatuta geratu zaiola testu honetan bereziki ‘analogia’ hitz programatikoarekin Humboldten hizkuntz kontzepzioaren zati garrantzitsuenaren oinarrizko ideia aurreratua dela jada, alegia, ‘energeia’ ideiarekin ahaidetuta dagoen ‘barne hizkuntz forma’ kontzeptuaren kontzepzioa, baita hizkuntza baten formen erreserbatik aktiboa den eta bere izaera aldiro era singularrean antolatzen duen modelatzeko indarraren kontzeptuaren kontzepzioa ere.
|
2006
|
|
jauregi aberatsak, gerra, errege eta printze oldartsuak... Oinarri horiekin, gizarte egitura hartan loratu ziren kultura eta giza aberea ulertzeko
|
moduan
egongo gara.
|
2007
|
|
Komertzioak herri eta kultura ezberdinak ezagutzeko aukera erraztu zuenean, helendarrak, bidaiak egiteko ez ezik, ohitura eta izaera ezberdinak ezagutzeko eta konparatzeko
|
moduan
egon ziren. Merkatariek ekarri ohi zituzten datuak ezagututa, giza abere arkaikoa ikaspen bila abiatu zen mundura; horixe izan zen filosofoen jarrera:
|
|
Gaur egun esateko
|
moduan
gaude A ereduak erdaldun elebakarrak erreproduzitzen dituela, eredua elebidun desorekatuen sortzaile dela eta eredua dugula hezkuntza elebidun orekatua berma dezakeen bakarra.230
|
2016
|
|
Prolegomena (1894); gaur biak bat bezala argitara ohi dira. Eta leheGakoa Natura eta moralaren erlazioa ulertzeko
|
moduan
dago, gaur arte dirauen auzia baitugu hori: morala (kultura) Naturaren menpeko den ala independente.
|