Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Erroreei atzera ere oratuta, hutsak itzulpen arazo moduan aztertuz gero, itzulpen jakintzen soluzioak erabili behar genituzke. Oro har, batez ere gertaera batnabarmentzen da, hiztegi eta joskera mintzagai hartuta:
‎Ukipen egoeran dauden hizkuntzak nola ikasten diren ulertzeko, sare sozialaerabili ohi da. Elebitasun prozesua nola gertatzen den aztertzeko, gehienbat elebitasun aditibo/ sustraktibo motak azaltzeko?, egoera sozialen eta prozesu psikosozialen arteko zubi moduan aztertu ohi da gizabanakoen sare soziala (Hamers etaBlanc, 1983). Euskararen jabekuntzan duen eragina ere Cenoz eta Valencia (1993) ikertzaileek frogatu dute, bizitasun etnolinguistikoarekin eta motibazioarekinerlazionatuz.
2002
‎Deboziozkoak ez diren orrihauek kontrakoa esatera datoz: hizkuntza gertaerak gramatikaren edo testuarenikuspegitik aztertu partez, kaosaren isla moduan aztertzea proposatu nahi dute, baihiztunen arteko harremanak azaltzerakoan, bai beste hizkuntza bat ikasi nahi duenikaslearen aldetik.
‎Batzuek diotenez, neuronen arteko loturak eta zirkuituak ezdira finkoak: halako desordena antolatu moduko batek eratzen ditu, hizkuntzaekoizpenekin jazotzen den legez, hau da, hizkuntza elementuak elkarri lotzea etaesaldien kateamenduak, zela edo hala, fraktal moduan azter daitezke. Zer da delakofraktal hori?
2009
‎Bideo-jokoetan gertatzendiren genero diferentziak azaltzeko, maila anitzeko komunikazio gertaera moduanaztertu behar dira bideo-jokoak. Komunikaziorako bide moduan eta komunikaziorako foro moduan aztertu behar dira bideo-jokoak. Telebista eta beste medien bidezbezala, bideo-jokoen bidez ere beren premiak asebete ditzakete jokalariek:
2011
‎Ikuspegi psikoanalitikotik, Fairbairn ek (1940) bizitzako oinarrizko egoera moduan aztertu zuen jarrera eskizoidea: gehien behar ditugun gauzak agertu eta desagertu egiten dira.
‎Kraepelin ek (1913) nortasunaren nahasteen eta nahaste mentalen arteko jarraipena azpimarratu zuen, eta Jaspers ek (1997, 1913) kategoria diskretu moduan aztertu zituen nahaste horiek. Kategoria horiek monotetikoak edo politetikoak izan zitezkeen.
‎Ikuspegi psikoanalitikoak bulkada eta indar inkontziente eta kontzienteen arteko gatazka eta elkarreraginaren ondorio moduan aztertzen du gizakiaren portaera eta funtzionamendua, eta ekarpen handia egin dio nartzisismoaren etiologiaren azterketari:
2017
‎Lan honetan depresioaren aurka erabiltzen den amitriptilina farmako triziklikoa ingurumenarenkutsatzaile moduan aztertu da, araztegietan ez baita bera bezalako konposatuen erabateko eliminazioagertatzen. Emaitzek argi utzi dute amitriptilina zakatzetatik sartu dela arrainetara, eta plasman zehargarraiatuz, nagusiki garunean metatu dela.
‎Ikerketa lan honetan grefenoan oinarrituriko LlC en potentziala aztertu da. SnO2 eta grafenozosatutako material konposatuak litio ioi baterietako anodo moduan aztertu izan dira aurretik, baina kasu honetan, grafeno aktiboarekin konbinatuz konportamendu ezin hobea aurkezten duengrafenozko LIC a eraiki da. Sistema honek grafenozko EDLC batekin alderatuta %450 820tarteko energia dentsitate gehikuntza aurkezten du aplikaturiko korronte dentsitatearen arabera.Beraz, potentzia altuetan (EDLC baten moduan) eta energia altuetan (bateria baten moduan) lanegiten duen eta karga/ deskarga azkarreko aplikazioetarako erabili daitekeen superkondentsadorehibridoa lortu da.
2019
‎Akademian hegemoniko den korronte modernistak euskal alderdi sistema estatu beregaina dutenespainiar eta frantziar nazionalismoen betaurrekoetatik irakurtzera behartzen gaitu. Ikuspegi horretatik, euskal alderdi sistema estatu bateko azpi-sistema bereizi moduan aztertzera kondenatuta gaude.Errealitatean, ordea, bi estatutan ditugu euskal alderdi nazionalistak. Lan honetan, interpretazio esparrubat proposatzen da alderdi sistemak zedarritzeko irizpideak euskal nazioan ardaztu eta euskal alderdiakbere osotasunean aztertzen dituen euskal alderdi sistema jasotzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia