Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎kontsentsu sozial, politiko, kultural zabal hori indartzea eta gizarteko agente guztien eta bakoitzaren konpromisoa areagotzea. Hori dena modu transbertsalean uztartzea eta bideratzea ezinbestekoa da.
2018
‎zeuon burua babesten duzue, eta zeuon sexu statu quo a.Garrantzitsua da segurtasun premietan sakontzea, eta, emakumeen eskarmentuan eta emakumeek beldurrarekin duten harremanean oinarriturik, hainbat politika eratzea, segurtasun kontzeptu sakonago bat barneratua izango dutenak eta emakumeei espazio publikoan egoteko autonomia eskainiko dietenak, zuzenbidez, gizonen baldintza berberetan. Hori lortuko bada, ordea, ezinbestekoa da prestakuntza feminista batetik abiatzea eta eremu guztiak modu transbertsalean zeharkatzea. Ikastetxeetan hezkuntza feminista irakasteak segurtasun handiagoa ematen du kaleak poliziaz josteak baino.
‎Argi dago eraldaketa erreala planteatzen duen mugimendu bakarrenetakoa dela mugimendu feminista, bakarra ez esatearren. Eraldaketa modu transbertsal batean planteatzen duen bakarra da, eta horrek ilusio handia eragiten digu. Aldaketak etxe barruraino planteatzen dituelako.
2020
‎Lehen hiru urteak egituratzeari zuzenduak izan badira, bigarren agintaldi hau" Ipar Euskal Herriarentzako politika osatzeko" izanen dela dio Indok. Hau da, eskumenak modu transbertsalean tratatzeko eta lurraldeari bere osotasunean begiratzeko unea. Ideia azaltzeko orduan, ondoko adibidea eman du:
2021
‎" Curriculuma bere osotasunean izan behar da kontuan, eta curriculumean osagai desberdinak modu transbertsalean zabaldu eta lantzeko proposamena egitea: curriculumari lotutako elementuak, jakina, baina literaturaren didaktikaren kasuan, curriculumaz gaindiko osagai kultural eta literarioak integratzeko ahalegina egitea ere bai".
‎Zeharkakotasunaz ari garenean, gako den beste ardatzetako bat curriculuma dela uste du parte hartzaileak. Curriculuma bere osotasunean izan behar da kontuan, eta curriculumean osagai desberdinak modu transbertsalean zabaldu eta lantzeko proposamena egitea: " curriculumari lotutako elementuak, jakina, baina osagai kulturalak eta literarioak ere bai".
‎parte hartzaileen pertzepzioa edo ahotsa, hain justu ere. Adierazi dugun moduan, hiru dira galdekatutako kolektiboak edo agenteak, eta horien ahotsa modu transbertsalean ekarriko dugu azterketa honetara. Honenbestez, ondoko eskeman irudikatuko dugu hiru ardatz horien interesguneak, kategoriak eta agenteak arteko gurutzaketa eta corpusa irakurtzeko erabiliko den ikuspegia.
‎Eta transmisio lan horretan, kazetaritzaren rola ezinbestekoa da, Elixabete Garmendia kazetariak azalduko digunez: " Informazioaren eta iritziaren bidez herritarrak ahaldundu eta lotu egiten ditu kazetaritzak, modu transbertsalean, geografikoki eta sozialki, eta era horretara hizkuntzak eta kulturak zedarritzen duten komunitatea trinkotzen lagundu".
‎Nire ustean ere, Riberarekin, pedagogia hutsean oinarrituriko heziketa oro antzu, absurdu eta arriskutsua da, alkimiaren estatusa lortuko bailuke. Horrekin ez dut esan nahi pedagogo guztiak edo pedagogia bera antzua edo arriskutsua denik, baina bai, batetik, gaur egungo ildoeta guru pedagogiko asko eta asko badirela eta, bestetik, pedagogiak modu transbertsalean eta diziplinartekoan egin lukeela lan, gainontzeko diziplinekin harremanetan, elkarlanean sekula ez gainetik. Bestela esanda, eta muturrera joan barik, arazoa ez dago pedagogian, horren erabilera axolagabean, ankerrean eta, batzuetan, interesatuanedo gehiegizkoan baizik.
‎Alabaina, hausnartze prozesu horretan murgildurik gauden bitartean, ezinbestekoa baita hausnarketa hori, uste dut badagoela etorkizun posible guztietan ikuspegi ilustratu batetik erabat erabilgarria den diziplina bat, diziplina jakin bat goratzea gustuko ez dudan arren; paradoxikoki, baztertuta eta zokoratuta egon ohi den diziplina bat: filosofia —eta are mesprezatuagoa den Etika— Ezinbestekoa zaigu, ez eskaini ditzakeen ebazpen edo soluzioengatik, arazoak planteatzeko eta hausnartzeko gaitasunagatik baizik, galderak egiteko gaitasunagatik —testuingurua bat ala bestea izan— Horren da garrantzitsua diziplina ez litzatekeela arlo gisa planteatu behar, are gutxiago filosofiaren historia huts bat bezala, modu transbertsalean baizik, modu osagarrian; are gehiago, Sanchez Tortosarekin batera, uste dut irakasle guztiek izan luketela moduren batean edo bestean filosofo, edukiak transmititzeaz gain ume eta gazteak dena zalantzan jartzera bultzatu ere egin lituzketelako horretarako, noski, irakasleen formakuntzan presentzia izan luke filosofiak— Filosofiak, Horkheimerren hitzetan, funtzio sozial ezinbe... Deleuzek ere, beste zentzu batean, filosofiak zentzu berriak sortzeko balio digula dio.
2023
‎Legeak hala dio: " Botere publikoek beren politika eta ekintzetan txertatuko dute, modu transbertsalean, indarkeria prebenitzeko, artatzeko eta desagerrarazteko helburua, eta halaber, euskal botere publikoen lehentasuna izango da biktimen arreta integrala oneratzea eta erreparazioa". Eta hain justu azken zati horri heldu dio Fernandezek:
‎mugimendu feministak baditu dagoeneko hainbat proposamen eta analisi mahai gainean, eta konbentzituta gaude horrela izaten jarraitu behar duela. Baina ez dago zalantzarik berdintasunaren aldagaiak modu transbertsalean ukitu behar dituela pertsona nagusien zaintzaren inguruko gainontzeko aldagai guztiak. Ez da benetako aldaketarik egongo zaintza egiturei dagokienez, botere logika hauen aldaketa sakonak gertatu behar direla sinesten ez badugu.
‎Transfeminismoa feminismoaren hirugarren olatuan eratutako feminismoaren korronteetakoa izanik, haren garapenean ezinbestekoak izan dira LGTBI komunitateen eta queer teorien ekarpenak. “Trans” aurrizkiak sexu eta genero zapalkuntzen jatorri amankomunak modu transbertsal batean lantzeari egiten dio erreferentzia. Hori dela-eta, bere subjektua sistema patriarkalak zapaltzen duen gorputz oro izango da, eta ez soilik alua duen subjektua edo emakumea.
‎Zuzenean eragina izan nahi du ikasleen euskalduntzean, jarduera ludikoen eta antolatuen bitartez euskara eta euskal kulturekiko atxikimendua sustatuz, eta baita barne sendotasunean ere, emozioen lanketaren bidez une oro euren buruarekin eta ondokoekin konektatuz eta konfiantzazko testuinguru seguruak garatuz. Halaber, badira modu transbertsalean lantzen diren ezaugarriak ere. Adibidez, jarduera ludikoek eta jolasek dakartzaten askotariko egoerak aprobetxatuz izaera kooperatiboan eta eraldatzailean ekarpena egiten da, besteak beste, solidaritatea eta talde lana sustatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia