Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2009
‎Artikuluan erabili diren datu kuantitatiboek oinarria dute Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak 2009ko urtarrilaren 27an aurkeztutako Euskal Hedabideen Ordainsarien Analisia txostenean. Oro har, euskal hedabideetan ari diren langileen lan baldintza eta ordainsarien inguruan ez da lan asko argitaratu eta orain arte ez da modu sistematikoan hedabideetan ari diren profesionalen soldaten inguruko daturik inon jaso. Hedabide bakoitzak bere datuak ditu eta oso zaila izaten da banan banan datu horiek lortzea, kasu batzuetan ez baitituzte eman ere egiten.
2014
‎Gizarteek horrelaxe darabiltzate mailakatzeak, modu sistematikoan. Mailakatze horren baitan, talde bat, maila bat, besteak baino askoz gorago hautematen da gizartean.
2017
‎1) hedabide sistemak eta horien ezaugarriak (mapa edo kartografia ere deitua); 2) finantzaketa ereduak eta bolumen ekonomikoa; 3) kazetaritzaren eragina hizkuntzaren eta identitatearen garapenean; eta 4) kazetari kopurua eta horien estrategiak eguneroko jarduera praktikoan (prentsaurrekoetan, adibidez). Seguruenik, argitalpen zientifiko horien balio handienetako bat haien konparaketa mailan legoke, alegia, Europa osoko hizkuntzak eta hedabideak modu sistematikoan alderatzen direla, Europa osoko ikuspegi koherentea eraikiz (nahiz eta komunitate eta hizkuntzen errealitateak desberdinak izan) 2 Alderaketa marko horretan ere kokatzen da Euskal Herriko hedabideen izana eta pisua.
2019
‎Formazio saioetan gertatutakoa modu sistematikoan jaso eta erregistratu da. Prozesu osoan zehar sortu diren ideiak eta ideia asoziazioak bildu dira, idatziz eta audio grabazioen bitartez.
2020
‎Bigarren ikerketaren azterketa kuantitatiboak azaldu zuenez, ikasle eleaniztunek modu sistematikoan erabiltzen dituzte haien lehen eta bigarren hizkuntzak (euskara eta gaztelania), hirugarren hizkuntzaren (ingelesaren) idazketan. Honela, argi geratu da hizkuntzen tipologia eta gaitasun maila bezalako aldagaiek eragin esanguratsua dutela ingelesaren idazketan.
‎Honela, argi geratu da hizkuntzen tipologia eta gaitasun maila bezalako aldagaiek eragin esanguratsua dutela ingelesaren idazketan. Gainera, analisi kualitatiboak azaldu bezala, ikasleek estrategia komunak modu sistematikoan erabiltzen dituzte, haien lehen eta bigarren hizkuntzak erabiltzeko orduan.
2021
‎Euskal Herriko Unibertsitateak (UPV/EHU) eskuragarri jarria duen Encuestafacil programa erabili dugu (https://www.encuestafacil.com/), datuak modu sistematiko eta ordenatuan bildu nahi izan ditugularik galdetegi hori dela medio (McMillan eta Schumacher, 2005). Likert eskala erabili dugu, 1etik 4ra (1:
2022
‎Esku hartzeei dagokienez, idazkeraren ulergarritasunean, abiaduran eta ortografian oinarritutako esku hartze egituratuak egiten dira nazioartean, emaitza hobeak lortzeko (Graham, McKeown, Kiuhara eta Harris, 2012). Esku hartze egituratu horietan garrantzitsua izan ohi da idazkera modu esplizituan erakustea, modu sistematikoan nahiz akumulatiboan erakustea eta irakaskuntza diagnostikoa deritzona egitea (International Dyslexia Association, 2019). Horrez gain, esku hartze horiek modu sistematikoan egiteko, hizkuntzacorpusak lagungarriak dira, letra, silaba eta hitz egokiak aukeratzeko eta ikaslearen mailara egokitzeko.
‎Esku hartze egituratu horietan garrantzitsua izan ohi da idazkera modu esplizituan erakustea, modu sistematikoan nahiz akumulatiboan erakustea eta irakaskuntza diagnostikoa deritzona egitea (International Dyslexia Association, 2019). Horrez gain, esku hartze horiek modu sistematikoan egiteko, hizkuntzacorpusak lagungarriak dira, letra, silaba eta hitz egokiak aukeratzeko eta ikaslearen mailara egokitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia