2009
|
|
Artikuluan erabili diren datu kuantitatiboek oinarria dute Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak 2009ko urtarrilaren 27an aurkeztutako Euskal Hedabideen Ordainsarien Analisia txostenean. Oro har, euskal hedabideetan ari diren langileen lan baldintza eta ordainsarien inguruan ez da lan asko argitaratu eta orain arte ez da
|
modu
sistematikoan hedabideetan ari diren profesionalen soldaten inguruko daturik inon jaso. Hedabide bakoitzak bere datuak ditu eta oso zaila izaten da banan banan datu horiek lortzea, kasu batzuetan ez baitituzte eman ere egiten.
|
2014
|
|
Gizarteek horrelaxe darabiltzate mailakatzeak,
|
modu
sistematikoan. Mailakatze horren baitan, talde bat, maila bat, besteak baino askoz gorago hautematen da gizartean.
|
2017
|
|
1) hedabide sistemak eta horien ezaugarriak (mapa edo kartografia ere deitua); 2) finantzaketa ereduak eta bolumen ekonomikoa; 3) kazetaritzaren eragina hizkuntzaren eta identitatearen garapenean; eta 4) kazetari kopurua eta horien estrategiak eguneroko jarduera praktikoan (prentsaurrekoetan, adibidez). Seguruenik, argitalpen zientifiko horien balio handienetako bat haien konparaketa mailan legoke, alegia, Europa osoko hizkuntzak eta hedabideak
|
modu
sistematikoan alderatzen direla, Europa osoko ikuspegi koherentea eraikiz (nahiz eta komunitate eta hizkuntzen errealitateak desberdinak izan) 2 Alderaketa marko horretan ere kokatzen da Euskal Herriko hedabideen izana eta pisua.
|
2019
|
|
Formazio saioetan gertatutakoa
|
modu
sistematikoan jaso eta erregistratu da. Prozesu osoan zehar sortu diren ideiak eta ideia asoziazioak bildu dira, idatziz eta audio grabazioen bitartez.
|
2020
|
|
Bigarren ikerketaren azterketa kuantitatiboak azaldu zuenez, ikasle eleaniztunek
|
modu
sistematikoan erabiltzen dituzte haien lehen eta bigarren hizkuntzak (euskara eta gaztelania), hirugarren hizkuntzaren (ingelesaren) idazketan. Honela, argi geratu da hizkuntzen tipologia eta gaitasun maila bezalako aldagaiek eragin esanguratsua dutela ingelesaren idazketan.
|
|
Honela, argi geratu da hizkuntzen tipologia eta gaitasun maila bezalako aldagaiek eragin esanguratsua dutela ingelesaren idazketan. Gainera, analisi kualitatiboak azaldu bezala, ikasleek estrategia komunak
|
modu
sistematikoan erabiltzen dituzte, haien lehen eta bigarren hizkuntzak erabiltzeko orduan.
|
2021
|
|
Euskal Herriko Unibertsitateak (UPV/EHU) eskuragarri jarria duen Encuestafacil programa erabili dugu (https://www.encuestafacil.com/), datuak
|
modu
sistematiko eta ordenatuan bildu nahi izan ditugularik galdetegi hori dela medio (McMillan eta Schumacher, 2005). Likert eskala erabili dugu, 1etik 4ra (1:
|
2022
|
|
Esku hartzeei dagokienez, idazkeraren ulergarritasunean, abiaduran eta ortografian oinarritutako esku hartze egituratuak egiten dira nazioartean, emaitza hobeak lortzeko (Graham, McKeown, Kiuhara eta Harris, 2012). Esku hartze egituratu horietan garrantzitsua izan ohi da idazkera modu esplizituan erakustea,
|
modu
sistematikoan nahiz akumulatiboan erakustea eta irakaskuntza diagnostikoa deritzona egitea (International Dyslexia Association, 2019). Horrez gain, esku hartze horiek modu sistematikoan egiteko, hizkuntzacorpusak lagungarriak dira, letra, silaba eta hitz egokiak aukeratzeko eta ikaslearen mailara egokitzeko.
|
|
Esku hartze egituratu horietan garrantzitsua izan ohi da idazkera modu esplizituan erakustea, modu sistematikoan nahiz akumulatiboan erakustea eta irakaskuntza diagnostikoa deritzona egitea (International Dyslexia Association, 2019). Horrez gain, esku hartze horiek
|
modu
sistematikoan egiteko, hizkuntzacorpusak lagungarriak dira, letra, silaba eta hitz egokiak aukeratzeko eta ikaslearen mailara egokitzeko.
|