Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Inkesta horiek oso interesgarriak dira eta egoera soziolinsoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 141 guistikoei buruz datu aberasgarri anitz ematen dizkigute. Normalean, oso modu sistematikoan eta kuantitatiboki adierazgarrian lortzen dira datuak gainera.
2012
‎Behaketa zuzenak gizakien portaera begiratzea eta aztertzea du helburu, betiere modu sistematiko eta kontrolatuan eta inolako manipulazio eta bitartekorik gabe. Bestelako tekniketan ez bezala, behaketa zuzenean ez da estimulu berezien eragina jasotzen, pertsonen portaerak bereziki behatzen dira.
‎Behaketa zuzenak gizakien portaera begiratzea eta aztertzea du helburu, betiere modu sistematiko eta kontrolatuan eta inolako manipulazio eta bitartekorik gabe.
2013
‎Hasiera hasieratik ikastaroan enbera hizkuntza erabiltzeko erabakia hartu da, nahiz bertaratzen diren euskaldunek enberarik ez jakin eta gaztelaniaz egin behar. Edozelan ere, lehen aldia izan da enbera hizkuntza unibertsitatean modu sistematikoan erabili dena, eta erabilera hori bultzatzea oso garrantzitsu eta beharrezkotzat jo da. Ildo horretatik, eginiko jarduera guztiei enbererazko izena jarri zaie.
2014
‎Euskal hiztunak, nagusiki, solaskideak euskara ez dakienean edo ez dakiela iruditzen zaionean, gaztelaniara edo frantsesera jotzeko ohitura du, eta gainera modu sistematikoan egiten duela esan daiteke. Ferran Suay k eta Gemma Sanginés ek sortutako TELP (Taller d’espai
2015
‎Gure ustez, eskolak ahozkoa landu behar du, modu sistematikoan, helburu edo xede komunikatiboarekin, diskurtsorako prestatu behar ditugu ikasleak.
‎Gure ustez, eskolak ahozkoa landu behar du, modu sistematikoan eta planifikatuan, eta Joserra Garziaren hitzak gogoratuta (Garzia, 2008), helburu edo xede komunikatiboarekin, diskurtsorako prestatu behar ditugu ikasleak. Eskolak diskurtsoa landu behar du, baina beti ere helburu komunikatibo bati begira.
‎Ahozko hizkuntza modu sistematikoan eta planifikatuan geletan lantzeko egitasmoa hedatzea, ikasleak ahozkoan trebeak izan daitezen eta euskaraz hitz egiten eroso senti daitezen bultzatzea da asmoa. Hortaz, egitasmoa zabaltzea eta sendotzea da erronka nagusia.
‎Gelan ahozkoa modu sistematikoan eta planifikatuan lantzea beharrezkoa.
‎— Ikasleen ahozko jarduna hobetzeko; gelan ahozkoa modu sistematikoan eta planifikatuan lantzea beharrezkoa ikusten dugu.
‎Laburpena. Gure ikasgeletan ahozko hizkuntza lantzeko beharra ikusi ondoren, ekin genion ahozkoaren lanketa modu sistematikoan eta egingarrian egiteko bideari. Gu jantzi, irakasleei prestakuntza eman eta sekuentzia didaktikoak prestatzen eta gelaratzen hasi ginen haiekin batera.
‎oinarri teorikoak, txantiloiak, sekuentzia didaktikoak, balorazioak, bideoak, eta abar. Helburua baita, hori guztia erabilgarria izan dadin, euren geletan gure ikasleak ahozkoan trebatzeko, noski ahozkoa modu sistematikoan landu nahi duen edozein irakaslerendako. Egindako ibilbide horren laburpena jasotzen du artikulu honek.
‎Sekuentzia didaktikoak ahozko eta idatzizko testu generoen ulermena eta ekoizpena modu sistematikoan eta fidagarritasun didaktiko minimo batekin irakasteko baliabide didaktikoak dira (Larringan & Idiazabal, 2012). SDetan, ikasleek proiektu komunikatiboak gauzatzen dituzte, horretarako bitartekoak testu generoen ekoizpenak direlarik.
‎Posible da hori praktikatzen duten pertsonak mendeko portaera bat izateaz kontziente ez izatea eta kortesia erakustea, edo edukazio onez egiten dutela uste izatea. Mendeko portaeratzat har daiteke, ordea, modu sistematikoan amore eman eta hizkuntza propioa baztertzea beste hizkuntzaren presentzia hutsaren aurrean (Sanginés eta Suay; 2008: 109).
‎Nahiz eta eskala honek ez duen Australiatik haragoko ibilbiderik egin, gaur egun ezezaguna baita ikerlarien artean, aurrerapauso handi bat da faktore batzuen neurketa modu sistematikoan egiteko proposatutako irizpideak. Halaber, ekarpen garrantzitsua egin diote hizkuntza gutxituen esparruari 10 faktorea eta eskalak pasatzeko jarraibideak gehituz.
2018
‎Lan horretan, egileak datu bilketa handia egin du ezagutzeko zein den gune komertzial horretara biltzen den populazioaren perfila eta egiten duten hizkuntza erabilera; horrez gain, batez ere arnasguneak deituriko udalerri euskaldunetan aplikagarriak den Eragin Linguistikoaren Ebaluazioaren (ELE) metodologiaren aplikagarritasuna ere agerian jartzen du. Ondorioz, eremu geografiko eta funtzional desberdinetan modu sistematikoagoan erabil dadin lagungarri izan daiteke.
2020
‎Joan zen mendeko azken hamarkadan, garai aldaketa bat hasia zela adierazten zuten zantzuak metatu ziren. Gertatzen ari ziren aldaketen hedadura eta erradikaltasuna modu sistematikoan ulertu zuen lehenengo teorialari soziala Manuel Castells izan zen, eta La era de la información7 trilogian azaldu zuen. Ikuspegi hau beste autore batzuk osatu zuten:
2021
‎Bat aldizkariko 119 zenbaki honetan gaur egun ezagutzen den hurbilketa horien berri emango da. Azpimarratu nahi da, aldi berean, urjentziazko egitekoa dela, gure iritziz, hizkuntza horien presentzia hurbiletik eta modu sistematikoan bilduko duen protokoloa abian jartzea.
‎Ikerketa horretan, jatorri atzerritarrreko biztanleriari buruz EUSTATek eskaintzen dituen datuak aztertu dituzte, EAEra etorritako hizkuntzak identifikatzeko helburuarekin. Jakina, identifikazio hori hipotesi mailakoa da, biztanleei euren hizkuntzei buruz zuzenean galdetzeko modu sistematikorik ezbaitago ezarrita oraingoz. Alegia, pentsa daiteke jatorri atzerritarreko biztanleek jatorri estatuetako hizkuntza ofizialak hitz egiten dituztela nahiz eta ez den beti horrela izaten, eta horiez gain, jakina, jatorrian beste hizkuntza hedatuak edota beste hizkuntza gutxitu batzuk ere hitz egin ditzaketeela.
2022
‎Krisien eraginez, enpresak behartuta egongo dira paradigmak aldatzera. Ikuspegia aldatu dute, eta enpresak kudeatzeko bestelako ereduak aplikatuko dituzte, bizirauteko formula berriak asmatu eta modu sistematikoan aplikatu. Eta, adituek diotenez, enpresa eredu berria irekiagoa izango da, gizartearen aurrean gardena, irizpide etikoekin funtzionatuko du, eta interes taldeak eta bere eskaerak aintzat hartuko ditu.
2023
‎dislokazio fisikoa eta demografikoa, dislokazio soziala edota dislokazio kulturala (Manterola eta Berasategi 2011, 45). Indarberritzeko estrategiak modu sistematikoan diseinatu ahal izateko, Fishmanek (1991) hizkuntza komunitateen mehatxu egoeren sailkapen bat proposatu zuen: belaunaldien arteko etenaren eskala (GIDS, Graded Intergenerational Disruption Scale).
‎Sortu zenetik, hainbat estrategia ezarri dira hizkuntzak indartzeko, hala nola hezkuntza elebiduna, maisu maistren profesionalizazioa, kultur ekoizpena eta materialen ekoizpena, besteak beste. Hala eta guztiz ere, komunitateek modu sistematiko eta iraunkorrean bizi izan duten sarraski eta zapalkuntza egoera sozialaren esparruan, erakundeak eskubideen onarpenean aurrera egin arren, indigenen hizkuntzek galbidean jarraitu zuten, lurraldeetan hiztunak galtzen joan ziren, hizkuntza irakasteari eta transmititzeari utzi zitzaion, gutxi entzuten zen hitz egiten, eta orduan ez ziren aski izan egoera horri buelta emateko egindako ah...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia