Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Patri Urkizu eta Xabier Amuriza, besteak beste. Halakoak oraindik modu sistematikoz arakatu lirateke, zeren dagoeneko material asko berreskuratu bada ere, beste asko dago oraindino ateratzeko. Gogora bedi, biltzaile ugarik emandako aldaera diferenteek balio handia hartzen dutela denbora garrenera, azterketak egin orduan.
2011
‎Gure ondarea jagoteko orduan eraikin historikoak eta ingurune fisikoari loturiko balio naturalistikoak danok euki ohi doguz gogoan, aldean bizirik daroagun altxor kulturalagaz jaubetu barik. Ahaztura horreri akaberea emoteko asmoaz, Busturiko Udala eta Labayru Ikastegia buru belarri sartu ziran ikerketa baten, modu sistematikoan hizkuntza eta ondare etnografikoa batzeko helburuagaz.
2021
‎Eta, hain zuzen ere, sistematizazioaren ideia da proposamen honetara ekarri nahi den printzipioetako bat; alde batetik, izaera eta xede beretsuko egitasmoek pertsonaren garapen mota desberdinetan duten eragin positiboagatik; eta, bestetik, ikerketan egindako analisian literaturaren irakaskuntza egoki batera begira definitutako erronka edo behar garrantzitsuenetako bat delako. Literatura hezkuntzan modu sistematikoan inplementatzeak ikasleen garapenean izan dezakeen eragin positiboa aurreikus daitekeen zerbait da, baina, arestian genioenez, ez dago modu enpirikoan frogatuta oraindik, Euskal Herrian, behintzat. Are gutxiago, BHn.
‎Pentsamendu errutinak izanda zein ez, errutina bere horretan prozedura moduan erabilera handiko planteamendua da, eta, zentzu horretan, ezagunenak HHn eta LHko hasierako mailetan batez ere inplementatutako horiek dira. Horrelako praktikek, besteak beste, segurtasuna, iragarpenak egiteko gaitasuna, lasaitasuna edota plazera eskaintzen dizkiete ikasleei errepikatzen eta garatzen doazen egitura patroien bidez, dela aldian aldian, modu sistematikoan eta helburu pedagogikoz errepikatzen diren jarduerak, dela jarduera literario komunikatibo egituratuak. Eta, azken hauek izan dira, hain zuzen ere, ahozko euskal literaturaren transmisioaren oinarrietako bat:
‎Gaztelaniaren kasuan, hizkuntza gaitasun jakina erdietsi behar dela zalantzatan jartzen ez denez, eskaintzen diren errefortzuek edota proposatzen diren irakurgaien eskakizunak gora egin behar dutela ulertzen eta onartzen da gaztelaniaz gazte batek behar duen mailara iristeko. Euskararenean, aldiz, jarrerak eta erabakiak norabide berean hain modu sistematikoan ez doazela salatzen du elkarrizketatuak. Hortaz, gazte batzuek ez dute maila linguistiko eta literario konplexuagoetarako ibilbide gradual lagundurik, eta GIR1 en iritziz, hiru ondorio dakartza horrek:
‎42 Hala ere, baldintza objektiboen menpeko hezkuntza eskemak egituratu daitezkeela baieztatzen du Dewey-k (op.), helduen esperientzia ordezkatzen duten osagai guztiek irakaslearen rola, liburuak, etab. ikaslearen sentimendu, grina eta joerei modu sistematikoan erantzuten dietenean. Dena den, gure ustez, bi ideia horiek ez dira kontrajartzen, eta, halaber, bi zehaztapen maila desberdinetan kokatzen direla uste dugu, ondoren, autoreak berak azaltzen duen moduan (op.: 87).
‎" Irakurketarena, hori modu sistematikoan egiten dugu guk. Irakurketaplanean daukagu ebaluazio bakoitzean liburu bat irakurtzea edota lehentasuna ematea hemengo autoreei.
‎Euskal Herrian eta Euskal Herriarentzat sortutako ikerlana da, eta euskal kulturatik proposatu da ikasleen gaitasunetan eragiteko metodologia eta materiala. Gainera, literatura modu sistematikoan lantzeko materiala da proposatzen dena; azken batean, heziketa jardun sistematikoa den heinean, ez daukalako zentzurik kultura modu isolatuan eta sinbolikoan lantzeak. Horrek gure kontzientziak zuritzeko balio lezake, baina inola ere ez ikasleen identitate kulturalak eraikitzen laguntzeko.
‎Eta gehienetan izaten da beraienetik asko jarrita eta oso inplikatuta". Baina, horretarako, berezko" sentsibilizazioa" eta" kontzientzia" behar izaten dela onartzen du, zerbait gehigarria, eta, beraz, ez dela modu sistematikoan hori gertatzen. IIR1 ek ere zalantzak agertzen ditu:
‎Eta hor hartzea ulertzetik eta sortzeraino, hartu tarte hori lantzeko ikasleek. Baina hartu urtero eta modu sistematikoan". (IE6)
‎Dioenez, ikasleak erdigunean jartzen dituzten prozesuak proposatzen dira, zerbait praktikorako, sortzeko ikasten baitute, hizkuntzarekin eta literaturarekin jolastuz eta esperimentatuz, eta horrek motibazioan eragin oso positiboa du. Era berean, Euskal Herriko BHko ikastetxe guztietan modu sistematikoan lantzen ez den arren, ezberdintasunak ezberdintasun, modu nahiko sistematizatuan irakasten dela gehitzen du, eta, bere iritziz, horrelako praktika onek dituzten gakoetako batzuk oso aintzat hartu lirateke literaturaren didaktikarako.
‎Elkarrekintzaren aberastasuna eta balio hezigarria aprobetxatzeko, ikasgela edo, ikasjardunerako erabiliko den espazioa, are gehiago, errutinen kasuan ezagutza modu dialogikoan elkarrekin eraikitzeko espazio bihurtu behar dira, batetik, eta elkarrekintzari balio pedagogiko didaktikoa eman behar zaio" berariaz" eta" modu sistematikoan" diseinatuta (Wells eta Mejía, 2005: 2). Horretarako eta Bilbatuaren (2010) hitzen ildotik, irakaslearen rola aldatu behar dela diote Wellsek eta Mejíak (2005), eta irakaslea ikertzaile eta aldaketarako agente gisa ikustea garrantzitsua dela nabarmentzen dute," gidatutako parte hartzearen" bitartez, ikerketa komunitateak84 eraikitzeko (op.: 4).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia