2021
|
|
Lehen genioenari helduz, irakurmenerako konpetentziaren lanketa gela barruko esparrura gehiago mugatzen den moduan, irakurzaletasunak, aldiz, eremu eta aktore zabalagoak hartzen ditu eta hainbat dira izaera transbertsalagotik antolatzen diren proiektuak. Bikoteka irakurtzen, Internauta, Hauteskunde literarioak, ipuin kontalariak, Idazleak ikastetxeetan programa edo autoreen bisitak, Liburuaren Nazioarteko Eguna edota irakurketa maratoiak aipatzen dituzte elkarrizketatu desberdinek, besteren artean, eta oso
|
modu
positiboan baloratzen dituzte, erreferentziazko lanak eta autoreak ezagutarazten direlako, ikasleek gozatzen dutelako eta irakurzaletasunera eta ohituretara hurbilpen bat dakarrelako (IE2, IE3, IE5, GE3).
|
|
Horrezaz aparte, giro lasaia eta konfiantzazkoa egotea garrantzitsua izaten da eta hori gakoetako bat da (LIR3). Ikastetxe bereko ikasleei galdetuta ere, oso
|
modu
positiboan baloratzen dute espazioa, eskaini zaion giroa eta bertan antolatzen diren jarduerak, eta hori dela-eta, ikasgelak baino egokiago dela lanerako zein beste izaera batzuetako proiektuetarako (LI1, LI3, LI4, LI7, LI10). Izan ere, ikasleek ikastetxearekiko orokorrean duten asebetetze maila ona den arren, gelen tamaina, antolaketa eta baliabideak desegokiak direla adierazten dute, bereziki literaturaren ikaskuntzarako.
|
|
Bere iritziz, horrelako jarrerak arloetara ere eramaten dira ikaslea subjektu hartzaile bihurtuz, eta honek ikuspegi kritikoan zuzenean eragiten du. Ikasleek ere hori berresten dute; hau da, proiektu desberdinak daudela haien ikastetxean, eta hori oso
|
modu
positiboan baloratzen dute, baina ez dutela parte hartzeko aukerarik (LI8).
|
|
Eguneroko jardunaren antolaketari dagokionez, badago zerbait ikasleek oso
|
modu
positiboan baloratzen dutena, hizkuntza eta literatura arloaren kasuan, bederen: saioari hasiera edo amaiera emateko kultur adierazpenen bat gelaratzea poema bat, antzerki lan baten ataltxoak, kantak, ikus entzunezkoak, etab.. Diotenez, saioan sartzen eta kokatzen laguntzen die, batetik, eta ezagutzen ez dituzten erreferentzietara hurbiltzeko aukera ere eskaintzen die, bestetik.
|
|
Gelan agintzen diren irakurgaien lanketaren kasuan, kritiko mintzatzen dira asko, alde batetik, irakurtzea derrigorrezkoa izatea onartzen duten arren hauturik ez zaielako eskaintzen, eta beste alde batetik, ondoko lanketak ekarpenik ez diela egiten aitortzen dute. Nahiz eta irakurritakoaren ulermena egiaztatzeko beharra ulertzen eta partekatzen duten, jarduerak horretara mugatzea ez dute
|
modu
positiboan baloratzen, eta halaber, erabilitako metodoekin ez datoz bat. Gehien errepikatzen dena azterketarena da; hau da, agindutako liburua etxean irakurri eta horren gaineko irakurketa kontrola edo azterketarena:
|
|
Ikasleek ere
|
modu
positiboan baloratzen dute metodologia aktiboen erabilera, eta batez ere proiektuen inplementazioaz mintzatzen dira. Gainera, balio erantsia ikusten diete haien errazten duten proiektuei (LI6, LI8, LI10).
|
|
Gainera, balio erantsia ikusten diete haien errazten duten proiektuei (LI6, LI8, LI10). Alabaina, testuliburuen erabilera sistematikoa da gehien errepikatzen den errealitatea galdekatutako ikasleen artean, eta testuliburua gorabehera, horren erabilera literala eta hertsia da ez dutena hain
|
modu
positiboan baloratzen (LI6, LI8, LI10). Horren ordez, testuliburuaren erabilera pertsonalagoa eskatzen dute, batetik, eta beste proposamen batzuekin tartekatuta, bestetik (GL).
|