2006
|
|
Konkurtso Legeak konkurtso sistema ezarri du «ex novo». «konkurtso»aren erakunde berriak baldintza objektiboari dagokionez, kaudimengabeziarekin parekatzen denak indarrik gabe utzi ditu,
|
modu
materialean eta formalean, «ordainketa etendura» nahiz «porrota»ren erakunde zaharkitu eta anakronikoak, edota merkatari ez direnen kaudimengabezia kasuan kasuan jorratzeko prozedurak «kita eta itxaronaldia» zein «hartzekodunen konkurtsoa». Horiek guztiak arautzeko xedapen arkaikoak izan ditugu orain arte, egungo industria, merkataritza eta finantza bilakaerarekin zerikusirik ez zuten errealitate ekonomiko eta juridikoei aurre egiteko sortu zirenak.
|
2012
|
|
Bata: metaketaren esparru estatala segurtatzenduten muga ekonomikoak, eta estatuak jaulkitako moneta nazionala, zeinak kapitalaren eta lurraldearen arteko fusioa adierazten baitu,
|
modu
material eta sinbolikoan, klase menderatzailearen nazionalismo burgesaren eta haren sostengu blokesozialaren ideologian. Muga ekonomikoak ia erabat desegiten direnez, garrantzitxikiagoko alderdi batzuetan izan ezik, estatu forma horren zimendu historikoetakobat hondoratzen da, esan dugun bezala.
|
2017
|
|
Beraz, herriak bere burua gobernatu ahal izango badu, soberaniaren eta eskubideen teoria klasikoa ez da aski. Gaitasun politikoa gizartean barrena hedatu behar da, hartara berdintasuna
|
modu
materialean eta sozialean gorpuztu dadin. Gaur egungo teoria politiko nagusiek ez dituzte aipatzen menderatzeko eta gaitzeko halako mekanismoak, etengabeko gatazka osatzen dutenak, eta, aipatzekotan, moralki gaitzesgarritzat jotzen dituzte.
|
2018
|
|
Haren ustez, kontzeptuek, kategoriek eta abstrakzioek indarkeria fisikoa eta materiala erabil dezakete ustez antolatzen eta interpretatzen dituzten gorputzen kontra: «Zientziek eta teoriek gure gorputz buruetan
|
modu
materialean era errealean eragiteko duten ahalak ez du ezer abstraktutik, nahiz eta sortzen duen diskurtsoa abstraktua izan. Menderamolde guztien artean bakarra da:
|
|
Kategoria linguistikoek errealitatea «bortxaz» taxutzen badute ere fikzio sozialak sortuz errealaren izenaren pean, badirudi badagoela errealitate egiazkoago bat, batasunaren zelai ontologiko bat, zeinarekin kontrajartzen diren fikzio sozialak horiek. Wittigek kontzeptu «abstraktuen» eta errealitate «materialaren» arteko bereizketa ukatzen du, esanez kontzeptuak hizkuntzaren materialtasunean eratu eta zabaltzen direla, eta hizkuntzak
|
modu
materialean eraikitzen duela mundu soziala. Bestalde, «eraikuntza» horiek desitxurapenak eta reifikazioak dira, eta epaitu behar dira aurretiko zelai ontologiko batekin alderatuta, zeinak erabateko batasuna eta betetasuna dituen.
|
2021
|
|
Liburu honetako orrietan, ironia literario eta politikoa erabiliz, errealitateari eusteko beste bide bat urratu du Edortak, duela ehun urteko kontuak berriztatuz eta eguneratuz. Transmisioaren katea ez apurtzeko asmoz,
|
modu
materialean egiteko aukera handirik ez egon arren, gure gogo immaterialean behintzat iraunarazten du, eta Urdaibaiko ingurune honetan izandako gertakizun txiki eta hurbileko honek bestelako munduratzea lortzen du Edortaren eskutik.
|