Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Banakako funtzionamendua eta etekinen bilatzea gero eta gehiago sartu ziren, modu erabakigarrian, portaera ekonomiko gehienetan, eta pixkanaka bazter utzarazi zituzten nobleziaren eta kleroaren abantaila juridikoetan oinarritutako jardueraeta, Antzinako Erregimeneko auzo komunitateen modu kolektibo bereizgarriak; modu kolektibo horiek, XVIII. mendean asko aldatu arren, nagusi ziren, artean ere, herrialdearen zati handienean.
‎Banakako funtzionamendua eta etekinen bilatzea gero eta gehiago sartu ziren, modu erabakigarrian, portaera ekonomiko gehienetan, eta pixkanaka bazter utzarazi zituzten nobleziaren eta kleroaren abantaila juridikoetan oinarritutako jardueraeta, Antzinako Erregimeneko auzo komunitateen modu kolektibo bereizgarriak; modu kolektibo horiek, XVIII. mendean asko aldatu arren, nagusi ziren, artean ere, herrialdearen zati handienean.
2004
‎Hortaz, oinarrizkoprintzipioak luzaroan sedimentaturiko kultura baten emaitza eta isla direla baieztadezakegu. Kultura baten parte sentitzea, errealitatea modu kolektibo batean irakurtzeko baliagarri izan daiteke, eta gainera: «ikuspegi konplexuago eta dinamikoagobatetik, zenbait adostasun eragin ditzake, eta arrazionalitate desintegratzaile usteznagusia zalantzan jarriko lukeen eraikuntza komunitario berri bat aldarrikatzekomarko egokiari bide eman diezaioke» (Gomez Uranga 1998, 58).
2011
‎Komunikazioa betidanik izan dute gustuko. Jarraian datozen gogoetak eta adierazpenak hirurei esleitu dizkiegu modu kolektiboan. Esperientzia honen protagonista nagusiak Lehen Hezkuntzako ikasleak dira.
‎Zenbait trantze txamanikok (adibidez, Libanoko hileta errituak) adierazpen histeriko egituratuaren antza du. Horrelakoetan, nortasun histerikoa duenaren adierazpenekin modu kolektibo eta mimetikoan identifikatzen dira kultura bateko kideak.
2014
‎bereziki hizkuntz transmisioa (euskara), baina baita ere, zentzu zabal batean, hainbat euskal balio, ohitura edotausadiorena. Jarduera hori aitortu zaie, baina gehienetan modu kolektiboan (berriz ereemakume guztiak identikoak (Identicas) izango balira bezala: amak, andereñoak.) eta beti bitartekari rolean; oso gutxitan, aldiz, sortzaile, aitzindari, bultzatzailegisa.
2015
‎6) Beraz, labur esanda, IG ak irakasleria ikas irakaskuntza prozesua beste modu bateanpentsatzea eta ulertzea eragin du; baina baita kontzepzio alternatibo horiei erantzuten diotenplanteamendu aktiboak eraiki eta modu kolektiboan praktikara eramatea ere ahalbidetu du.Irakasleek aktibazio maila ezberdinek (curriculum garatzaileak eta akademiko rolak) praktika kultural instituzionalen aldaketa eragin du eta honek inpaktua kulturaorganizazionalaren aldaketa mailan kokatu du.
‎Testuaren estatusa zalantzan egoteak irakurlearen figura (eta ikus entzulearena) ere zalantzanjartzen ditu, eta hortaz baita haren neurketa eta ezagupideak ere. Hedabide eta komunikabideeibanan banan eta modu kolektiboan eragin dieten aldaketa teknologiko, industrial eta sozialenaurrean ez du zentzurik aurreko kategoriei eusten saiatzeak. Aldiz, subjektuen bizi munduarierreparatu genieke, haien komunikazio inguruari ematen dioten erabilera eta zentzueierreparatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia