Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎ETAk bi hilabetetan egin duena modu isolatuan aztertzea nahiko hutsala da. Nahiz eta egoera hori gainditzeko lanean ari garen, oraindik konfrontazio fasean gaude.
2006
‎Guraso izatera heldu bitarteko bide ezberdinak analizatzean, zenbait ezaugarrireneragina aztertu dugu, hala nola, gurasoena, haurrarena, gurasoen arteko harremanarena, gizarte laguntza eta sostenguarena, eta haurra izatearen planifikazioarena.Dena den, faktore desberdinak kontuan hartzean, guraso izateko aldagaien eraginaezin da modu isolatuan aztertu. Etengabeko interakzioak zentzua alda baitezake.Gauzak horrela, haurraren ezaugarriak oso garrantzitsuak badira ere, ohiko izaeraez duen haurrak egoera zaildu edo erraztu egingo du gurasoen ezaugarrien arabera, edota beren harremanaren egonkortasunaren arabera, gurasoen adina garrantzitsuada, baina garrantzi hori beren heldutasunaren araberakoa eta jasotzen dutenlaguntzen araberakoa izango da (Hidalgo, 2001).
2014
‎Ikus entzunezko testuak, oro har, objektiboak dira eta arrazoian eragiten dute. Ikus entzunezko testuak aztertzean kodeak modu isolatuan aztertu behar dira.
2015
‎Horretaz gain, modu zehatzean sailkatzeko ezintasuna aurki dezakegu hizkuntza galera pairatzen ari diren hizkuntza handien kasuan ere, adibidez, quechua. Bestalde, jaiotze tasa baxua duen komunitate batek izan dezakeen arriskua ez du kontuan hartzen eskala honek (Penman, 2014), transmisioa aldagaia modu isolatuan aztertzen baitu. Hau izan liteke, adibidez, Portugalgo miranderaren (Urbistat, s.d.) eta Extremadurako" A nosa fala" ren kasua (IEEX, 2011).
2016
‎Eta prozesu honetan, zein paper dute elementu subjektiboek jarrerak, motibazioak edo emozioak, esate baterako? Gutxi, oso gutxi dakigu horren inguruan, besteak beste, euskal soziolinguistikan bederen, ezagutza, erabilera eta jarrera (edo motibazioa) bezalako elementuak, nagusiki, modu isolatutan aztertu izan direlako. Euren arteko loturak sumatu dira, eta egon badirela aldarrikatu da, baina praktikan nola elkar lotzen dira?
‎Horren arrazoia da, neurri batean, elikagaien maila altuak erabiltzen direla, dieta normal batean lortezinak, edo arratoiak erabiltzen direla eredu gisa, edo giza zelulak erabiliz in vitro esperimentuak egiten dituztela. Bestalde, zenbait lan zientifikotan, elikagaiak modu isolatuan aztertzen dira, eta pertsonek beste elikagai batzuekin batera. Konbinazioak interakzio bat sortzen du, eta horrek organismoarengana eramaten du mantenugai jakin batzuk xurgatzeko gaitasuna gutxitzera edo handitzera.
2017
‎Eleaniztasunaren arloak, ohituraz, hizkuntzak konpartimentu iragazgaitzat hartu ditu, ezaugarritzehorrek, hizkuntzak modu isolatuan aztertzea ekarri du, beste hizkuntza batzuen eragina edo erabilerainterferentziatzat joaz. Ikertzeko ikuspuntu hau,, elebakar?
2019
‎225). Komunitatea bera eta komunitarioa den esparrua osatzen duten eragileak ez dira modu isolatuan aztertzen, dauden elementu guztiak eta haien arteko elkarrekintza eta harremana aztertzen dira, hots, estruktura guztia. Teknikei erreparatuta, bi erabiliko dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia