2008
|
|
Hori dela eta, ezinbestekoa da unibertsitatearen egitura tradizionalak, irakaskuntza metodoak, irakasleen eginkizuna, etab. barru barrutik aldatzea. Eskola magistralen ordez, irakatsi eta ikasteko metodologia berriak
|
modu
intentsiboan erabili behar dira. Beste berba batzuekin esanda, unibertsitateak berriro orientatu behar dira, ikasleak irakaskuntza sistemaren ardatz nagusia izan daitezen.
|
2009
|
|
16 Nekazaritza organikoak eta nekazaritza forma ez hain teknologizatuek ospea irabaziko balute, landatzeko
|
modu
intentsiboagoek berriz agertzeko aukera izango lukete gutxika.
|
2010
|
|
Alabaina, merkaturatu gabeko onurak merkaturatutakoak baino altuagoak dira normalean eta, batzuetan, baita baliotsuagoak ere. Ekosistemen zerbitzuak aintzat hartzen direnean, modu iraunkorrean kudeatutako ekosistema naturalaren gaur egungo balio garbia askotan handiagoa da
|
modu
intentsiboan kudeatu edo moldatutako sistemarena baino. Esaterako, orain arte egin den ikerketarik sakonenetako batean, Mediterraneoko zortzi herrialdetako basoei loturiko balio ekonomiko merkaturatua eta merkaturatu gabea aztertu zen, eta egiaztatu zen egurraren eta zuraren balioa, oro har, herrialde bakoitzeko basoen balio ekonomiko osoaren heren batera ere ez zela iristen.
|
2022
|
|
Horiek horrela, datuek erakusten dute, 6 lehenik, Hego Euskal Herriko ikerkuntza ildo nagusietan diharduten bikaintasunezko eliteak segmentazio eredu patriarkalaren arabera antolaturik daudela, eta emakumeak goi mailako produkzio zientifikotik eta produkzio horren erabakimenetik at geratu direla, beste behin ere. Bigarrenik, ikerkuntzan produkzio
|
modu
intentsiboan aritzen direla taldeok. Hirugarrenik, nagusiki merkatu ekonomikoaren beharretara bideraturik jarduten dutela.
|
|
Balio erantsia sortzeko, lan sistema postfordistak unibertsitate tituludun higikorrak eta egoera aldakorretarako doigarriak nola, halaxe eskatzen ditu egungo ezagutzaren produkzio sistemak ere bere langile egokiak. Orain arte esandakoaren haritik, ezagutzaren ekonomia globalak bere helburu ildoetara lerratutako ikerkuntza eta garapena behar ditu, azkar eta
|
modu
intentsiboan jorratutakoa, etengabeko aldaketa bizietara malgutasunez egokitzeko gauza dena eta lehiakortasunaren eta produktibitatearen logikan kokatua. Irakasle ikertzailez osatutako kolektibo akademikoak eskakizun horietara makurtzen joan dira azken urteotan, nabarmen handitu da beren produktibitatea ikerkuntzan eta transferentzian eta, ondorioz, hautsi egin da, hein batean, unibertsitatean zegoen irakaskuntza/ ikerkuntza bikoiztasunaren barne oreka, ikerketa lanaren alde.
|
|
Antolakunde horien sorrera ezagutzaren ekonomiaren premia bati loturik dago. Fase honetan, hain zuzen ere, ikerketa lanetan arduraldi osoz
|
modu
intentsibo, lehiakor eta pizgarrian arituko diren zientzialariak, konektaturiko nazioarteko sare malguetan antolatuak, higikorrak eta politikoki nahiz ekonomikoki lehenetsitako eta legitimaturiko jakintza arloetan jarduten dutenak behar dira. Horien lanaren intentsifikazioaren emaitzak irizpide metrikoen bidez neurtzen dira; ondorioz, gutxi batzuen lana biderkatu, metatu eta ikusarazi egiten da eta esparru zientifikoko erdiedo behe mailako ikertzaileen lanetik bereizi.
|