Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎Energia sortzeko modu guztiak ez dira berdin ateratzen egoera liberalizatuan.Hidroelektrikak eta nuklear zaharrak (Zorita, Garoña...) kostu aldakor txikiakdituztenez alde ederra hartzen diete adibidez lur azpiko ikatza erretzen dituztenei.Eta gauza bera esan daiteke inbertsioen aldetik instalakuntza berrietan, non ziklokonbinatuko zentralak adibidez merkeago ateratzen diren haize errota eolikoen parean, 50 milioi pzt...
‎HorregatikEBk Energia Berriztagarrien Iturrien zertifikazio bat martxan jartzea aurreikustendu. Kontua da, zergatik ez diren zertifikatzen Europa osoan energia modu guztiak, jakiteko zehatz mehatz bakoitzak nola ekoizten duen.
2005
‎Jarraian, ikasleak taldekatzeko modu horiek guztiak aztertuko ditugu, etahezkuntzan bakoitzak eskaintzen dituen aukerak aintzat hartuko ditugu.
‎Sinonimo erabilerak aberastasuna eta bizitasuna ematen dizkio testuari. Hizkuntzaren aberastasunaz jokatu behar dugu eta neurri beretsuan erabiliko ditugu gauza bera esateko dauden modu guztiak, bat ere baztertu gabe. Jakina da sinonimoen artean hitz batzuk besteak baino ezagunagoak direna eta hitzik hedatuena erabiliz kazetariak errazago lortzen duena komunikazioa.
2006
‎Adingabearen interesaren printzipioari jarraiki, 21/ 1987 Estatuko Legeakadingabea babesteko modu guztiak jaso nahi izan zituen eta, horrela, adopzioa ezezik, haurraren harreraren figura ere sartu zuen Kodean.
‎Beraz, petxariak, emakume nekazari horren familiakoak askotan? modu guztietan saiatu ziren lur horien izaera petxaria izaten jarraitzea, ondorioz, zergak ordaintzeko.
2007
‎Gure printzipioetan gizartea eraldatzea eta hobetzea dago. Eta hori, modu zehatzbatez kudeatuz, hau da, parte hartzeko modu guztiak irekiz eta parte hartze horisustatuz, ez bakarrik mozkinetan, baizik eta gestioan eta barne funtzionamenduan ere.
‎«Ni beti harritu nau pixka bat, zeru lurren esplikazio guztiak seriotasun beldurgarri sakonez ematen ari zitzaizkidanak, historiako, ekonomiako, filosofiakoeta soziologiako arrazoi modu guztiak aipatzen zituztela, goitik, behetik etaaldetik, baina biologiako edo genetikako datu elementalenei ere jaramonik ezzietela inoiz egiten. Gizona, historiaren eta kulturaren erreinuan dabilena, esklabuaeta artista, bizitza emaile amodiozkoa eta hiltzaile krudela, ez ote da baitabiologiaren eta genetikaren erreinuko izakia ere? »5.
‎«Werkzeug»216; eta pentsamenduaren lehenagokotasuna espresuki baietsia dago harekiko) 217 Ordea, Humboldt-ek konklusio honetara ekartzen ditu aurreko bi esaldiak, biak silogismo baten premisa handia eta txikia izan balitu bezala: «Hura [aktibitate intelektuala] eta hizkuntza bat dira, hortaz, eta elkarrengandik banaezinak»218 «Ukaezinezko zerikusia dago hizkuntzaren egituraren eta aktibitate intelektualeko beste modu guztien atarramenduaren artean», ziurtatzen da behin219 Beste batean, herri baten «beste abantaila intelektual», espresuki ez hizkuntzaren peko, batzuez mintzatzeko problemarik ez da egongo220 Eta hizkuntzan bertan parte intelektual hutsa, izpirituarena bakarrik omen dena ekarria, eta beste parte bat sentigarria bereiziko dira221 Barneko ideiak, agertzeko, zailtasun bat gainditu behar duela esaten da, hotsarena, eta ez duela lortzen zailtasuna beti berdin egoki gainditzea222, etab.
‎hizkuntzaren «zientzia» bere metodoaren biktima bilakatuta dagoela alegia, batetik natur zientzien ereduaren eta bestetik filosofia eta hizkuntzalaritzaren dibortzioaren pean, are hizkuntzarekiko diziplinen beren banaketa akademikoaren interes kontrarioenean (filologia, linguistika eta literatur ikerketa guztiz zein bere aldetik, esaterako). Humboldt-en asmoa, hizkuntza denak bat eta hizkuntza bera dena bat den eran (bere «organismo» edo egitamu biziarekin, baina baita bere historiarekin ere eta garapen modu guztiekin), bat izatea zen hizkuntzaren estudioa, ikerketa zientifiko estriktoa adina estetikoa461, batez ere filosofikoa. Hizkuntza, gramatika adina literatura baita, legea adina irudimena, kreazioa, ikergaia bezainbat ederraren gozamena; eta, batez ere, giza izpirituaren agerketa sentigarri oinarrizkoena da.
2008
‎Hau da, gizakiak estimulu beraren aurrean erantzuteko, bide psikomotor gehiago eta aberatsagoak ditu eta, ondorioz, era ezberdinetan erantzun dezake. Gizakiak ingurunera egokitzeko modu horien guztien artean aukeratu behar izaten du.
2009
‎Emakumezkoek estres egoera larriagoak garrantzi berezia izango du nola egiten dioten aurre estreseko egoerei. Problemei aurre egiteko moduasko baldin badaude ere, proposatu da modu hauek guztiak bi multzo nagusitansartzen direla: problemetara bideratutako aurre egitea, eta emozioetara bideratutako aurre egitea (Lazarus eta Folkman, 1986).
‎Deskripzioa bainogehiago interpretazioa egiten dute eta esanahi semantiko positibo edo negatiboaizaten dute. EAD baino portaera multzo handiagoa barneratzen dute, ezaugarrifisiko argiekin lotura txikiagoa izanik (laguntzeko modu asko dago eta ez dagolaguntzeko modu guztietan agertzen den ezaugarri fisikorik). Hau dela-eta, EAIekportaera zehatza deskribatzen dute, testuinguruarekin lotuta, baina esanahiainterpretazioaren menpe dago.
‎Zertaz ari gara, baina? Kontua da masa komunikazio modu guztietan ekoizpenaren testuingurua hartzailearen testuinguru (eta) tik banatuta dagoela normalean. Hots, ondasun sinbolikoak testuinguru zehatz batean ekoizten direla eta urruneko kokaleku askotarikoetan dauden hartzaileei helarazten zaizkiela.
2011
‎«EITB Sarean» kontzeptuak (Gurrutxaga, 2010) adierazten du taldeakikus entzunezko edukiak streaming moduan, eskaeraren arabera eta konektatutakohainbat gailuetarako prest (PC, PSP, PS3, Android eta Symbian mugikorrak, Ipad, Iphone eta abar) jartzeko borondatea duela. Oraingoz, Google TV, widgetdktxertatzeko aukerak eta, oro har, gaurkotasunezko nahiz entretenimenduzko edukiakekoizteko modu berriak probatzeko abangoardiako modu guztiak begiz jota dituzte.Ildo horretan, luzaroan aritu dira hainbat saiotan Twitter txertatzeko probak egiten, hala nola Nick Dut Nik3 eta El Conquistador saioetan. Plataforma anitzetarakoedukiak edo cross media edukiak ekoizteaz gain, EITBk transmediara iristeko bestepauso bat emateko asmoa du:
‎Pentsatzeko modu horiek guztiek nahaste obsesibo konpultsiboari atea irekitzen diote. Lehenik eta behin, obsesioak dituzten pertsonek uste dute beren esku dagoela besteen eta beren zorigaiztoa prebenitzea.
2014
‎Hau da, gizakiak estimulu beraren aurrean erantzuteko, bide psikomotor gehiago eta aberatsagoak ditu eta, ondorioz, era ezberdinetan erantzun dezake. Gizakiak ingurunera egokitzeko modu horien guztien artean aukeratu behar izaten du.
‎Konbinatoriak egoera jakin bateko elementuak (objektuak edo proposizioak) ahal den modu guztietan sistematikoki konbinatzeko prozedurak dira, eta konbinazio sistematiko horri esker, elementu multzo batean izan daitezkeen konbinazio guztiak egiten dira. Elementuak konbinatzeko gaitasunaren eskutik, nerabeak matematikako kontzeptu guztiak erabil ditzake, hala nola konbinazioak, permutazioak eta aldakuntzak.
2015
‎Integrazio horretan hizkuntzaren estetika eta irudiarena batera eta koherenteki landu behar izan ditu. Baina modu horien guztien integrazioan, kudeaketa desberdinak ere erakutsi ditu: ahozko eta idatzizko modu ardatzetan hizkuntza aldaera desberdinak lehenetsi ditu:
2017
‎Lan honen hasieran esan dugu bEVENT euskaraz idatzitako testuetan gertaerak eta hauen propietateakISO TimeML eskemaren arabera etiketatzeko garatu den lehenengo sistema dela. Etiketatze prozesuhau modu guztiz automatikoan egiten da Euskal TimeBank corpusa oinarritako hartzen duten ikasketaautomatikoko teknikak erabilita. bEVENT tresna, gainera, testu soiletik abiatzen da eta irteera bezalaISO TimeML formatuko fitxategiak itzultzen ditu. Azpiatal honetan gertaera etiketatzailearen diseinuaazaltzen da eta horretarako honen barneko sailkatzaileak, hauek eraikitzeko inplementatutako ezaugarrilinguistikoak eta Euskal TimeBank corpusa aurkezten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia