2003
|
|
Energia sortzeko
|
modu
guztiak ez dira berdin ateratzen egoera liberalizatuan.Hidroelektrikak eta nuklear zaharrak (Zorita, Garoña...) kostu aldakor txikiakdituztenez alde ederra hartzen diete adibidez lur azpiko ikatza erretzen dituztenei.Eta gauza bera esan daiteke inbertsioen aldetik instalakuntza berrietan, non ziklokonbinatuko zentralak adibidez merkeago ateratzen diren haize errota eolikoen parean, 50 milioi pzt...
|
|
HorregatikEBk Energia Berriztagarrien Iturrien zertifikazio bat martxan jartzea aurreikustendu. Kontua da, zergatik ez diren zertifikatzen Europa osoan energia
|
modu
guztiak, jakiteko zehatz mehatz bakoitzak nola ekoizten duen.
|
2005
|
|
Jarraian, ikasleak taldekatzeko
|
modu
horiek guztiak aztertuko ditugu, etahezkuntzan bakoitzak eskaintzen dituen aukerak aintzat hartuko ditugu.
|
|
Sinonimo erabilerak aberastasuna eta bizitasuna ematen dizkio testuari. Hizkuntzaren aberastasunaz jokatu behar dugu eta neurri beretsuan erabiliko ditugu gauza bera esateko dauden
|
modu
guztiak, bat ere baztertu gabe. Jakina da sinonimoen artean hitz batzuk besteak baino ezagunagoak direna eta hitzik hedatuena erabiliz kazetariak errazago lortzen duena komunikazioa.
|
2006
|
|
Adingabearen interesaren printzipioari jarraiki, 21/ 1987 Estatuko Legeakadingabea babesteko
|
modu
guztiak jaso nahi izan zituen eta, horrela, adopzioa ezezik, haurraren harreraren figura ere sartu zuen Kodean.
|
|
Beraz, petxariak, emakume nekazari horren familiakoak askotan?
|
modu
guztietan saiatu ziren lur horien izaera petxaria izaten jarraitzea, ondorioz, zergak ordaintzeko.
|
2007
|
|
Gure printzipioetan gizartea eraldatzea eta hobetzea dago. Eta hori, modu zehatzbatez kudeatuz, hau da, parte hartzeko
|
modu
guztiak irekiz eta parte hartze horisustatuz, ez bakarrik mozkinetan, baizik eta gestioan eta barne funtzionamenduan ere.
|
|
«Ni beti harritu nau pixka bat, zeru lurren esplikazio guztiak seriotasun beldurgarri sakonez ematen ari zitzaizkidanak, historiako, ekonomiako, filosofiakoeta soziologiako arrazoi
|
modu
guztiak aipatzen zituztela, goitik, behetik etaaldetik, baina biologiako edo genetikako datu elementalenei ere jaramonik ezzietela inoiz egiten. Gizona, historiaren eta kulturaren erreinuan dabilena, esklabuaeta artista, bizitza emaile amodiozkoa eta hiltzaile krudela, ez ote da baitabiologiaren eta genetikaren erreinuko izakia ere? »5.
|
|
«Werkzeug»216; eta pentsamenduaren lehenagokotasuna espresuki baietsia dago harekiko) 217 Ordea, Humboldt-ek konklusio honetara ekartzen ditu aurreko bi esaldiak, biak silogismo baten premisa handia eta txikia izan balitu bezala: «Hura [aktibitate intelektuala] eta hizkuntza bat dira, hortaz, eta elkarrengandik banaezinak»218 «Ukaezinezko zerikusia dago hizkuntzaren egituraren eta aktibitate intelektualeko beste
|
modu
guztien atarramenduaren artean», ziurtatzen da behin219 Beste batean, herri baten «beste abantaila intelektual», espresuki ez hizkuntzaren peko, batzuez mintzatzeko problemarik ez da egongo220 Eta hizkuntzan bertan parte intelektual hutsa, izpirituarena bakarrik omen dena ekarria, eta beste parte bat sentigarria bereiziko dira221 Barneko ideiak, agertzeko, zailtasun bat gainditu behar duela esaten da, hotsarena, eta ez duela lortzen zailtasuna beti berdin egoki gainditzea222, etab.
|
|
hizkuntzaren «zientzia» bere metodoaren biktima bilakatuta dagoela alegia, batetik natur zientzien ereduaren eta bestetik filosofia eta hizkuntzalaritzaren dibortzioaren pean, are hizkuntzarekiko diziplinen beren banaketa akademikoaren interes kontrarioenean (filologia, linguistika eta literatur ikerketa guztiz zein bere aldetik, esaterako). Humboldt-en asmoa, hizkuntza denak bat eta hizkuntza bera dena bat den eran (bere «organismo» edo egitamu biziarekin, baina baita bere historiarekin ere eta garapen
|
modu
guztiekin), bat izatea zen hizkuntzaren estudioa, ikerketa zientifiko estriktoa adina estetikoa461, batez ere filosofikoa. Hizkuntza, gramatika adina literatura baita, legea adina irudimena, kreazioa, ikergaia bezainbat ederraren gozamena; eta, batez ere, giza izpirituaren agerketa sentigarri oinarrizkoena da.
|
2008
|
|
Hau da, gizakiak estimulu beraren aurrean erantzuteko, bide psikomotor gehiago eta aberatsagoak ditu eta, ondorioz, era ezberdinetan erantzun dezake. Gizakiak ingurunera egokitzeko
|
modu
horien guztien artean aukeratu behar izaten du.
|
2009
|
|
Emakumezkoek estres egoera larriagoak garrantzi berezia izango du nola egiten dioten aurre estreseko egoerei. Problemei aurre egiteko moduasko baldin badaude ere, proposatu da
|
modu
hauek guztiak bi multzo nagusitansartzen direla: problemetara bideratutako aurre egitea, eta emozioetara bideratutako aurre egitea (Lazarus eta Folkman, 1986).
|
|
Deskripzioa bainogehiago interpretazioa egiten dute eta esanahi semantiko positibo edo negatiboaizaten dute. EAD baino portaera multzo handiagoa barneratzen dute, ezaugarrifisiko argiekin lotura txikiagoa izanik (laguntzeko modu asko dago eta ez dagolaguntzeko
|
modu
guztietan agertzen den ezaugarri fisikorik). Hau dela-eta, EAIekportaera zehatza deskribatzen dute, testuinguruarekin lotuta, baina esanahiainterpretazioaren menpe dago.
|
|
Zertaz ari gara, baina? Kontua da masa komunikazio
|
modu
guztietan ekoizpenaren testuingurua hartzailearen testuinguru (eta) tik banatuta dagoela normalean. Hots, ondasun sinbolikoak testuinguru zehatz batean ekoizten direla eta urruneko kokaleku askotarikoetan dauden hartzaileei helarazten zaizkiela.
|
2011
|
|
«EITB Sarean» kontzeptuak (Gurrutxaga, 2010) adierazten du taldeakikus entzunezko edukiak streaming moduan, eskaeraren arabera eta konektatutakohainbat gailuetarako prest (PC, PSP, PS3, Android eta Symbian mugikorrak, Ipad, Iphone eta abar) jartzeko borondatea duela. Oraingoz, Google TV, widgetdktxertatzeko aukerak eta, oro har, gaurkotasunezko nahiz entretenimenduzko edukiakekoizteko modu berriak probatzeko abangoardiako
|
modu
guztiak begiz jota dituzte.Ildo horretan, luzaroan aritu dira hainbat saiotan Twitter txertatzeko probak egiten, hala nola Nick Dut Nik3 eta El Conquistador saioetan. Plataforma anitzetarakoedukiak edo cross media edukiak ekoizteaz gain, EITBk transmediara iristeko bestepauso bat emateko asmoa du:
|
|
Pentsatzeko
|
modu
horiek guztiek nahaste obsesibo konpultsiboari atea irekitzen diote. Lehenik eta behin, obsesioak dituzten pertsonek uste dute beren esku dagoela besteen eta beren zorigaiztoa prebenitzea.
|
2014
|
|
Hau da, gizakiak estimulu beraren aurrean erantzuteko, bide psikomotor gehiago eta aberatsagoak ditu eta, ondorioz, era ezberdinetan erantzun dezake. Gizakiak ingurunera egokitzeko
|
modu
horien guztien artean aukeratu behar izaten du.
|
|
Konbinatoriak egoera jakin bateko elementuak (objektuak edo proposizioak) ahal den
|
modu
guztietan sistematikoki konbinatzeko prozedurak dira, eta konbinazio sistematiko horri esker, elementu multzo batean izan daitezkeen konbinazio guztiak egiten dira. Elementuak konbinatzeko gaitasunaren eskutik, nerabeak matematikako kontzeptu guztiak erabil ditzake, hala nola konbinazioak, permutazioak eta aldakuntzak.
|
2015
|
|
Integrazio horretan hizkuntzaren estetika eta irudiarena batera eta koherenteki landu behar izan ditu. Baina
|
modu
horien guztien integrazioan, kudeaketa desberdinak ere erakutsi ditu: ahozko eta idatzizko modu ardatzetan hizkuntza aldaera desberdinak lehenetsi ditu:
|
2017
|
|
Lan honen hasieran esan dugu bEVENT euskaraz idatzitako testuetan gertaerak eta hauen propietateakISO TimeML eskemaren arabera etiketatzeko garatu den lehenengo sistema dela. Etiketatze prozesuhau
|
modu
guztiz automatikoan egiten da Euskal TimeBank corpusa oinarritako hartzen duten ikasketaautomatikoko teknikak erabilita. bEVENT tresna, gainera, testu soiletik abiatzen da eta irteera bezalaISO TimeML formatuko fitxategiak itzultzen ditu. Azpiatal honetan gertaera etiketatzailearen diseinuaazaltzen da eta horretarako honen barneko sailkatzaileak, hauek eraikitzeko inplementatutako ezaugarrilinguistikoak eta Euskal TimeBank corpusa aurkezten dira.
|