Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2009
‎Bitartean, arkitektoak, diseinatu, egingo du eta kalkuluak jasotzen dituenean, proiektuari erantsiko dizkio, bere firma baliotsuarekin batera. Badirudi horren arabera arkitektoak ez direla gai proiektuaren osotasuna biltzeko eta, modu egoki batean, epe finkoen barnean, araudi eta zehaztasun tekniko guztiak erabat menperatuta, bere sinadurak dakarren kalitate bermea eskaintzeko. Gainera, berme hori eskaintzeko, obra bakoitzeko, oinarrian arkitektoa 10 urtez lotzen zaio aseguru etxeari.
2012
‎Eraikinen bizitza erabilgarriaren bukaera modu egokiagoan kudeatzeko arrazoiak:
‎Ingurumenarekiko begirunea azaltzen du, garbia da eta hirigunean modu egoki batean integratzen da.
2013
‎Sukaldearen egokitzapena gizartearen aldaketa modu egokian bideratzeko
‎Gizarte beharrak asetzeko zerbitzu eraginkorra bilatu litzateke gastu soziala modu egokian inbertitzeko. Galdera asko suertatzen dira gai horren inguruan.
2014
‎Espazioa erabiliko duten pertsonekin batera diseinatzean beharrak modu egokiagoan ase daitezkeela pentsatzeak logikoa dirudi, eta, ondorioz, hurbilpen mota honi emaitza hobeak (diseinu egokituagoak) eskuratzeko gaitasuna aurreikusten zaio. Are gehiago, diseinu parte hartzaileak espazio parte hartzaileagoak sortzen dituela uste da, elkarlanak berak ondorio bezala espazioa erabiliko duten pertsonen artean elkarlan handiagoa eta espazioarekiko identifikazioa dakarrelakoan.
‎Kanpoko hormak estaltzeko egurrezko xaflak erabiltzen dira, azpiegitura baten bitartez dentsitate altuko zuntz mineraleko isolamendua itsatsiz. Isolamendu hori modu egokian irazgaizten da, eta isolamendu prozesu bera barnetik ere errepikatzen da. Guztira, 40+ 80 milimetroko isolamendua izango du xehetasunak murruetan, eta 240+
‎Materiala eta lanabes edo makinak aukeratu behar ditu, erabilera, forma eta material makina erlazioa aztertuz. Hortaz, helburua modu egokienean lortzeko, makina eta software desberdinen nondik norakoak ezagutu behar ditu, ekoizpena eraginkorra suertatzearren.
2015
‎Espazio publiko bat gizarte baten gehiengo baterako modu egokian kudeatzea ez da batere lan erraza. Lehenengo lana espazioak bete behar duen funtzioak zein izan behar duen argi izatea da, eta funtzioa zehazteko orduan, gure ongizate sistemak gizartearen gehiengoan pentsatzera behartzen gaituen neurrian, ez da erraza izaten haien diseinuan asmatzea, eta, ondorioz, askotan tamalez akats handiak egiten dira.
2016
‎ezagutza berria bere muinean asimilatu beharra, bere transmisiorako erabilitako kode edo ikurretatik haratago. Hau guztia dela-eta dira baliagarriak nork bere egitura kognitibo propioak eraikitzeko aukera ematen duten jarduerak, eta, beraz, ikaslearen jarrera aktiboa modu egokian bideratzen dutenak.
‎Gidalerro hauek «ikasketa esanguratsua» deiturikoa («benetako» ikasketa; modu egokian barneratua eta ulertua, eta, beraz, aplikatua izateko gaitasuna bideratuko duena) lortzera bideratuta daude.Arkitekturak eta Hirigintzak berezkoak dituzten lan eta prozedurak ikastetxeetako testuingurura egokituz, posible litzateke dagoeneko hezkuntzan jorratzen diren edukien «ikasketa esanguratsu» hori lortzen laguntzea, aipatu ditugun irizpideak beteko liratekeen neurrian.... Hau da, «behar programatiko eta espazial» batzuei erantzuna emango dien esku hartze edo proiektua diseinatzera bideratutako jarduera batek ikasgai ezberdinetako curriculumean jasotzen diren edukien aplikazio praktikoa bidera dezake.
2018
‎«Erakusten dugu nola idatzi euskaraz modu egoki batean, terminologia ondo sortzeko. Askotan, ordea, motibazioa zapuztu egiten zaie ikasleei, gero ikusten baitute euskara ez dela erabiltzen».
‎Ez dago dudarik eragile amateurrak arkitektura proiektuan modu egokian txertatzeko beharrezkoa izango dela tresna egokiak diseinatzea. Kurutz en testuan batzen den bezala, zenbait erabiltzaile amateurrek Sketchup programaren bitartez ekin zioten beren etxebizitza diseinatzeko prozesuari.
‎Helsinki, Atenas, Londres, Florentzia eta Gliwice (Chrysoulakis et al., 2013). Nahiz eta ikertutako hirigintza aukerek adierazle guztientzako emaitza onenak jaso ez zituzten, frogatu zen garatutako tresnak balio dezakeela agertokien emaitzak kuantifikatu eta mapeatzeko, bai eta hiriko plangintza prozesuaren konplexutasunari modu egokian aurre egiteko ere (5 irudia).
2019
‎Urbanizazio lauso (Borja, 2018) bat ekiditeko kontuan hartu beharreko espazioak. Kasuistika plurala da eta hortaz periferia horren planifikazioa modu egokian egiteko zenbait tresna berri beharrezkoak izango dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia