2000
|
|
egon zain zendu arte eta kitto. Hauxe zen hilezkortasunari egiaztagarritasun printzipioa aplikatzeko
|
modu
egokiena —zioen Schlickek— Hipotesia, horrela, faltsua zen, baina esanahia zuen, dena den.
|
2001
|
|
Baina kontua ez da lana egitea bakarrik. Lana era egoki batean antolatu behar da (edo banako bakoitzak mota guztietako lanak egiten ditu, edo sexu, adin edo gaitasun profesionalen araberako lanaren espezializazioa egiten da), lanaren ondorioz lortutako aberastasunaren banaketa ere
|
modu
egokian egin behar den bezala. Dimentsio ekonomikoaz ari gara, gutxieneko garapen puntu batera iritsi diren gizarteetan bederen, lanaren banaketa teknikoari lotuta azaltzen dena.
|
|
Geldi zaitez eta esaidazu hau, lon, eta ez iezadazu galdetzen dizudan hori ezkuta: olerki homeriarrak
|
modu
egokian errezitatu eta entzuleak erabat harriturik uzten dituzunean, edo Ulises ezkongaien aurrean agertu eta geziak beraien oinetara botatzen dituenean, edo Akiles Hektorren aurka oldartzen denean, edo Andromaka, Hekabe edo Priamoren inguruko pasarte penagarrienak abesten dituzunean, zure buruaren jabe al zara. Ala ez, eta emanaldietan zure arima, Itakan, Troian, edo olerki epikoak ezartzen duen edozein tokitan eta modutan suertatzen diren gertakizunak abesten dituen jainkoren batek hartua dela suposatzen da?
|
|
Nahikoa. Bertso hauek, lon, Homerok
|
modu
egoki batean esaten dituen ala ez, zeinek jakingo luke hobekien, sendagileak ala aurigak, lon.
|
|
Filosofia berriak ez du erdigunea ezagutzan izango gehiago, ekimenean baizik. Hauxe litzateke Filosofia modernoa ezaugarritzeko
|
modu
egokiena: askatasunaren eraikuntzaren baldintzen azterketak osatuko du nagusiki Filosofia berria.
|
2002
|
|
Preso ohia askatasun egoerara itzultzeko
|
modu
egokia litzateke hari tutore bat egokitzea; jakina, tutoreak diru ordain bat jasoko luke preso ohia etxean hartzearen truk eta akordio bat izenpearaziko litzaioke, urtero urtero berrituko litzatekeena, ustekabeko gertaerarik jazoko balitz, akordioa eten dadin.
|
2003
|
|
Maitasuna bakarra izango balitz, ondo legoke; ez da bakarra ordea, eta bakarra ez izanik, zuzenago da aurrez esatea nor goretsi behar den. Beraz ni saiatuko naiz hori zuzentzen, lehenik zein Maitad sun goretsi behar den esanez, eta gero jainkoarentzako
|
modu
egokian goretsiz.
|
|
Orduan konturatu nintzen barregarri izan nintzela zuekin batera txandaka Maitasuna gorestea zuekin adostu nuenean eta maitasun kontuetan adid tua nintzela esan nuenean, edozer nola goretsi behar zen arazoari buruz ezertxo ere jakin gabe. Nik, ergelkeriak eraginda, goretsitako edozeri buruz egiak esan behar zirela uste nuen eta hori oinarria zela; eta horietatik ederrenak aukeratuz
|
modu
egokienean jarri. Erabat handia zen bada nire harrokeria edozer goresteari buruzko egia nekielakoan ondo hitz egingo nuela uste izanda.
|
2006
|
|
Alabaina, pertsona horri uzten baldin bazaio objektu horien gaineko esperientzia hartzen, haren sentipenak zehatzagoak eta bikainagoak izango dira. Pertsona horrek ez ditu zati bakoitzaren edertasunak eta akatsak bakarrik hautemango, baizik eta tasun bakoitzaren barruan motak ere bereiziko ditu, eta, halaber, tasun horri gorespena edo gaitzespena
|
modu
egokian egotziko dio. Objektuen miaketa osoan sentimendu argia eta bereizia izango du lagun; eta zati bakoitzak naturalki ekoiztu behar duen onespen edo atsekabe mota eta maila bereiziko ditu.
|
2007
|
|
Horregatik, eta hezkuntzak euskalduntze prozesuan duen papera nabarmenduz, zera diogu Setienekin batera: " Pertsonen eta errealitate historiko soziologikoaren eskubideen onarpenak, Euskal Herrian, egiazko —eta ez bakarrik formala, baizik eta erreala den— elebitasun baterantz joatea exijitzen du" 264 Horrenbestez" etika komunikatibora" joko dugu berriro, hain zuzen, bertan euskalduntze prozesua bera legitimatzeko
|
modu
egoki bat aurkitu baitezakegu: etika horren arabera, Cortinarekin ikusi bezala, ezinbestekoa da" komunitate baten kide guztiek elkarri eskubide bereko solaskide izaera aintzatestea" eta, horrekin," elkarri baten argudioak azaltzera eta besteenak entzutera derrigortzea" 265 Euskararen errealitate gutxituak, baina, ezinezkoa egiten du" elkarrizketa ideal" hori —euskaldunek askotan jo behar dute nahitaez erdarara—, eta, komunikazio baldintzak ezberdinak direnez, zaila da ere gure artean bizikidetzarako arauak negoziatzea eta adostea.
|
|
esan dezagun, lehenik," hizkuntzaren funtzio komunikatiboa" —orokorrean—" pertsonen arteko elkarreragin sozialaren bitarteko nagusi izatetik" datorrela, hemen aurkitzen dugularik ere hizkuntzak —zehazki—" hezkuntza interakzioari" egiten dion ekarpena160 Kontua da, baina, hezkuntza prozesuan partaide direnen arteko interakzio soziala berezia dela, ze irakasleak bertan ikasleari eskaintzen dion laguntza ezin daiteke bestelako ekintza sozialen bitartez ordezkatu. Hizkuntzak, horren ondorioz, zeregin propio bat du ere prozesu horretan, hala nola," kultura ikastearen jarduera" eta" kultura irakastearen jarduera" lotzea161 Funtzio komunikatibo horrek, beraz, aurrekoaren dimentsio soziala ikusarazten du162 Hizkuntzaren funtzio hezitzaile horiek, beti ere, hitz egiteko
|
modu
egoki bat eskatzen dute, ze bestela —honela berriz Loch— funtzio horien onura desitxuratu egin daiteke, hizkuntza bera, hurrenez hurren," alienatzaile"," suntsikor" eta" diskriminatzaile" bihurtuz163.
|
|
Hezkuntzaren helburu den gizakiaren humanizazioak, finean, egin beharreko guztiak osotasun orekatu batean biltzea eskatzen du, ze, horrela ezean, modu isolatuan eta ikuspuntu partzial batetik aurrerapauso diruditen hobekuntzak ez dira behar bezain onuragarriak izango. Gizakiak bere nortasuna osatu behar du, hain zuzen bere gaitasun guztien garapena modu proportzional batean bultzatuz, eta bere burua berari dagokion gizataldean
|
modu
egoki batean txertatuz. Esan dezakegu, beraz, paideia kontzeptuak —zeina guk hemen ez dugun bere zentzu grekoan zuzenean aztertuko— hezkuntza bera ulertzeko modu orohartzaile bat islatzen duela, hain zuzen gizakiaren garapen integrala eta harmonikoa bultzatu nahi duen hezkuntza bat.
|
2008
|
|
Adorno da, beharbada, gehien eta era sistematikoenean Hegelen filosofia gaurkotzen saiatu zena. Frankfurteko Eskolakoek, marxistak edo neomarxistak izanez, Hegelen helburua Heideggerrek baino askoz
|
modu
egokiagoan ulertu zuten.
|
2010
|
|
Niri esker, printzeek lege zuzenak ematen dituzte. Hari beretik, Clemens Alexandrinusek dio, batetik, legea pentsatzeko
|
modu
egokia dela, eta, bestetik, egokia dela benetakoa dena. Ondokoa gaineratzen du:
|
|
Hemen azpimarratzekoa da" konpetentzia komunikatiboaren" kontzeptua, zeinek hizkuntz gaitasuna ulertzeko modu klasikoa osatzen duen, hain zuzen, berori ez bakarrik konpetentzia gramatikalera mugatuz baizik eta baita ere konpetentzia pragmatikora zabalduz. Baldin eta hizkuntza batez ere hitz egitea bada, orduan jabekuntza linguistikoa ezin daiteke mugatu kode bat ezagutzera; aldiz, horrekin batera nahitaez ikasi da ere nola esan zerbait norbaiti
|
modu
egokian. Horren haritik, adibidez, esanguratsua da ikustea" komunikazioaren etnografia" delakoak hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz hitz egiten duela.
|
2012
|
|
Badiouk zenbaitetan behar bezala artikulatu izan ez duen egoeraren eta gertaeraren arteko dikotomia hori ikuspuntu ezberdinetatik kritikatu izan da. Hasierako egoera batetik egoera desberdintzat baina lehenengoaren ondorengo logikotzat hartzen den beste egoera baterako pausoa
|
modu
egokiagoan artikulatuko luketen Darwinen edo Marxen jarrerei kontrajartzen zaien dikotomia gisa ere ulertu izan da maiz.
|
2014
|
|
neuretzako dena bazara ere, zu gabe biziraun dezaket, zeu errefusa zaitzaket nire misioarengatik edo ogibidearengatik. Emakumeak gizonaren maitasun keinua
|
modu
egokian proba dezan, beraz, bere ibilbide profesionaleko une erabakigarrienean ‘traizio’ egitea litzateke (filmean lehenengo kontzertu publikoan, azterketa erabakigarrian, bere ibilbidea erabakiko duen negoziazio komertzialean): ordaliaren ostean biziraun eta bere ataza arrakastaz egiten badu soilik du emakumea, nahiz eta emakumearen desertzioarengatik sakonki traumatizatuta dagoen, orduan du eta emakumea gizonarekin bueltatuko da.
|