2004
|
|
Halere, betearazpe kopuru zehatz oro. Kopurua adierazteko
|
modu
desberdinak euren artean bat ez badatoz, letraz adierazitako kona agintzeko ez da beharrezkoa alderdi betearazleak eskatu kopurua likidoa izatea, betearazpen bidezko korrituak eta betearazpenak sortutako kostuak direla eta.
|
|
Bitarikoa da batzorde horren eginkizuna, bi bitara ibili behar izan baitu Euskaltzaindiak azken urteetan: batetik, onomastika arautu eta arau-emailea finkatzea du helburu, ondorioz normalizazioa lortu ahal izateko, eta inoizko batean ohiko izaten ziren desbideraketa eta gehiegikeriak uxatzeko; bestetik, Erregistro Zibilaren ataza da euskal onomastika horren harrera egokia egitea, legeak eskaintzen dituen
|
modu
desberdinetan bada ere (aurretiaz jarritako gaztelaniazko izenaren baliokide euskaldunaren bitartez edota euskal izen eta abizenen grafia eta fonetika euskarazkoetara egokituz, Euskaltzaindiak zehaztu duen moduan).
|
2005
|
|
Finka horiek guztiak edo batzuk inskribatu badira karga adierazi gabe, edota kargaren norainokoa eta baldintzak
|
modu
desberdinean adierazita, batzuetan inskripzioari ezetza emango zaio, eta, beste batzuetan, inskripzioa etengo da; ez da halakorik gertatuko, egiaztatzen bada inskripzioa eskatu duen pertsonak edo eskatu duten pertsonek onartzen dutela inskribatzeko moduko eskubide hori ez zabaltzea behar bezala kargatu ez diren finkei. Egiten den inskripzioan inguruabar hori agerrarazi behar da.
|
|
Aprobetxamendu unitateen eskualdaketa
|
modu
desberdinean arautu da, eskualdaketa hori derrigorrean edo nahita egin den kontuan hartuta; derrigorrean egin bada, jabetza nahitaez kentzearen inguruko arauak aplikatuko dira, eta nahita egin bada, ostera, horren inguruko arauetan kontuan hartu da harremanetan jarritako finkak lotzeko beharrizana, horietako bakoitzaren gain gerta daitezkeen egoera juridiko konplexuei irtenbidea emateko.... Eskainitako konponbidean, erraz ikus daiteke hipoteka legerian jasotako bidea hartu dela:
|
2007
|
|
Pertsona batek aldi berean gauzatzen baditu jarduera desberdinak, edo jarduera bera, baina baldintza edo
|
modu
desberdinetan, eta, ondorioz, pertsona hori Gizarte Segurantzaren Sistemako araubide desberdinetara bildu behar bada, edo araubide berera, baina pertsona bat baino gehiagoren kontura, pertsona horren kokapena anitza izango da. Hurrenez hurren, jarduera aniztasunaren eta enplegu aniztasunaren egoerak eratuko dira.
|
|
a) arrazoitzea: organo judizialak antzeko kasuak
|
modu
desberdinetan ebazten baldin baditu, kasuak modu desberdinetan hartzeko arrazoiak behar den beste eta modu arrazoizkoan azaldu behar ditu, erabakia nahikeriazkoa ez dela bermatzeko. Konstituzio Auzitegiak onartu du arrazoitze hori modu esplizituan ager daitekeela ebazpenean, edo modu inplizituan (hau da, aurrekariak esanbidez aipatu ez arren edo irizpidea aldatu dela eta zergatik aldatu den modu esplizituan esan ez arren, irizpidea aldatzeko arrazoia ebazpen judizialetik bertatik arrazoiz ondorioztatu ahal denean eta arrazoitze horrek argi uzten duenean irizpidea aldatzea oinarriko arrazoi juridikoek eragin dutela eta ez dela justifikaziorik gabeko nahikeriazko erabakia);
|
|
a) arrazoitzea: organo judizialak antzeko kasuak modu desberdinetan ebazten baldin baditu, kasuak
|
modu
desberdinetan hartzeko arrazoiak behar den beste eta modu arrazoizkoan azaldu behar ditu, erabakia nahikeriazkoa ez dela bermatzeko. Konstituzio Auzitegiak onartu du arrazoitze hori modu esplizituan ager daitekeela ebazpenean, edo modu inplizituan (hau da, aurrekariak esanbidez aipatu ez arren edo irizpidea aldatu dela eta zergatik aldatu den modu esplizituan esan ez arren, irizpidea aldatzeko arrazoia ebazpen judizialetik bertatik arrazoiz ondorioztatu ahal denean eta arrazoitze horrek argi uzten duenean irizpidea aldatzea oinarriko arrazoi juridikoek eragin dutela eta ez dela justifikaziorik gabeko nahikeriazko erabakia);
|
|
b) Konstituzioak botere publikoei ezarritako betebeharra. Botere publikoek berdin hartu behar dituzte egitezko egoera berean dauden guztiak, eta hori estu estutik lotuta dago EKren 9.3 artikuluko nahierakeriaren gaineko debekuarekin; izan ere, botere publikoek herritarrak ezin dituzte erabili nahi duten moduan, ezta
|
modu
desberdinean ere sexuaren, arrazaren, erlijioaren, eta abarren arabera.
|
|
Horren adibide argia tributu legerian ikus dezakegu, berdintasunaren kontzeptu formala gainditu zuen lehenengoetarikoa izan baitzen. Legeria horrek hartzaileen artean bereizketa egin zuen, bakoitzaren egoera eta ekonomia ahalbidearen arabera, eta
|
modu
desberdinean hartu zituen egoera desberdinean zeudenak, esaterako zergetan gehikortasun printzipioa aplikatzerakoan, EKren 31.1 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz, Konstituzio Auzitegiak behin eta berriro azpimarratu duen moduan (uztailaren 20ko 27/ 1981 KAE; otsailaren 20ko 45/ 1989 KAE; otsailaren 15eko 47/ 2001 KAE; urriaren 29ko 212/ 2001 KAE).
|
|
guztiek gastu publikoei eusten lagunduko dutela ezarri da EKren 31 artikuluan, eta hori eginbehar orokorra da eta legera igortzen du herritarrentzat betebehar zehatzak ezar ditzan; betebehar horiek juridikoki eska daitezke eta tributu lege desberdinetan ezarrita daude, esaterako martxoaren 5eko 3/ 2004 Legegintzako Errege Dekretuan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren Legearen Testu Bategina onesten duena, etab. Edozelan ere, lege erreserba orokorrari buruz hitz egin daiteke konstituzio eginbeharren arauketa zehatzari dagokionez; izan ere, banakako askatasuna mugatzen dutenez, Konstituzioaren lehenengo tituluan jasotako eskubide edo askatasunen bat ukituko dute beti, eta horri EKren 53.1 artikuluak eskatutako lege erreserba aplikatu ahal izango zaio. Aurretik ere esan dudanez, eginbeharrak
|
modu
desberdinean jaso dira Konstituzioan: batzuk zehatzago arautu dira, eta beste batzuk aipatu baino ez dira egin.
|
2008
|
|
1 Administrazioa antolatzeko
|
modu
desberdinak ezar ditzakete estatutuek aurreko lerrokadan aipatutakoen artean, eta, halakoetan, batza orokorrak du sistema horien artean txandaka aukeratzeko ahalmena, estatutuak aldarazi gabe.
|
|
Batza orokorrak erabakitzen badu estatutuetan ezarritako administrazio
|
modu
desberdinen artean aukeratzeko ahalmena egikaritzea, erabaki hori eskritura publikoan agerrarazi eta Merkataritzako Erregistroan inskribatu behar da.
|
|
1 Administrazioa antolatzeko
|
modu
desberdinak ezar ditzakete estatutuek, eta, halakoetan, batza orokorrak du sistema horien artean txandaka aukeratzeko ahalmena, estatutuak aldarazi gabe.
|
|
Izatez, jaulkipena da Finantza Politika eta Altxorreko Zuzendaritza Nagusiak burutzen duen jarduera, mailegua ordezkatzen duten tituluak merkatuan jartzeko. Hizpide dugun jaulkipen hori
|
modu
desberdinetan egin daiteke, baina betiere, zuzeneko hartzaileen artean bereizkeriarik sortarazi gabe:
|