Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Analisi eta aplikazio mailen dimentsioa. Berriz ere modu anitzean uler daitekeelako, adibide moduan psikologia sozialean prozesuak aztertu eta aplikatzeanerabiltzen diren mota batzuk adieraziko dira jarraian: 1) Mailaketa tradizionalarenarabera, honako mailak bereizi ohi dira:
‎Metodologia dimentsioa ere aipatu behar da, nola ez. Oraingoan ere, metodologia hitza modu anitzean ulertu da. Adibidez, honako sailkapenak eginohi dira:
‎Gorago aipatu diren egungo zientziagintzaren dimentsio anitzak, ezaugarriak etab.ez dira ia ezer adierazten euskararekiko zientziagintzan; horregatik, ez bakarrikkuantitatiboki, baita kualitatiboki ere, euskararekiko zientziagintza oso egoerakaskarrean dagoela esan daiteke beldurrik gabe. Hala ere, badaude etsenplu gutxibatzuk egoera honetatik ateratzen direnak, espreski modu anitzetan oinarritzendirelako: edo diziplinarteko bidea jarraitzen delako, edo prozesuak eta portaeraklotzen direlako, edo deskribatzeaz gain esplikatu ere egin nahi delako, edo euskararen egoera linguistikoa bere egoera soziologikoarekin lotzen delako (corpusaeta estatusa erlazionatuz), etab.; hauek, gehienak, doktorego tesiak dira.
‎Egungo zientzia eremuan ematen diren ezaugarrien edo baldintzen artean, bat bere, egoera dimentsioaniztuna? da, nahiz eta espresio hau bera ere esanahi anitzekoa izan.Egungo zientziagintzan, ez bakarrik dimentsio asko kontuan hartu eta erlazionatu behardira, baizik dimentsio bakoitza ere nahiko modu anitzean edo konplexuan kontsideratubehar da. Omenaldi honetako kontesturako, dimentsio batzuk aukeratuko ditut, adibidemoduan, horretarako hizkuntzarekin oro har, eta euskararekin bereziki gure kasuan, ondoeta erraz lotzen direlako.
‎Hogeigarren mende honen erdian hasten da, gutxi gorabehera, gaur egungo zientziagintza berria. Ematen diren aldaketak horren handiak direlako justifikatzen da egungozientziagintza berriaz edo egungo zientziagintzaren sorreraz hitz egin ahal izatea.Sorrera hau modu anitzean ulertu ohi da, baina hala ere nahiko adostasun handia dagohonako ezaugarri mota hauek aipatzerakoan:
‎Egungo zientziagintzan zenbait dimentsio ezberdin kontuan hartu behar eta ohidira. Dimentsio bakoitza, nahiko modu anitzean ulertu behar da, hala ere, adibidebakoitzean aplikazio maila ezberdinak bereiztu behar direlako. Lan honetan aukeratuko diren dimentsioak, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzekozuzenean baliagarriak diren batzuk izango dira.
‎Orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzen aztergaiak nahiko etsenplu onak ematen dituzte hori ulertzeko; horrela sortu dira lehen aipatutako zenbaitdiziplina berri, beraien artean geroz eta lotura handiagorekin bilakatzen aridirenak: soziolinguistika, psikolinguistika, etab.; eta horrela gertatzen dira, baitaere, aditu eta ikerlari gehiago geroz eta jantziagoak egotea, modu anitz honetanorokorki zein partikularki hartutako hizkuntzak aztertzean. Orain ere komunikazio teoria egokitzat hartzen da, gizarte diziplina guztietan komunikazioa aztergaibat delako, horrela aniztasu naren topagune eta erdigune moduan funtzionatu ahalizateko, jadanik bibliografian ere nahiko argi adierazten den moduan.
‎Gaikako dimentsioa. Egungo zientziagintzan aztertzen den edozein gai modu anitzean kontsideratu behar da. Hori, berriz ere, modu ezberdinetan uler daiteke: zenbait azpigaiz osatua, alde batetik, eta zenbait ondoko edo gertuko gairekinlotuta, bestetik.
2001
‎Baina horretarako, geure mundu anitz hau modu anitzean ordenatu beharkodugu, ezta?
‎Horien artean, eragin handienekoakaldagai psikolinguistikoak lirateke, euskararen gaitasun maila erlatiboarenaraberakoak. Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke: 1) Norbanakoaren euskararen gaitasun maila erlatiboa, euskaraz aritzeko erdarazaritzeko baino erraztasun handiagoa, edo gutxienez parekoa, behar delako; 2) Mintzakidearen euskararen gaitasun maila erlatiboa, komunikazio ekintzabakoitzean euskara aukeratu eta/ edo mantendu ahal izateko gutxienekoa.
2002
‎Konplexuagoa da. Besteak beste, ustezko gatazka modu anitzean irakurri behar delako, aniztasuna ez soilik Ezker Abertzalea, euskal nazionalismo gobernantea eta estatu nazio espainiarraren nazionalismoa bereizteagatik; kulturala den gatazka ere badagoelako; baita beste aukera, erreflexiboak, posible direlako ere, Europak eta nazioarteak aro berri bati ekin behar diotela, horren araberako elkarrizketa eta gatazka Euskadin planteatuz.
2006
‎landu ote du behar besteeuskal literaturak euskal gatazkaren gaia? , gutxiegi eta txarto?, erantzungo dubatek, ongi eta modu anitzean egin duela besteak. Bat datoz egile anitz, baina, esaterakoan gatazkaren inguruko fikzioa egiteko ardura euskal literaturak berakhartu behar duela bere gain, inoren zain egon gabe.
‎Esan dugu helburuei egokitutako arrazionaltasuna eta balioei egokitutakoa modu anitzetan jar daitezkeela harremanetan, kasuistika zabala eta aberatsa gerta daitekeelarik. Baina, kasu batean bi arrazionaltasunak ez dira inondik inora osagarriak.
2014
‎Kolore ezberdinetako buztin luzitu eta pinturak oso atsegin eta erresistenteak dira. Egun saltoki ekologikoetan modu anitzetan erabiltzeko prest eskura daitezke. Buztin, harea natural eta koloretako lur buztintsuz (okre, gorrixka, marroi, zuri, berdexka) osatzen dira.
‎c. Objektuak modu anitzean sailkatzera eskatzen zaio, esaterako txikienetik handienera.
2015
‎Gaur egungo artelan asko teknologia digitalen bidez produzitzen dira; tinta injekzioa, elektrografia eta tinten sublimazioa dira gehien bat erabiltzen direnak, baina badira hainbat etahainbat gehiago ere eta denak, modu baten edo bestean garatu egin dira beste teknologienezaugarriak jasoz, erabiltzen dituzten tinten konposaketan, erabil dezaketen euskarrietan etab., horregatik orden kronologiko bat zehaztea oso zaila da. Bestalde, teknologia ezberdinen definizioargiak bilatzeko zailtasun handiak daude, inprimatze prozesuak modu anitzetan sailkatzen etaizendatzen baitira (Giclee, C print, Lambda print, tinta pigmentatua, IRIS, inprimatze digitala...), askotan izen komertzialak erabiliz eta beste askotan aipatu ere ez direlako egiten.
‎Modurik errazena bi zuntzoptiko erabiltzea litzateke, nahiz eta honek zentzua bakarrik izan dezakeen estruktura laburretan (20 km baino txikiagoak), bestela sentsorearen prezioa asko handituko baitzen. Beste sistemabatzuk modu anitz akustikoak dituzten zuntz optikoak erabiltzean oinarritzen dira (Lee et al., 2001), edo errefringentzia bikoitzeko zuntz optikoa erabiltzean (Zou et al., 2009).
‎Hedatze prozesu etengabean dihardu egitasmoak, beraz. Zatikatzea, bestalde, modu anitzetara eraiki da web dokumentalean bertan: lehenik, web dokumentalean bertan hainbat puska bereizten dira, batetik bestera jauzika aritzeko aukera eskainiz; bigarrenik, web dokumentalaren «Explora media» atalean protagonistak zatikaturik agertzen zaizkigu, eta horien arteko loturak eraikitzea erabiltzaileoi dagokigu; eta hirugarrenik, «Participa» atalean Twitter kontuaren bitartez parte hartzaileek eginiko ekarpenen puskak aurkezten dira (ikus 5.6 irudia).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia