Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎Adierazpenairakasteko kurrikuluak honako informazioak eman lizkioke irakasleari: lorgai diren helburuei buruz, lor gai diren hizkuntza praktikei buruz eta horiek lortzeko beharrezko diren jakintza eta trebetasunei buruzko informazio zehatzak. Etahoriek guztiak ikasmaila bakoitzerako.
‎Izenburuak dioen bezala, helburu hori lortzeko beharrezkoak iruditzen zaizkigu zenbait abiapuntu. Lehenik eta behin, Gipuzkoako XVI. mendeko gizarte estamentalaren ezaugarriak ezagutzea.
2003
‎Testuinguru honetan, sareeuroparren difusioaren ondorioz erregio barneko zentroen arteko erlazioak, halanola Bilbo Iruñea Gasteiz artekoak, potentziatuko direla imajinatzea zail samarraegiten zaigu. Kohesio maila handiagoa lortzeko beharrezkoa da Euskal Herrikoeremu desberdinen garapen orekatuagoa; horretarako, atzerriko zentro eta erregioekiko konexio ona ahalbidetu ez ezik barneko harremanak eta konexioak eremaila guztietan indartuko lituzketen azpiegitura sareak sustatuz, beraz.
2004
‎Aristokraziak goresten duena daongi dagoena gizarte homerikoan, eta ongi egongo da, orobat, virtii kontzeptuanoinarrituko den gizarte makiabelikoan?: arrakasta, nabarmentasuna, luxua, ohorea, oparotasuna, aberastasuna, arrandia, distira eta horiek lortzeko beharrezkoa den zuhurtasuna, trebezia, ausardia, oldarkortasuna, indarra edo borroka. Aristokraziak gaizkiaren ezaugarrioro arbuiatzen du; makurkeria, koldarkeria, iluntasuna, ahultasuna, distiragabetasuna, taldetasuna eta abar.
2005
‎Ikastetxea koordinatzea bertako lan prozesuak sinkronizatuta edukitzea dela esandugu. Baina koordinazio egoki bat lortzeko beharrezkotzat jotzen dugu zenbaitfaktoreri arreta handia ematea, eragin handia baitute ikastetxearen koordinazioan: ikastetxe barruko komunikazioa eta informazioa; erabakiak hartzeko erak; irakasleen, langileen, ikasleen eta gurasoen parte hartzea; lan banaketa; gatazkak bideratzeko moduak...
2006
‎Mezuak euskarrian duen kokapen zehatza oinarrizkoa da, horretan baitatza bilatzen den komunikazio emaitza, alegia, audientziarengana eraginkortasun handienarekin iristean. Hedabideak espazio fisiko edo denbora une zehatzak eskaini behar baditu ere, horrek ez du aldatzen emaitza kontratuaren izaera, emaitza lortzeko beharrezkoa baita beste elementu bat, hau da, jarduera tekniko bat gauzatzea publikoak publizitate mezua irudika dezan. Euskarriaren hedapen eraginkorra, haren izaera dena delarik ere?
2007
‎Oinarri horietatik abiatuz, BHren helburu orokorra da gizabanakoek garatzeabake positiboa lortzeko beharrezkoak diren ezagutzak, balioak eta gaitasunak.Hala, BHk gizakiak hezten ditu gatazkak konpon ditzaten indarkeriarik gabe etamodu sortzaile batean, justizia soziala, oreka ekologikoa eta pertsonen, taldeenzein nazioen arteko harmonia sustatzeko moduan (De Rivera, 1991). Helburu horikontuan hartuz, BHk honako heziketa lerro hauek lantzen ditu:
2009
‎Eusko Jaurlaritzaren Etxebizitza eta Gizarte Gaien Sailak 2002an askatasungabetzea jasan zuten pertsonentzako kalte ordainak eskaintzeko dekretua29 aterazuen, honek baina aurkakotasun handiak sorrarazi zituen batez ere biktimen senitartekoen elkarteen aldetik: laguntza lortzeko beharrezko dokumentazioa eskuratzeko zailtasunengatik, askatasunik gabe egon zirenen artean kartzeletan etakontzentrazio esparruetan egon zirenak soilik kontuan hartzen zirelako (eta ez, esate baterako, Langile Batailoietan zigortuak) eta egokitutako aurrekontua ezzelako nahikoa izan. Lehen aurkakotasun horren aurrean, ziurtagiriak eskuratzekoikerketa proiektua Aranzadiri esleitu zion aipatu sailak eta bigarren eta hirugarrenkritikak zuzentzeko asmoz 2006an beste dekretu bat onartu zuen sail berak30.Amaitzeko, 2006an, Jaurlaritzaren Kontseilu Politikoak Bake eta Bizikidetza Planaaurkeztu zuen.
‎Azaldutako mugimenduak irudikatzea da, gaur egun, mikroskopiarenasmo erraldoia. Hori lortzeko beharrezko ezaugarriak betetzen ditu fluoreszentziako mikroskopiak, zeren objektu fluoreszenteak selektiboki kitzikabaitaitezke. Hori dela-eta, teknika honek animalia edo ehun bizi batean fluoreszentzia igorria ikusteko aukera ematen digu.
2010
‎Ildo horretan, 2008 urtean Frantziako gobernuburuak Gizarte Aurrerapen etaGarapen Ekonomikoaren Neurketari buruzko Batzordea antolatu zuen, eta JosephStiglitz eta Amartya Sen izan dira presidentea eta kontseilaria hurrenez hurren.Batzorde horren helburu nagusiak ondokoak izan dira: i) gizarte aurrerapena etaemaitza ekonomikoak neurtzeko orduan BPGk aurkezten dituen mugak aztertzea; ii) neurketarekin lotutako arazoak berraztertzea; iii) gizarte aurrerapenaren adierazle egokiagoak lortzeko beharrezkoak izan daitezkeen datu gehigarriak identifikatzea; iv) neurketa tresna berrien bideragarritasunaren ebaluazioa; v) eta datuestatistikoen aurkezpen egokiari buruzko eztabaida.
‎Hasierako garaian, bankuaren sorreratik 1970eko hamarkadara arte luzatzendena, ez du agertu ia inolako interesik GBE en pobreziaren gaiaren inguruan etaegin duenean beti zeharkako modu batean izan da. Izan ere, garai horretan MBreneginkizun nagusia hazkunde ekonomikoa lortzeko beharrezkoak ziren azpiegiturakeraikitzea izan zen. GBE en pobreziaren murriztapena hazkunde ekonomikoarenondorio gisa ulertuz.
2011
‎Besteen mundu psikikoa mentalki errepresentatzeko gaitasuna oso erlazionatua dago afektuaren erregulazio eta kontrolarekin. Mentalizatzeko gaitasun hori lortzeko beharrezkoa da haurra txikia denean harreman seguruak edukitzea. Atxikimendu segurua dion pertsona batekin harremana edukitzeak testuinguru atsegin bat ematen dio haurrari bestearen gogamena ikertzeko.
2012
‎Kudeaketa. Helburu bat lortzeko beharrezko ekimenak gauzatzea.
‎Kalitate helburuak lortzeko beharrezko baliabideak eskaini.
‎ideologia, estrategia eta taktika. Ideologia, enpresaren kultura osatzen duten sinesmenen multzoa da; estrategia, helburu bat lortzeko beharrezko gaitasunen multzoa, eta, taktika, gai bat zuzentzeko behar diren gaitasunen multzoari deritzo. Hiru ardatz horien garapen eta ezarpenaren erantzule nagusia zuzendaritza da.
‎Erregistroak. Kalitatearen kudeaketa sistemaren eraginkortasuna bermatzeko ezinbesteko elementu dira eta ikuskaritza baten osteko ziurtapena lortzeko beharrezkoak dira; izan ere, gauzak adierazten diren moduan (kalitate eskuliburuan zein idatzizko prozeduretan) egiten direla frogatzen dute edo dagokion arau teknikoarekin bat ez datozen jarrerak edo ekimenak detektatzeko balio dute.
‎Mezuak euskarrian duen kokapen zehatza oinarrizkoa da, horretan baitatza bilatzen den komunikazio emaitza, alegia, audientziarengana eraginkortasun handienarekin iristean. Hedabideak espazio fisiko edo denbora une zehatzak eskaini behar baditu ere, horrek ez du aldatzen emaitza kontratuaren izaera, emaitza lortzeko beharrezkoa baita beste elementu bat, hau da, jarduera tekniko bat gauzatzea publikoak publizitate mezua irudika dezan. Euskarriaren hedapen eraginkorra, haren izaera dena delarik ere?
2015
‎Finantzaketa lortzeko beharrezko urrats eta faseak 176
‎Dokumentalgintza horren finantzatzeko metodo eta estrategia berriez ari da Arnau Gifreu (ikus 9 atala). Gaur egungo gizarteko ikus entzunezkoen kontsumo eredua eta testuingurua azaldurik, dokumental interaktiboak eta transmedia dokumentalak hartzen ditu hizpide, eta haien finantzaketa lortzeko beharrezkoak diren urrats eta faseen gaiari heltzen dio. Ondorioetan sakonki lantzen ditu proiektuak ekonomikoki bideragarri izan daitezen finantzaketa metodo eta negozio eredu berriak.
2017
‎Datuak: Ahots kantatuaren sintesia lortzeko beharrezkoa da ahots naturalaren datu base bat izateaeredu egokiak eskura izan eta sistema entrenatzeko.
‎Brillouin denbora eremu optikoaren analisian (BOTDA) oinarritutako sentsoreak estruktura handien (120 km luzerako estrukturak) deformazioa eta tenperatura neurtzeko gaitasuna dute, metro batekobereizmen espazialarekin. Lan honetan, sentsorearen merkatu prezioa handitu gabe bereizmen espazialtxikiagoa lortzeko beharrezkoa litzatekeen teknika erabiltzeak dituen efektu kaltegarriak aztertu egindira. Izan ere, pultsu azkar bat sortzeko beharrezkoak diren Mach Zehnder modulagailu elektrooptikoekiraungitze ratio (ER) txikia dute.
2019
‎Onartu berri den 1/ 2019 Foru Legea, Nafarroako KulturaEskubideei buruzkoa, Estatuak eskaini behar dituen betebeharrak zehazteko legegile estatal etaautonomikoek erakutsi duten ausardia faltaren aurrean salbuespen bat da. Azken finean, kulturaondasun juridiko bezala, herritar libre, zentzu kritikoz eta memoriadunez osatutako gizartedemokratiko bat lortzeko beharrezkoa da.
‎Prozesu honi balioztapen pausua deitzen zaio, eta normalean laborategiek asteak edotahilabeteak behar izaten dituzte benetako KOak diren zelulak identifikatzeko. Arazo hausaihesteko, duela urte gutxi, ikerketa laborategi batzuek KO diren lerro zelularrak kultiboanhautatzeko eta hauek balioztatzeko protokolo bereziak garatu dituzte, prozeduraren efizientziahandituz eta KOa lortzeko beharrezko denbora murriztuz (Blomen et al., 2015; Haarhuis et al., 2017; Lackner et al., 2015) Protokolo hauetako bat laborategian martxan jartzeak asko lagundukoluke edozein generako KO diren lerro zelularrak modu sinple eta eraginkor batean lortzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia