Emaitzak: 6
2001 | ||
batetik, subjektuarenezaugarri mikrosozialak (soziodemografiko eta soziolinguistikoak) eta interakzio sarea ditugu, eta hori subjektuaren jabekuntza prozesua gertatuko deneko eszenatoki moduko bat izango litzateke; eta, bestetik, subjektua eta objektua ditugu, eta bihorien interakzioa dela eta, hainbat azpiprozesu gertatuko dira (euskara eta euskalhiztunekiko eta gaztelania nahiz erdal hiztunekiko bizitasun etnolinguistiko subjektibo bat, identitate etnolinguistiko jakin bat, jarrera jakin batzuk eta orientaziomotibazional jakin bat). Azpiprozesu horien guztien azken emaitza euskararen jabekuntza prozesuan | lortutako gaitasun maila izango da, hori azken portaeramodura kontsideratuz. | |
2004 | ||
Hiru arrazoi daude. Lehena, | lortutako gaitasun maila ez zen nahikoa funtzionarioek bigarren hizkuntza lanean erabili ahal izateko. Bigarrena, funtzionario frankofonoek, ministerio askotako tradizio diglosikoari eutsiz, ingelesa hartu zuten lan hizkuntzatzat, lan saioetan beti ingelesez arituz. | |
2011 | ||
Kalitatearen eta Egiaztapenaren Agentzia Nazionalak (ANECA) egiaztatutako ikasketa plan berrietan nahitaez sartu behar dira egiaztatze irizpideak eta gradu titulu bakoitzari lotutako lan esperientziaren esparruak. Irizpide horien arabera, izangaiak egiaztatzen duen dedikazio denbora eta | lortutako gaitasun maila, ebaluazio epaimahaiak kalifikazio jakin bat emanen dio. Lan bizitza, lan kontratuak edo autonomo gisa edo norberaren kontura lan egin izanaren ziurtagiria dira esperientzia hori frogatzeko balio duten agirietako batzuk. | |
2013 | ||
Zonalde oso euskaldunetan, alabaina, belaunaldi gazteen artean hiztun berri askok euskara hizkuntza sendoagotzat edo indartsuagotzat dute, etxeko hizkuntza gaztelania izan arren. Esan daiteke, beraz, | lortutako gaitasun maila ona izateak hiztunaren auto pertzepziorako oso garrantzi handikoa den arren, behin gaitasun maila jakin bat lortuz gero, beste faktore batzuk bihurtzen direla garrantzizkoagoak, esate baterako, erraztasunez hitz egiteko trebezia edo komunitateko kide izatearen kontzientzia. | |
2014 | ||
Funtzionamendu intelektualaren gaixotasun orokorra da dementzia, aurrez | lortutako gaitasun mailaren galera mailakatua ekartzen duena. Sintoma multzo baten edo sindrome baten bidez agertzen da dementzia: | |
2017 | ||
hala nola lanaren351 eta arlo sozioekonomikoaren esparruetan, kulturaren eta informazioaren teknologietan murgilduz, eta abar. Euskal Herrian euskara gutxiegi eta erdara gehiegi erabiltzen denez, euskaldun berrien euskalduntasunak eskolan edo euskaltegian | lortutako gaitasun maila luzaro gabe galduko du. Ezarian ezarian gero eta erdaldunagoa izango da bere mintzoa eta luma. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lortu | 6 (0,04) |
Lehen forma
lortutako | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lortu gaitasun | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
lortu gaitasun maila | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |