Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2004
‎Jarauntsi tituluaren bidez eskuratu ez den finka baten edo batzuen edukitza judiziala dekretatzeko, hori lortu nahi duenak eskaera egingo dio epaileari, eta eskaera horri erantsiko dizkio:
‎«2 Bukarazte akzioak epaia lortu nahi du; epai horretan, demandatua kondenatuko da baldintza orokorretatik deusez direnak kentzera eta baldintza deusez horiek aurrerantzean erabiltzeaz abstenitzera. Halaber, egoki izanez gero, epaiak zehaztu edo argituko du baliozkotzat eta eragingarritzat jo beharreko kontratu edukia.
2005
‎Idazkunen inguruko informazioa lortu nahi duenak erregistratzaileari egiaztatu behar dio, horren gaineko zunean zuzeneko interesik, baina agindua jaso badu, erregistratzaileak eskatu bezenbidearen araberako interesa duela. Informazioa eskatzen duenak ez duezala egiaztatu behar du, hala jasotako agindua, nola agindua eman duen pertsona edo erakundearen identitatea.
‎Ezintasun fisikoaren ondoriozko erretiroa lortu nahi duen erregistratzaileak eskabidea aurkeztuko dio audientziako presidenteari; espedientearen izapideak klase pasiboen legeriak xedatutakoaren arabera gauzatuko dira.
‎Aurreko artikuluak aipatu lehiaketa iragarkia «Estatuko Aldizkari Ofizial»ean argitaratuko da; horren bidez, deia egingo zaie bertan jasotako postu hutsak lortu nahi dituzten erregistratzaileei, iragarkia argitaratu eta hurrengo hamabost egun naturaletan eskabidea egin dezaten, Justizia ministroari Zuzendaritza Nagusiaren bidez zuzendutako eskaera orrian. Eskaera orri horretan, nahi dituzten postu hutsak eta horien arteko lehentasun hurrenkera zehaztu behar dituzte, eta bertan agerraraziko dute noiz jabetu ziren lanean
2007
‎1) Autogobernua lortu nahi duen lurralde esparruko mugapeak zein izan eta mugape horietan hautatutako diputatu eta senatari guztiei deialdia egingo die Gobernuak, biltzarra egin dezaten; biltzar horren helburu bakarra izango da autonomia estatutuaren proiektua idaztea, biltzarkideen erabateko gehiengoak erabakita.
‎Baina argi dago autonomia erkidegoek jarduera turismo jarduera gisa kalifikatzen badute, edo kontsumitzaileak eta erabiltzaileak babesteko autonomia arauketa garatuta, ez betetze horiek kasuan kasuko legeriaren arabera zehatzeko moduko arau hauste administratibo moduan har daitezkeela, legeak txandakako aprobetxamendu eskubideen titularrei aitortutako eskubideei kalterik egin gabe. Haatik, legeak lortu nahi du ez betetze horiek isolatuak, edo, gutxienez, oso ohikoak ez izatea, eta, beraz, Administrazioak esku hartzeko beharra gutxienetan gertatzea. Hori lortzeko, beharrezkoak dira legearen aurretiazko betekizun zorrotzak, betekizunok araubidea eratzeko nahitaezkoak izanik, eta horien kontrola notarioei eta erregistratzaileei eratxikita.
‎fundazio xedeak pertsonen kolektibo orokorrei mesede egitea. Beraz, familia fundazioak edo interes pribatuak lortu nahi dituztenak baztertuta daude, eta hori argi utzi du Konstituzio Auzitegiak martxoaren 22ko 49/ 1988 epaian. Auzitegiaren arabera, aurrezki kutxek, gizarte intereseko xedeak izan arren, ezin dute izan fundazioen izaera juridikorik, horietan kreditu entitateen izaera nagusi baita.
‎Izatez, mota horretako ente korporatiboetan nahitaez izena eman behar izatea askatasunaren printzipio orokorraren salbuespena da eta, zehatz esanda, elkartzeko askatasun negatiboren printzipioaren salbuespena. Salbuespen mota hori onartzeko justifikazio bakarra da ente korporatiboek interes publikoko xedeak lortu nahi dituztela, eta horiek lortzea oso zaila dela mota horretako beharrezko afiliaziorik gabe. Horrek justifikatzen du horiek lege borondatez sortzea lanbide interesak defendatzeko, nortasun juridiko publikoa izatea eta, ikusi dugunez, nahitaezko afiliazioa eskatzea.
‎Eskubide indibidualek pertsona bakoitzaren jarduera esparrua botere publikoek zein partikularrek egindako kanpoko esku hartzeetatik babesten dute eta pertsona gisa duen duintasunetik zuzenean eratorritakoak dira. Baina eskubide politikoak harago doaz, herritarrek gai publikoen kudeaketan parte hartzea lortu nahi dutelako eta banakako askatasunak egikaritzea askatasun kolektiboaren gainetik ipintzen baitute; beraz, banakako eskubideen zuzeneko ondorioak dira. Eskubide politiko horien barruan, bilerak egiteko eskubideak lehentasunezko tokia du, eta aniztasun politikoari eta adierazpen askatasunari estu estutik lotuta dago.
2008
‎Zeharkako negozio juridikoaren bidez, alderdiek lortu nahi duten helburua ez da eurek erabilitako negozioaren bidez lortzen dena; izan ere, ez datoz bat erabili den bidea eta lortu nahi den helburua. Horren ildotik, zeharkako negozio juridikoan, ez da ezer ezkutatzen edo ez da ezelako itxurarik egiten, baina negozioaren kariak negozio beraren helburua gainditzen du, alderdien asmoari begira; hala ere, ez dago desproportzio handiegirik negozioaren kari tipikoaren eta buruturiko negozioaren helburuaren artean.
‎Tributua ikuspegi dinamikotik ere begira daiteke. Tributuetan, elkarrekin lotuta dauden egintzak ageri zaizkigu; egintza horien bidez, prozedura amaitzen duten egintzen bat edo emaitzen bat lortu nahi dute. Azalpen horren arabera, tributu arauak administrazio jarduera zehatza arautzea du helburu (Zuzenbide publikoaren gainerako arauak bezala); jarduera horrek interes publikoa bilatzen du, alegia, legeak agindutako moduetan tributu prestazioa lortzea.
‎Ez dugu ahaztu behar tributu betebeharraren kasuan kreditu eskubidearen titularrak izaera publikoa duela, eta betebehar hori betebehar zibilekin alderatzea ezinezko gertatzen dela, tributuaren kasuan berme eta prozeduren aparteko eraentza aplikatzen baita. Halaber, Administrazioak bere jardunarekin interes publikoa lortu nahi du, aurreko gaian ikusi dugun bezala.
‎Egiaztapen eta ikerketa jardun horiek, azken finean, ikuskatze eginkizuna definitzen dute. Jardun biek izaera miatzailea dute; horien bitartez, Ikuskatzailetzak egia bilatu eta tributu araua artez aplikatzeko frogak lortu nahi ditu. Dena den, ezin esan daiteke jardun horien bitartez beti errealitatea zehaztea bilatzen denik.
‎Horrez gain, errekurtsogileak gaitzustez edo ausarkeriaz jardun badu, prozeduraren kostua ordaindu du. Modu horretara, tributu betebeharrak betetzean egon daitezkeen atzerapen bidegabeak saihestu nahi dira, eta, halakoa gertatzen denean, legeak agindutako bideetatik kanpo ordainketaren egiazko atzerapena lortu nahi duenari zigorra ezarri nahi zaio. Gainerako betebeharpekoentzat prozedura dohainik da.
2011
‎Aurreko artikuluaren ondoreetarako, norbaitek enfiteusipeko finkaren jabaria besterendu nahi badu, ugazabakideari abisatu behar dio, berari eskaini izan zaion behin betiko prezioa edo jabariaren besterentzearekin berak lortu nahi duena adieraziz.
2012
‎5 Auzitegiek, egitatearen larritasuna eta horren inguruabarrak, errudunaren baldintzak eta errudun horrek lortu nahi duen helburua kontuan hartuta, kasuan kasuan ezarritako zigorra baino gradu bat gutxiagokoa ezarri ahal izango dute.
‎Norbaitek, legearen arabera emandako baimenik izan gabe, Espainian guda taldeak erreklutatzen baditu atzerriko herrialde baten zerbitzupean aritzeko, lortu nahi duen helburua edo eraso nahi duen nazioa edozein izanda ere, orduan, horri espetxealdi zigorra ezarriko zaio, lau urtetik zortzi artekoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia