Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎20«. Ezkor? (estetika ezkorra, teologia ezkorra, politika, demagun, ezkorra) hitzak hemen aipatzen du ezezko jarraituen bidez era sortzailean jokatzeko prozedura, ezabaketa sorta progresiboan, era fenomenologikoan, egiazko helburua edo lortu nahi dugun ekintza isolatzeko aldendu behar dugun guztia parentesi artean murriztuz. Horrela, mistikoen teologiari buruz dakigu ezen ezabaketak ezerez sail baten bidez erdiesten duela azken Ezerez hori (Gurutzeko Joan Deunarengan), non aurkitzen den aurkikuntza zuzenekoan eta harremanetan, komunioan, Jainkoarekin», (Oteiza, 2007:
‎Agirre lehendakariak Ciutat i leporatu zion porrotaren ardura, komunistekin zituen loturak nabarmenduz. Munizio falta izan zen, Agirreren ustez, erasoaldia bertan behera uzteko arrazoia61 Komunistek, beren aldetik, Agirreren aurkako desprestigio kanpaina gogor bat hasi zuten, Armada Errepublikazale guztiaren aginte militarraren batasuna lortu nahi baitzuten. Horren ondorioak nabarmenak izan ziren:
2009
‎Hitzaldi berdinaren bi memento ezberdinetan bi ideia azaltzen ditu; sortuko den euskal etxetik babestu egin behar direla, baina era berean beraiek bakea eta batasuna lortu nahi dutela. Bere hitzaldia aurrera doan heinean, ezberdindu egingo ditu Hego Euskal Herriko historia eta Espainiakoa30:
‎Hori horrela izanda, esan dezakegu La Baskonia aldizkariak (bertako kazetaria zen Bozas Urrutiaren bidez) partaidetza zuzena izango zuela euskal etxe berri horren sorreran. Irakurtzen jarraitzen badugu, horrekin zer lortu nahi zuten aurkituko dugu35:
‎Euskal etxe horretan jarritako estatutuen artean, argi ikus dezakegu zein izan ziren erakunde haren jaiotzeko arrazoiak eta nori zuzenduta egon zen: Hego Euskal Herritik etorritako biztanleriari laguntza ematea, Uruguaiko edozein tokitan bizilekua eskainiz, eta horretarako Uruguai osoan ordezkaritza lortu nahi zuten; Euskal Herrira itzuli nahi zutenei, beren nahia bete zezaten dirua ematea. Bazkideak zuzendaritza batzordeak onartu behar zituen (nahitatez Hego Euskal Herrikoak izan behar zuten).
2010
‎Herman-ek dioen bezala (1992), elementu horiek desberdintasun eta indarkeria egoerak mantentzen dituzte. Azken batez, hezkuntzak eragin izugarria izango du bai kulturan baita indarkeriaren bitartez emakumeen jabetza pribatua lortu nahi duten gizonengaeren.Gainera, sozializazioak, jendartehorretannagusidirenbalioen eta printzipioen bereganatzea dakar, baita normalizaturik dauden jarrerak ere. Horrek eragingo du ikasitako guztia etorkizun batean errepikatua izatea eta jarrera hauen azpian dauden elementu sakonenak betikotzea.
2012
‎–Lidergo demokratikoak parte hartzea eta joko arau batzuekiko konpromisoa sustatzen ditu. Lider horrek kontsentsua bilatzen du, konfiantza eta errespetua akuilatzen ditu, eta, azken buruan, lankide guztien konpromisoa lortu nahi du. Lidergo demokratikoa erabiltzeko egoera aproposenak hauek dira:
‎Baina ez ezazu pentsa gure bizimodua, burokrazia inpertsonala eta norbanakoen eskubide abstraktuak aldatuko ditugunik gu geu zure desberdintasunera egokitu gaitezen. Zure ezgaitasuna zure arazoa da, eta gure laguntza lortu nahi baduzu, ahalik eta jarrera normalena izan behar duzu kosta ahala kosta. Normaltasunez jokatzea ezinezko gertatzen bazaizu, egoera hori ahalik azkarren konponduko dugu zure desberdintasuna nabarmenegia izan ez dadin.
2013
‎NAKek, horrekin, herrialde desberdinen errealitatetara egokitzea lortu nahi du. Zehazki, helburu du garapen bidean dauden herrialdeetako errealitatera egokitzea, horietan baitaude kooperatibak mehatxupean.
2014
‎Horren atzean egon daitezkeen arrazoien artean aipagarriena, agian, zera izan daiteke: 1890eko Sufragio Unibertsalaren legea kaleratu ostean errepublikanoek populuaren babesa lortu nahi bazuten, populuaren hizkuntza erabili beharra izan zuten, eta hiriburuetatik kanpora, non Bizkaiko salbuespenarekin oraindik estatuko gainontzeko probintzietatik etorritako emigranteen kopurua txikia zen, populuaren hizkuntzak euskara izaten jarraitzen zuen.
2016
‎Garrantzitsu bilakatzen dira etorkizuneko aukerak apurtzen badituzte edo gaur eguneko kohesio soziala urratzen badute. Beraz, gaur eguneko berdintasuna baino gehiago, inbertsio sozialeko Estatuak etorkizuneko arrakastarako aukera berdintasunak lortu nahi ditu. Estatuek prebentiboak izan behar dute; arazoari aurre egin behar diote geroago ondorio larriagoak eduki baino lehen.
‎Bestalde, inbertsio sozialaren ikuspuntuak erlazio estua dauka «workfare» politikekin, alegia, lan merkatu dinamiko eta lehiakorrerako gizabanako aktibo eta prestatua lortu nahi duten politikak. Horiek gizabanakoak diru sarrera publikotik kanpo mantentzeko portaerak eraldatzearen alde daude, pertsona bakoitzak bere burua zaindu dezala, alegia.
2020
‎A priori, espazio horiek ez daukate ez lekurik, ez aitortzarik lege esparruan (abenduaren 9ko 8/ 2013 Lege Organikoa). Hau da, lege aitortza lortu nahi duen hezkuntza alternatiboko edozein proiektuk LOMCEk (Espainiako Hezkuntzaren Kalitatea Hobetzeko Lege Organikoa) eta Heziberri Planak7 ezarritako esparrua bete behar du, eta lege esparru hori ohiko hezkuntzarako pentsatuta eta eratuta dago. Egia esan, badira oztopo administratibo eta legalak gainditzea lortu duten proiektuak, eta, beraz, homologazioa ere lortu dute.
2021
‎Antzekotasunekin jarraitze aldera, uste dut garrantzitsua dela alegoria honen bitartez Platonek lortu nahi zuen helburuetako bat azpimarratzea. Izan ere, alegoriak doxaren eta epistemearen, hau da, iritziaren eta zientziaren arteko desberdintasuna azaltzeaz haratago, Platon herrikideei mintzatzen zaie helburu pedagogiko batekin.
‎Nik adibidez lortu nahi dut maila bat hiru hizkuntzetan berdina, osea, ez bata ez bestea. (Ikasle 5, Erd Ele, Ermua, E)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia