Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 117

2000
‎Nafarroako Foru Erkidegoan, antzera, Foru Komunitatearen ondasun historiko, kultural eta linguistikoen sustapena egitea eskatzen zaie irrati lizentzia lortu nahi duten sozietate pribatuei. Halaber, eremumistoan euskara maizago erabiltzeak balorazio altuagoa izango duela zehazten da lehiaketan, eta arealtuagoa eremu euskaldunean (336/ 1997 Foru Dekretua, azaroaren 10ekoa, Nafarroako Foru Komunitatean frekuentzia modulatuko uhin metrikozko irrati emisoreetarako baimenak ematea arautzen duena).
‎Hitz magikotzat agertzen diguten kontsentsuan bertan baitago iruzurra. Kontsentsua, lehendik dagoen egoeran integratzeko adostasuna baino ez da, estatuak behineta berriro lortu nahi lukeena; zeren, guztioi inposatu nahi zaigun, estatua, ezer bada, dagoen sisteman integratzeko espiritua baita.
‎Blom ek eta Gumperz ek9, Norvegiako herri txiki batekohiztunen eredua aztertuz, elkarrizketa mailako alternantziaz hitz egin zuten. Ikerketahorretan, Norvegiako biztanle hauek alternantzia elkarrizketan lortu nahi zuten eraginaren arabera egiten zutela frogatu zuten (kasu honetan, hizkuntza bereko aldaeradesberdinen artekoa zen alternantzia). Honela, adiskidetasuna adierazteko, hiztunhauek eredu kolokialaz baliatzen ziren; aldiz, urruntasuna edo seriotasuna adierazteko, eredu formalaz.
‎Ministroaren galdera proposamena probintziako gobernarientzako irizpidebateratuak lantzeko aitzaki edo arrazoiarekin aurkeztu zitzaien gotzainei, eta goianikusi ditugun testuen arabera, hizkuntz politika adostua lortu nahi zuen ministroak, agintari zibil eta eliztarren artean.
‎Dena dela, garrantzitsuena autoreak testu edo obraren bidez lortu nahi duen helburua da, hau da, molde hori eta ez besterik erabiltzeko hautua eragin duen asmoa. Horrela, hiru jarrera ditugu nagusi, informazio generoen ezaugarri direnak, eta berauek hiru multzotan sailkatzea ahalbidetuko digutenak:
‎Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu. Estatu nazioaren markoan, edozein dela Estatu nazioaren lurraldean edota erakunde mailan bultzatu eta lortu nahi duen aldaketa (dezentralizazio administratiboa, autonomia, federakuntza, independentzia), beste nazio bat aldarrikatzen duen nazionalismoari, ezinbestekoa zaio lurralde zehatzean kokaturiko giza talde zehatzaren nolabaiteko nozioa.
2001
‎– Euskaltegietako ikastaroen bidez zer lortu nahi zuten galdetu denean, gehienek beren helburu nagusia ondo hitz egitea zela esan zuten (%63, 7). Ondoren, eta oso urrun, bestelako helburuak datoz: ondo ulertu (%9, 6), gramatika ezagutzak (%3, 5), EGA (%6, 9), oinarrizko ezagutza (%7, 2)... Baina horren ostean helburuak bete zituzten ala ez galdetu zitzaienean, aspektu kezkagarri bat azalarazi zuten:
‎ondo ulertu (%9, 6), gramatika ezagutzak (%3, 5), EGA (%6, 9), oinarrizko ezagutza (%7, 2)... Baina horren ostean helburuak bete zituzten ala ez galdetu zitzaienean, aspektu kezkagarri bat azalarazi zuten: euskaltegietatik pasa diren 20 39bitarteko erdaldunen artean gehienek (%67) ez dute lortu irakaskuntza prozesu honen bidez lortu nahi zuten maila.
‎Medioaren ahalmen didaktikoaz ohartarazi behar ditugu ikasleak. Horixe da, azken finean, ikerketa ekintza honek lortu nahi duena.
‎Funtzioa hitzaldi batek duen komunikazio xedea da edo, beste modu batezesanda, hiztunak edo idazleak lortu nahi duena. Beraz, eduki orokorrak funtziokomunikatiboekin estuki erlazionaturik daude, eta erlazio hau aprobetxatuko dugubeharrezkoak diren zehaztapenak lortzeko.
‎Ikasleak ikas prozesua bere gain hartzea lortu nahi badugu, hasieratik saiatubeharko dugu aholkularitza saioen kontrola ere bere gain uzten; eta horretarako, eskura ditugun bitarteko guztiak erabili ditugu.
‎Kontuan hartu behar dugu, elkarrizketa baten aurrean gaudela eta jatorrizkohiztunek elkarrizketaren arauak ezagutzen dituztela; hau da, galdera egiten duenakerantzuleak egia esaten diola pentsatuko duela, eta erantzuleak, berriz, galderaegiten dionak zinez lortu nahi duela eskatutakoa. Ikus dezagun zer adieraztenduten diskurtsoaren ustezko jira eta bueltek:
‎da garrantzia daukana, portura iristea baino garrantzihandiagoa: lortu nahi dugunaren bila abiatzea, saiatzea, ekitea, horretan baitago duintasuna etalibertatea.
2002
‎autonomia eremuko gizarte politikarengarapena ez da lehentasun modura aurrikusten. Merkatu bakarraren jardunbideakbaldintzatzen du Europako Batasunaren jarduketa, eta kapitalaren, ondasunen etazerbitzuen zirkulazio askeari langak ezabatzea lortu nahi duenez, gizarte eremuanlangileen mugikortasun eta zirkulazio askeari oztopoak kentzean jartzen du arreta.Hortaz, gizarte politikari dagokionez, orain arte, lortu nahi den gauza bakarraeuropar merkatu bakarraren sortzeak dakartzan ondorio desegonkortzaileakarintzea da, neurri batean behintzat; eta, hortaz, legeria komunitarioak emigranteeibabesa eman eta sexu diskriminazioa ezabatu baino ez d...
‎– Plangintzaren ondoren, derrigorrezko irakasgaien euskarazko eskaintza%80koa izatea lortu nahi du.
‎Espero izatekoa da, ospe handiko Eskoletan izen emate kopurua handiagoa izatea, eta, hortaz, eskola edo fakultate horietan matrikulatu ahal izateko numems claususak altuagoakizango dira, euskal lerroak edukiko duen ikasle portzentajearen kalterako. Beraz, ironikoa izan arren, horren arabera, Erizaintza Eskola batek Euskal Herrianeuskaldun ikasleak lortu nahi balitu, kalitate eta ospe txarrak izan lituzke.
‎Lehenengo eta behin, Sekuentzia Didaktikoa (SD) 4 ikasleak dakienetik hasibehar da. Horregatik, lortu nahi ditugun helburuak finkatzea ikasleen zailtasunakezagutu ondorengo lana izango da.
‎hizkuntza jarduerak zenbat eta inplikazio kognitibohandiagoa eskatu eta hiztunak zenbat eta laguntza kontestual gutxiago izan hizkuntza jarduera horretan parte hartzeko, orduan eta gehiago hurbilduko gara konpetentzia akademikora. Euskaltegiko ikaslearen helburuak ezagutu ditugu, bada, lortu nahi duena lor dezan.
‎–Zer egin duzue saio honetarako??. Galdera honekin bi informazio diferente lortu nahi dugu:
‎Irakasleak aldatu egiten dira, eta ikasleak ez dakizeinekin hitz egingo duen. Horrekin lortu nahi duguna da ahots, doinu eta hizkeradesberdinak entzutea, hitz egiteko moduarekin ez ohitzea. Gainera, irakasleak ereberehala ohitzen gara ikaslearen hizkerarekin, akatsekin, espresioekin eta abar, etadei gutxi batzuk erantzun ondoren, esfortzu handirik gabe, berehala ulertzen duguesan nahi duena.
2004
‎edo, jauzi kualitatiboa? lortu nahi dute. Dena den, berrikuntza iraunkor horrek ere, eguneroko lana eta erabilitako estrategia kuestionatzen ditu.
‎Bilatzen duzun liburua zein den badakizn bilakcta arrunla nahikoa iz.ango z.aizu.Dagokion tokian jarri autorearen izena edo liburuarcn izenburua eta berehala jakingo duztiliburu hori ba ote duien. Bilakcta orokorra egin nahi baduzu, ordea. gai bati buruz.ko liburuzcrrcnda bat lortu nahi baduzu, alcgia. orduan horretarako bilaketa boolearra erabiiibcharko duzu. Bilaketa boolearra oso praktikoa da, baina deskribatzailcak eia eragiieakzuz.en erabiltzea eskatzen du.
‎Ez dugu inolaz ere ahaztu behar egitura parte hartzailea dela lehiakortasunerako existitu den sistemarik aproposena: arlo sozio produktiboan murgilduta dagoen langileak, toyotismoak eta sozialismo errealak lortu nahi zutena bainoemaitza eta onura gehiago lortu ditu6 Elementu horiekin jolasean gabiltzala, autoeraketaranzko bideari hasiera ematen ari garela dirudi.
2005
‎Teorikoak, adituak edo aholkulariak irakaslearen lana gelan behatzendu. Estrategia honek lortu nahi dituen helburuak hauek dira: irakasleak bere gelangertatzen dena aztertzeaz eta interpretatzeaz gain, aholkulariak emandako ezagupenteorikoa erabiltzea; ikastetxearen ingurua eta curriculuma gainbegiratzea eta ebaluazio prozesuak gauzatzea; lan egiten duten ikastetxearen ezaugarrietan sakontzeaeta oinarritzea, eta aholkulariaren eta irakaslearen arteko azterketaren eta gogoetasistematikoaren bidez, irakasteko prozesua hobetzea.
‎Lan-taldea helburu zehatz batzuk betetzeko inplikatzenden pertsona multzo bat da. Lankide horiek, jardueren koordinazioaren eta elkarlanaren bidez, euren helburu indibidualak eta kolektiboak lortu nahi dituzte. Beraz, talde lanak honako abantailak ditu.
‎Kasu hau irakasleen eta hezitzaileen arteko komunikaziorik ezaren adibidegarbia da. Haur hori gatazkatsutzat jotzen zuten irakasleek, eta zentrotik lehenbailehen ateratzea lortu nahi zuten. Ikaskideak jo egiten zituen eta ubeldurakuzten zizkien.
‎diagnostikaturiko beharra edo arazoamugatu egin behar da. Arazo eta beharrak mugatzeko, ongi definitu behar dirahoriek zertan oinarritzen diren, nola gauzatzen diren, zertarako landu behar diren, zehazki zer lortu nahi dugun eta abar. Beharra edo arazoa ongi mugatzeko, honakogalderak egin ditzakegu:
‎Beraz, planifikazioaren bidez zer lortu nahi dugun aurreikusi nahi dugu.Planifikazioan hiru maila nagusi bereiziko nituzke: planifikazio motza (urte bateanlortu beharreko helburuak), planifikazio ertaina (2 urteko epea dago helburuaklortzeko) eta planifikazio luzea (3 urteko epea).
‎Intuizioan oinarritutakoereduek edo koordinazio eta planifikaziorik gabekoek emaitza antzuak lortzendituzte. Hezkuntza komunitatean asko dira (guraso, irakasle eta ikasle) ikastetxekoekintzen koherentzia, koordinazioa eta efikazia lortu nahi dituztenak. Hezkuntzaproiektuak hori lortzeko bideak lantzen ditu.
‎Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: nortzuk garen (ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta talde lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko talde lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), proiektuaren ezaugarriak (noiz landu zen, nola land...
‎Rey-k eta J. Santamaria-k (1992) honako alderdiak edo atalak lantzen dituzte euren proposamenean: nortzuk garen (ikastetxearen ezaugarriideologikoak, kokalekua, egoera juridikoa, ordutegiak, ezaugarri fisikoak, irakasleria eta talde lanak, hizkuntzaren planteamendua...), zer lortu nahi dugun (ikastetxearen helburuak, balioak...), ikaskuntza mailan zer lortu nahi dugun (ezaugarripedagogikoak, orientazioa...), nola lortuko dugun (arauak, harremanak...), zeinmetodologiarekin (indibidualizazioa, eskolaz kanpoko talde lana...), zein egituraeta funtzionamendu motarekin (parte hartzea, ingurunearekin harremanak, organigrama...), proiektuaren ezaugarriak (noiz landu zen, nola landua, ebaluazio etaaldaketa prozedurak...).
‎Zer lortu nahi dugu?
‎Curriculum Proiektuak ikastetxeko lan pedagogikoaren koherentzia bermatzen du. Horrezgain, hezkuntza praktikari buruzko erreflexio eta azterketa lortu nahi du, erreflexio horren bitartez hezkuntza prozesuaren hobekuntza lortzeko.
‎J.M. Moreno-ren ustez (1990), Urteko Planaren bidez, urtean zehar, ikastetxeak lortu nahi dituen helburuen zehaztapena egingo da. Zehaztapen honekinbatera, helburuok erdiesteko aukerak ere aztertuko dira.
‎– Guk lortu nahi ditugun helburuak ongi zehaztea eta ordenatzea.
‎Baina, nola definituko genukeerabakiak hartzeko prozesua? Gento Palacios-ek (1997: 335) honela definitzen du: «Erabakia hartzeko prozesua lortu nahi ditugun helburuen arabera, alternatibakaukeratzea izango litzateke». Beraz, erabaki hartzea prozesu estrategikoa da, erabakien ondorioak helburuen arabera baloratzen baitira.
‎Helburuak finkatu: arazo horren ebaluazioa egin ondoren, lortu nahi ditugun helburuak finkatuko ditugu, ahal bada, lehentasuna emanez.
‎Alde batek besteak lortu nahi dituen helburuak saihesten ditu.
‎«Gatazkabi aldeen arteko helburuak bateragarriak ez direnean gertatzen da. Alde bat bestealdeak lortu nahi dituen helburuak saihesten saiatuko da». (Borisoff eta Victor, 1991: 1).
‎Jakina, irizpideak praktikoak eta konbentzionalak izan daitezke; esate baterako, alfabetikoki sailka ditzakegu animaliak, edo non bizi diren kontuan hartuz (uretan edo lurrean adibidez), edo zer jaten duten, eta abar. Baina, intentzionalitate baten barruan aukeratuko dira Sistematika Zoologikoan erabiliko diren irizpideak, zeren, ahalik eta naturalen izan behar baita lortu nahi dugun sailkapena, hau da, animalien arteko erlazio ebolutiboak islatu nahi ditugu gure ordenamenduan.
‎Biogeografia aplikatuak biogeografia deskriptiboaren eta biogeografia kausalaren emaitzen erabilera praktikoa lortu nahi du. Berorren garrantzia da, esaterako, ikertutako organismoak espezie parasitiko, gaixotasun bektore edo ekonomikoki garrantzitsuak direnean.
2006
‎Euskal gatazka nire obran agertzeko modua engaiatua da indarkeria gaitzesteko efektua lortu nahi duelako esan gabe ere. Narratzaileak ez du indarkeria kondenatzen, pertsonaia batzuk indarkeriaren alde agertzen dira eta beste batzuk kontra.Nire helburua, ordea, indarkeriaren izugarritasunak berak gaitzespena sortzea da.
‎Botoak, izan ere, Jaungoikoari edo Santu bati, eskainitako dohaintza lirateke, ongileei laguntza eskertu nahian egindakoa. Eskaintza horien bitartez (jada aipatu dugun lekuan lekuko dohaintza hori), monasterioak bere garrantzi ekonomikoa mantendu nahi zuen, eta faltsifikazio hau erabiliz, hainbat eta hainbat hiribildutatik146diru sarreraren bat lortu nahi zuen. «Baina, eskualde, leku eta hiribilduen kopurua handia denez, eta denak ez direnez banan banan izendatuak izan, erabakitzen dugu:
‎Zaragozak autonomia bat lortu nahi zuela ematen du; izan ere, emirerriaren periferian kokatua zegoen, lurralde aberatsa zen. Ebro arroa?, mugaldetakoa, Iruñearekin mugan.
‎Estatus kontsumoan (status consumption) oinarritutako ethos hori nagusi duten gizarteetan, familia baten posizio soziala ziurtatzea eta, areago, gizarte arrakastaren handitzea, ondokoaren baitan daude: norberaren etxeko eko behar ditu(?) Aitzitik, jokabide profesional burges horretatik bereizten da prestinomiaren kostuak, norberaren kontsumoaren gastuak eta, oro har, irteera guztiak, lehenik eta behin norberak duen (edo lortu nahi duen) maila sozial, estatus edo prestigioaren araberakoak izan behar dira. Bere mailari dagokion moduan jokatzerik ez duenak, gizartearen errespetua galdua du (Elias, 1993b:
‎Arrazoiaren erabilera aldebakarrekoa nagusitzen ari zen: (eragile batek lortu nahi dituen) helburuak eskuratzeko, bitarteko eraginkorrenak aukeratzera zuzendutako arrazoiaren erabilera.
‎Frankfurteko Eskolako kideen egitasmo orokorra modu honetan labur dezakegu: arrazoiaren erabilera ezberdinen arteko harmonia lortu nahi zuten, bere erabilera zientifiko teknikoaren (arrazoi instrumentala) eta erabilera moralaren (arrazoi morala) arteko oreka. Ilustrazioak ere bi erabilera horiek osagarritzat hartzen zituen, eta osagarritasun horri eutsi behar zitzaion.
‎txertatuta agertzea du gustuko, edo telefilmetako pertsonaien eskuetan, edo sukaldaritza programetan, edo jendetza handiko ekitaldietan... Bestetik, Komunikazioaren Gizartea omen den honetan, gainerako jardun guztien paradigma eta eredu bihurtu da publizitatea, Caroren esanetan; edozein dela ere alorra, arrakasta lortu nahi duenak kopiatu beharra dauka publizitatearen jardunbidea, eta horrek berdin balio du enpresarako, aisialdirako, kulturarako zein beste edozein alorretarako.
‎Erosteko dei zuzena baztertu, eta produktuekin edo zerbitzuekin erlazionatuta dauden era guztietako berriak biltzen ditu, hala nola, fabrikazioa, kalitate kontrola, horniketa eta abar. Nahiz eta haren aurkezpenak eta garapenak informazio itxura izan, helburu ekonomikoa du publi-erreportajeak, ondasunak eta zerbitzuak sustatzea lortu nahi duelako. Publizitatea da publi-erreportajea eta, beraz, hartzaileak horrela identifikatu behar du, informazio objektiboarekin nahasi gabe.
‎Nabarmena da onura dakarrela, baina asmo hori ez da beti esplizitua. Besteak beste, baditugu irudi korporatiboa hobetzea lortu nahi duten mezuak, merkatuko ondasunen inguruko kontratuak gehitzea baino merkatu horretan iragarlearen presentzia indartu nahi dutenak eta, era horretan, jardueren dibertsifikazioaren aukera hobetzea lortu nahi dutenak. Hala, enpresa bat komunikazioaz baliatzen denean publizitate teknika edo estilo tipikoak edota ordaindutako tokiak erabiliz, irudia sendotzea eta bere publikoak erakundea onartzea bilatzen ari da ororen gainetik, baina ez modu zuzenean bere produktuez edo zerbitzuez mintzatzeko, baizik eta enpresa bera azpimarratzeko.
‎Nabarmena da onura dakarrela, baina asmo hori ez da beti esplizitua. Besteak beste, baditugu irudi korporatiboa hobetzea lortu nahi duten mezuak, merkatuko ondasunen inguruko kontratuak gehitzea baino merkatu horretan iragarlearen presentzia indartu nahi dutenak eta, era horretan, jardueren dibertsifikazioaren aukera hobetzea lortu nahi dutenak. Hala, enpresa bat komunikazioaz baliatzen denean publizitate teknika edo estilo tipikoak edota ordaindutako tokiak erabiliz, irudia sendotzea eta bere publikoak erakundea onartzea bilatzen ari da ororen gainetik, baina ez modu zuzenean bere produktuez edo zerbitzuez mintzatzeko, baizik eta enpresa bera azpimarratzeko.
‎Egun, agentziaren kontratuari dagokion 1992ko maiatzaren 27ko 12/ 1992 Legean, ikus dezakegu komitenteak komunikatu behar duela agentziari proposaturiko operazioa onartzen den ala atzera botatzen den; hau da, 10 artikuluan hirugarren paragrafoan agertzen denez, nahitaez egiaztatu da ea obra enkarguan hitzarturiko baldintzetara egokitzen den ala ez. Komitenteak emaitza lortu nahi du, baina gauzatzea onespenaren menpe dago, eta hori komitenteari dagokio, agentziaren interesak onespen horren azpian daude.
‎PLOren 6.b. artikuluak publizitate nahasgarria erregulatzen du: merkatuko lehiaketa leialaren ondasuna babestuz, merkatuaren funtzionamendu ona lortu nahi du horrek. Esan genezake engainuzko jokaeraren eta jokaera desleialaren artean beti dagoela erlazioren bat; gehienetan, erlazio osagarriak izango dira, eta, sistema ekonomikoari loturik egoteaz gain, informazio legeriarekin eta Lehiaketa Desleialaren Legearekin ere loturaren bat izango dute; horregatik jotzen da nahitaezkotzat Publizitatearen Lege Orokorra Marken Legearen eta Lehiaketa Zuzenbidearen arabera interpretatzea (Madrenas i Boadas, 1990:
2007
‎Komunikabide eta kazetariekiko lortu nahi dugun kolaborazio giroa eta bulegoaren jarduerarekiko gardentasuna. Aholkatzen ditugun kasuak direla medio, zaila dugu nahi bezain gardenak izatea baina gero eta lan handiagoa egiten arigara gai horretan.
‎Bulego guztien irudia ere koherentea da. Bezeroak bere bulegoan sartu delasentitzea lortu nahi dugu, bai Donostiakoan zein Parisekoan sartzen denean.
‎Arloa, beraz, gizakia da. Eta lortu nahi dugun helburua gizakiaren onerakoaritzea kultur prozesu osoan. Alde horretatik, komeni zaigu bereiztea zer den lagungarri edo kaltegarri gizakiaren onerako.
‎2 Teknologia zentroen espezializazioa lortu nahi duena, hori baita teknologiandagoen eskariak eskatzen duen ezagupen maila lortzeko modua. Izan ere, enpresaeta sektoreen eskari hori gero eta sofistikatuagoa da;
‎Banku globalek,, gardentasunaren? izenean, hauxe lortu nahi dute, alegia, NMFren barneko informazio pribilegiatua edukitzea.
‎Arian Arian, bakegintzarako hezkuntza delako materialaren oinarrizko helburua daBH eskolaren eremuan sartzea, haurrek ikas dezaten gatazkak elkarrizketaren etaadostasunaren bitartez konpontzen. Zehazki, egileek honako hau lortu nahi dute: batetik, haurrek garatzea inguruan dituzten gatazkak aztertzeko gaitasuna etagatazka horiekiko jarrera kritikoa; bestetik, haurrek garatzea gatazkak elkarrizketaren bidez konpontzeko behar diren jarrerak, estrategiak eta komunikazio trebetasunak; azkenik, haurrek sentitzea talde batzuetako kide direla eta testuinguruanera eraikitzailean eragiteko gaitasuna dutela....
‎Materialaren helburu orokorra da neska mutilen arteko harremanak garatzenlaguntzea. Helburu orokor horrez gain, egileak lortu nahi du haurrek heldutasunpsikoafektiboa lortzea, ohitura osasungarriak bereganatzea eta droga menpekotasunik ez garatzea. Gainera, materiala baliagarria da, beste pertsonen ezaugarrieneta harremanen ezagutza bultzatzeko eta haurrek gara ditzaten, besteak beste, honako gaitasun soziokognitibo hauek:
2008
‎Zer esan nahi du giza garapenaren psikologiak optimizazioa bilatzen duela? Zer gehiago lortu nahi du. Idatzi adibide bana.
‎20 Garapenaren psikologiaren helburuen artean, deskribatzeak hauxe lortu nahi du:
‎21 Garapenaren psikologiaren helburuen artean, azaltzeak honako hau lortu nahi du:
‎22 Garapenaren psikologiaren helburuen artean, optimizatzeak honako hau lortu nahi du:
‎Supererabiltzailearen lerroan 0 agertuko da, hauxe baita baimen bereziak lortzeko benetako gakoa eta ez root izena. Supererabiltzaile bat baino gehiago izateko, kontu desberdinetan 0 UID jartzea gomendatzen da, baina kontuz, pirata informatikoek horixe lortu nahi dute eta.
2009
‎Laburbilduz, guraso, entrenatzaile eta beste eragileek gomendio hauek betezgero, kiroltasunaren inguruan lan egiten dugunok betebehar eskuragarriagoa izangodugu kirola testuinguru hezitzaile bat izatea lortu nahi dugunean. Aurrean dugunerronka zaila izango dela badakigu.
‎Berriro ere, helbideen bi zatiak bereizi behar ditugu. Konputagailuak lortu nahi duen IP helbidea bere sare interfaze bati (sare txartelari) esleitzeko izango da, baina interfaze hori sare konkretu batekin konektatzeko izango da. Sare horrek bere sare helbidea eta maskara izango ditu, non adierazten den sare horretan zenbat sare txartel konekta dezakegun, eta zeintzuk diren sare txartel horiei eman dakizkiekeen IP helbideak.
‎Hori guztia ICANNek kudeatzen du (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), RFC 2050ean agertzen diren gidalerroei jarraituz. Sarearen kudeatzaileak lortu nahi duen domeinu motaren arabera, ICANNek izendatutako erregistratzaile batzuekin edo besteekin hitz egin dezake (eta ordaindu) sarehelbidea eta domeinua lortzeko. Erregistratzaileak hierarkikoki eta geografikoki daude antolaturik.
‎Bere segurtasuna zenbaki handien faktorizazioaren zailtasunean datza. Kriptograma bat eta dagokion gako publikotik abiatuta jatorrizko mezua lortu nahi duenak arazo horri egin behar dio aurre. Dena dela, nahiz eta analitikoki segurua izan, algoritmoa gaizki erabiliz gero ondoko ahulezia hauek sor daitezke:
2010
‎Horrekin batera, base militarrak eraikitzearren eta komunisten aurrean beste aliatu sendo bat Europan finkatzearren Francoren gobernuarekin harremanak estutzearekin hasi ziren Joseph MacCarthybezalako zenbait senatari errepublikazale. 1955eko Nazio Batuen Erakundeko X.Biltzar Nagusiak 1946ko abenduaren 12ko I. Biltzarreko Francoren Espainiariezarritako zigor neurriak baliogabetu ondoren, mendebaldeko Europako defentsaestrategikoaren egitasmoak Espainiako estatua barne hartzea lortu nahi zuen EstatuBatuetako ordezkarien ganberako alderdi errepublikazaleak. 1951ko urtarrileanmahaigaineratu zuen Mac Carthyk amerikar armadako indarrak Europara bidaltzeko beharra lehen aldiz.
‎Lurralde oreka lortu nahi duten xedeak ere asko errepikatzen dira plangintzamota ezberdinetan. Hori helburu ezberdinetan irudikatzen da:
‎Azpimarratzekoa da NDFren finantzazioa beti finantzazio baldintzatua dela, hau da, herri batek NDFren finantzazioa lortu nahi badu, hark proposatutakoneurri ekonomikoak ezarri ditu. Beraz herrialde batek finantzazioa eskuratuahal izateko NDFrekin austeritate programa bat adostu du eta hasieranmaileguaren zati bat bakarrik eskuratzen duenez, mailegu guztia lortu aurretik politikak benetan aplikatzen dituen ala ez begiratzen da.
‎kostu apaleko eskulana edota prestakuntza altukoa, ustiatu gabeko barne merkatu zabalak izatea, lehengaien ugaritasuna, azpiegitura publikoen hornidura egokia, instituzio esparru eta trataera fiskalonuragarriak eta, berebat, merkatua hornitzeko beste aukerek izan ditzaketen trabak, hala nola muga zerga garaiak edota garraio kostu handiak. ETNak atzerrikokokagunean lantegi bat ezartzen duenean, lortu nahi duen helburua izan daitekemerkatu berri horretan sartzea edota produkzio prozesuaren zati bat bertan lekutueta horrela kostuen murrizketaren batez baliatzea.
‎Gehienak «modernizazioa» ren aldeko apustua egin zuten, eta azpigarapena herrialdeen barruko baldintza eta egoeragatik sortzen zela argudiatu zuten. Horren ondorioz, beren eztabaidaren abiapuntua, garapena lortu nahi zuten herrialdeen epeluzeko barruko arazo estrategikoen azterketa izan zen. Ezbaika horri Paul Rosenstein Rodan ek eman zion hasiera, 1943an egindako ekarpenarekin.
‎Zenbait artikulu edo liburutan argi eta garbi azaltzen dira kontzeptu hauek enpresen arteko elkarlanaren funtsezko abantailen artean. Adibidez, enpresen arteko elkarlana oso tresna interesgarritzat jotzen da, sektore berbereko enpresen artean gauzatzen bada, enpresa horiek merkatuaren «ziurgabetasunaren aurrean» babesteko; hornikuntzan edo salmenten aldetik, merkatuaren «ziurgabetasuna» murriztu nahi badugu, argi dago lehia murriztuz lortu nahi dugula helburu hori. Bestetan, «hornitzaileekiko negoziazioak hobetzeko lagungarria izango dela» esaten da argi eta garbi, etab.
‎Demandatua bada, berriz, justifikaziorik gabe agertzen ez dena, prozesuak aurrera jarraituko du hura errebelde aitortzeko betebeharrik gabe (LPLren 83.3 art.), eta haren agertzerik eza inola ere amore ematetzat edo demandatzaileak aurkeztutako egitateen onarpentzat jo daiteke. Epaiketak aurrera jarraitu du eta aldeko sententzia lortu nahi duen demandatzaileak bere uziaren legezko egokitasuna frogatu du.
2011
‎Galdetuta telebistak aldatzen ote duen munduari buruz dugun ikuspegia, argi agertu dute botere taldeek (ekonomikoak, politikoak, erlijiosoak, edonolakoak) ikus entzulearen fideltasuna lortu nahi dutela hedabideekin: eta politikoek bereziki, gure botoak.
‎Ezaugarri teorikoei buruz hitz egin baino gehiago, pertsona paranoidearen helburu konkretuekin lan egin behar da. Arrakasta lortu nahi badu, bere mugak kontuan hartu ditu, eta pertsona arduradunen laguntza eskatu behar du. Inguruko pertsonen artean hierarkia bat ezarri du; baliagarri gertatu zaizkionak, eta hain baliagarri gertatuko ez zaizkionak bereizi egin ditu.
‎Sariak berehala lortu nahi izaten ditu, sariaren atzerapena edo frustrazioa nekez eramaten baitu. Bere portaeraren bidez lortu nahi duen onarpena lortzen ez badu, portaera hori alderantzika dezake, eta mendetasunez eta apalki jokatu ordez, alaitsuki eta erasokorki jokatzen has daiteke. Haurraren erasokortasuna eta inpultsibotasuna jarri izan dira autozauritzeko portaeren oinarrian.
‎Bere nortasunaren zatikatzeak edo disoziazioak kezkatzen du nortasun paranoidearen nahastea duena. Batasuna eta koherentzia lortu nahi ditu, baina ez du bere barnean horrelakorik ikusten. Anbiguotasunak haserretu egiten du.
‎Lagunen leialtasunari buruzko mesfidantzak eraginda, etsaitasuna eta haserrea nagusitzen dira nortasun paranoidea dutenengan. Besteenganako atxikimenduaren ordez, haien kontrola lortu nahi dute. Beren emozioak gorde egiten dituzte, eta guztiz arrazionalak eta hotzak dira.
‎Gainera, besteekin harreman gehiago eta hobeak edukitzea desiratzen duen arren, desira hori mozorrotu egiten du, eta azaletik begiratuta, afektiboki hotza den pertsonaren itxura ematen du. Beraz, nahaste guztietan gertatzen den moduan, hertsapen eta zurruntasun finkoek mugatzen dute saiheskariaren bizitza ere, eta muga horiek ez diote uzten berak lortu nahi duena lortzen. Nahaste saiheskaria duen pertsona baten adibidea aurkitzen hasita, filosofo moduan oso ezaguna den Arthur Schopenhauer-ekin egin dugu topo.
‎Iker perfekzionista, zorrotza eta arduratsua da. Lan bat egiten ari denean, arreta gehiegi jartzen du xehetasunetan eta prozeduretan, eta sarritan ahaztu egiten du lortu nahi duen emaitza orokorra. Burugogorra da, eta berak nahi duen moduan egin nahi izaten ditu gauzak.
‎Bere handitasun fantasien kontra doan informazioak haserre bizia sortzen dio, eta bere autoestimua zauritzen duten pertsonei eraso egiten die. Nartzisista kezkatua dago, mugagabeko arrakasta lortu nahi duelako eta bere lurralde mugak zaindu nahi dituelako. Alde horretatik, nartzisistak besteak erakarri egiten ditu, bere liluraren bidez; aldiz, paranoideak besteak uxatu egiten ditu, bere mesfidantzagatik.
‎Alde batetik beren burua baieztatu eta autonomoki jokatu nahiko lukete. Beste aldetik, besteen sostengua lortu nahi lukete. Erabaki beharrean gertatzen direnean, sentimendu kontrajarriak eta jarrera anbibalentea agertzen dituzte.
‎Autoinstrukzio bidez bulkaden eztanda eta autosuntsiketarako portaera inpultsiboa kontrolatzen: «Zer lortu nahi duzu portaera horren bidez?», «Ingurukoak zigortu nahi al dituzu?».
‎terapeutarekiko eta inguruko pertsonekiko amodioa eta gorrotoa txandakatzen ditu. Transferentzian fokatutako terapiak egitura psikikoen berrantolamendua eta integrazio hobea lortu nahi ditu. Terapia honetan objektu harremanen teoriaren ikuspegia lantzen du Kernberg ek.
‎Besteen arreta erakartzen saiatzen dira histrionikoak, haien afektua lortu nahi dutelako. Aktiboak eta espontaneoak dira eta sentimenduak asko kanporatzen dituzte.
‎Nortasunaren nahaste eszentrikoak dituztenek eskizofrenikoek baino maila arinagoan eta denbora laburragoan izaten dituzte eldarnioak, haluzinazioak, portaera bitxiak edo adierazpen emozional desegokiak; izan ere, nahaste hauek dituztenak ez dira eskizofrenikoak. Esate baterako, nortasun paranoidearen nahastea duenak susmoak izan ditzake besteek bereganako dituzten asmo txarrez, baina eskizofrenia paranoidea duena konbentzitua egongo da etsaiak atzetik dituela, berak lortu nahi duen zerbait lor ez dezan. Nortasunaren nahaste eszentrikoek eta eskizofreniak kidetasun batzuk badituzte genetika aldetik, batez ere nortasun eskizotipikoaren nahastearen kasuan; baina kidetasun horiek ez daude hain garbi nortasun paranoidearen eta nortasun eskizoidearen kasuetan.
‎Baina, hitzek daramatzaten esanahiek kontrol kontzienteari ihes egiten diote. Hitzaren atzean, bere desiraren ezagutza lortu nahi duen subjektua dago. Baina, hitzak berak blokeatu egiten du ezagutza hori.
‎Desira eta nahikaria bereizten ditu Lacan-ek. Nahikaria subjektuak kontzienteki lortu nahi duen zerbait da; desira, berriz, kontzientziak galerazia dauka. Adibidez, zu basamortuan bazaude eta egarri bazara, portzelanazko ontzi batetik ura edatearekin amets egin dezakezu.
‎Haurra saiatzen da amaren desira objektu edo falo bihurtzen, sedukzio jokoen bidez; baina uko egin behar dio irudi horien bidez ama erakartzeari. Hizkuntzaren munduan sartzen garenean galtzen duguna errepresentatzen du faloak; lortu nahi duguna galdu egingo dugu hitz egiten hastean. Haurrak harremanen sare sinbolikoan sartu behar du.
‎Arreta jarraitu eskasa du eskizotipikoak eta sarritan galtzen du komunikazioaren haria, azkenean berreskuratzen badu ere. Eskizofrenikoak, aldiz, galdu egiten ditu komunikazioaren haria eta pentsamenduaren bidez lortu nahi duen helburua.
2012
‎Immigrazioa aztertzen dugunean, ikerketa eremu horren hainbat mugazkontziente izan behar dugu; esaterako, immigrazioaren gaitzat hartzen direnak,, herritar guztiei dagozkie, eta ez etorkinei soilik. Dena dela, lan honetan immigrazioaren auzia estatua lortu nahi duen harrera gizartearen ikuspegitik landukodugu, immigrazioa harremanetan jarriz estatua, nazioa eta nazionalismoa bezalakogaiekin. Zentzu horretan, arreta nagusia ez da etorkinarengan ipiniko (estatuberri batek migratzailearen ikuspuntutik izan ditzakeen abantaila eta arazoak ereaztertu lirateke), eta immigrantearen perspektiba aipatzen denean, goikoikuspegiari lotuta egingo da.
‎Gizakiak bere ingurukoekin solidarioaeta konprometitua izan behar du. «Nik niretzat lortu nahi dudana, guztientzat nahidut». Existentzialistentzat ez dago askatasunik obligaziorik gabe, txanpon beraren biaurpegi banaezin dira.
‎Gizakiak bere ingurukoekin solidarioaeta konprometitua izan behar du. «Nik niretzat lortu nahi dudana, guztientzat nahidut». Existentzialistentzat ez dago askatasunik obligaziorik gabe, txanpon beraren biaurpegi banaezin dira.
‎Jarrera horrekin Martinez-ek G hitzarmendun herri indigenen aldeko laguntza lortu nahi zuen, Afrikan edo, batik bat, Asian horrelakorik dagoela ukatzen duen heinean. Txina eta Asiako beste herri batzuek gogoko dute ikuspegi hau euren lurraldeetan indigenak daudela ukatzen baitu (Kingsburi, 1997).
‎Ezagutza izendaturiko jagoleen eskuetan egoten da eta debekupean dago informazioa ematea (Deloria, 1999). Hori dela-eta, indigenek sistema berri baten ezarpena, non euren eskubideak eta interesak hobeto islatzen diren, lortu nahi dute. Babes sistema indigena horrek ondoko puntuak hartu lituzke kontuan.
‎Naturaren kontserbazioa, aldaketa klimatikoaren ondorioen kontrako borroka, krisia eta energia arazoak, jaki subiranotasuna, giza eskubideen urraketa, kultur aniztasuna, demokrazia eta partaidetza eta gobernantza partekatua eskaera globalak dira dagoeneko. Are gehiago, indigenak justizia unibertsala lortu nahi duten mugimenduen erreferentziazko adibide bihurtu dira (De Marzo, 2010: 100).
‎Horregatik, produktuak ekoizten dituen industrian erabili ez ezik, zerbitzuen bikaintasunari ere erreparatzen dio (adibidez, turismo eskaintzari). Era berean, merkatuan lehiatzeko abantaila lortu nahi duten komunikazio enpresek ere EFQM bikaintasun eredua erabili ohi dute. Euskal Irrati Telebistak (EiTBk) 2004an Euskalit en Zilarrezko Q lortu zuen eta 2007an, Urrezkoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia