Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2007
‎Gainera, ikasleek azterketa pila bat egiten dituzte, aukera gehiago izateko azterketa guztietara aurkeztu ohi dira eta. Adibidez, goi mailako titulua lortu nahi duen irakasle gaia EGA, Hizkuntz Eskolako Goi Zikloa, IRALEko 2.HE, eta HAEEko 3.HE lortzeko azterketetara joango da. Ikasleak oposizioak noiz sortuko egoten dira, azterketa bat egin ahal izateko.
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu. Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
2008
‎Hori horrela, HPSk IKTen Inbentarioa osatzeari ekin zion 2006an. Ekimen horren bidez, honako helburu hauek lortu nahi zituen HPSk:
‎Horren aurrean abian daude metodo bakoitzaren onena hartzea eta eragozpenak saihestea lortu nahi duten ikerketak. Konbinazio hauetan oinarrituta sortzen diren sistemei hibrido esaten zaie.
‎Jarraian, autore eta liburuari buruzko informazioarekin, deigarriena iruditu zaienarekin eta iritzi kritikoarekin euskaljakintzako Irakurlearen txokoan argitaratzeko artikulu bat idazten dute. Lanketa honekin lortu nahi duguna zera da: alde batetik, bakoitzak hautatutako liburu eta autorea ezagutzea eta, bestetik, ezagutzera ematera.
‎Helburu estrategiko bakoitzaren garapena neurtzeko zein adierazle erabiliko ditugun finkatuko dugu jarraian eta, azkenik, helburu horiek gauzatzeko burutuko ditugun jarduerak. Hori daukagula, urteko planak zehaztuko ditugu, adierazle bakoitzarekiko urtean lortu nahi ditugun jomugak edo emaitzak aurreikusiz.
‎179) operatibotzat ikus daiteke, eta sistemaren autoerregulazioa, L. J. Calveten ustez, ereduaren ikuspegi inplikatu batean kokatuko litzateke. Hori dela-eta, hizkuntza operatibo eta funtzionalei soilik dagokie hizkuntza beharra adieraztea, bai rol horri eutsi nahi dioten hizkuntzei, bai beste ezeren aurretik rol hori lortu nahi dutenei. Funtzional izateari utzi dion hizkuntza beste hizkuntza batez ordezkatuko da, eta hiztunek onartuko dute hizkuntza horren balio instrumentalarengatik.
2009
‎Lehenengo fenomenoari erreparatuko diogu. Hiri batzuek, Azkunaren Bilbo kasurako, lortu nahi dute metropoli globalen aldetik eta eratzen ari diren eskualde eremu globalizatuetan ezagunak izatea, eta nolabait aintzatetsiak ere bai. Horretarako elkarrekin lehiatzen dute, ikuskizuneszenatoki bihurtuta, kultura globalaren agertoki gisara onar ditzaten, horrela sare mamitsuagoetara heltzeko itxaropenaz.
‎Esan bezala, euskararen erabilerari ateak ireki behar zaizkio Donostiako gizarteko esparru desberdinetan eta, era berean, euskararen aldeko ekimenak eta mezuak behar bezala gizarteratzeko, komunikatzeari eta sentiberatzeari begirako jardun iraunkor bat lantzea garrantzitsua izango da. Euskararen normalizazioaren inguruan egiten diren jarduera eta ekimenak gizarteak ezagutzea beharrezkoa da jarduera horien arrakasta lortu nahi badugu. Baina informazioa eta ezagutza edukitzeaz gain, gure hiriko bi hizkuntza ofizialen arteko elkarbizitza orekatua lortzeko, hizkuntza gutxituaren alde egin behar den ahaleginak daukan garrantziaz ohartarazi egin behar da gizartea:
‎Baina oraindik falta zaigu argi azaltzea zein helbururekin abiatu dugun proiektua. Zer lortu nahi dugu esandako guztiarekin?
‎IMHk enpresatzat du bere burua, mozkinik banatuko ez duena, baina zerbitzua egokitu eta hobetzeko irabaziak lortu nahi dituena. Hainbat kalitate ziurtagiri eskuratu ditu1 eta prozesutan antolatua du jarduera, hemen jarraian prozesu nagusiak eta 2009ko uztaileko datuetara ekarrita:
‎Sehwharten (1939; Ikus ere, Deming W. (1986) PDCA zikloa erabilita, ikerketa aplikatua egitea da lortu nahi duguna. Beraz, egitasmo honetan egiten dugun ikerketa bidea euskararen normalizazio plangintzetan erabiltzeko, aplikatzeko modukoa izatea nahi genuke.
‎Enpresako langileen ikuspegi ahalik eta osatuena lortu nahi genuen.
‎Enpresako langileen ikuspegi ahalik eta osatuena lortu nahi genuen. Ikergaia ahalmentzea zenez, pentsatu genuen euskara planarekin loturamaila desberdinak zuten pertsonen iritziak jaso behar genituela
2010
‎Baina nahikoa al dira bi materia ikasleek haien gaurko ikasle eta etorkizuneko irakasle profiletarako behar dituzten hizkuntza konpetentzia guztiak garatzeko? Nahikoa al dira lortu nahi ditugun kalitate estandar
‎Haur Hezkuntzako ibilbideari dagokionez," Bigarren hizkuntzen irakaskuntza ikaskuntza goiztiarra testuinguru eleanitzetan" materia izango dute. Horrekin zera lortu nahi dugu, alegia, hizkuntza murgiltze egoeran dauden haurrekiko enpatia garatzeko estrategiak ezagutzea eta garatzea.
‎Horrez gain, hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuez hausnarrarazi behar diegu ikasleei. Hizkuntza konpetentzia garatzen lagunduko dieten modu eraginkorrak elkartrukatu behar dira ikasleekin, hala nola, ikasle talde batek besteak ebaluatzea eduki jakin bati buruzko galdetegi baten bidez. Hain zuzen ere, lortu nahi dugu ikaskideen arteko zuzenketak eta ebaluaketak beraien ikaste prozesuan inputa eta erantzuna jasotzeko tresna eraginkor gisa ikustea. Ikaskideen arteko zuzenketak sistematikoki eginez ohartuko dira funtzionala dela jarduera.
‎Hain zuzen ere, lortu nahi dugu ikaskideen arteko zuzenketak eta ebaluaketak beraien ikaste prozesuan inputa eta erantzuna jasotzeko tresna eraginkor gisa ikustea.
‎Testuinguru horretan, Pompeu Fabra Unibertsitateak, 1990ean Bartzelonan gobernuaren funtsekin sortutako unibertsitateak, mantendu egin nahi ditu bere ezaugarri izan diren eta diren bikaintasuna eta zerbitzu ematea irakaskuntzaeta ikerketa jardueran. Helburu hori lortu nahi du munduarekiko eta nazioarteko komunitatearekiko irekitasunaren ikuspegitik, baina leial izan nahi du unibertsitatea bera sortu zuen eta sustatzen duen gizartearekiko. Hain zuzen ere, zaindu egin nahi ditu gizarte horretako nortasun ikurrak —hizkuntza, kultura eta idiosinkrasia katalana—, asko zor baitio gizarte horri.
‎Horrez gainera, hizkuntza katalana zaindu, sustatu eta bultzatu nahi dugu, bai eta horren atzean dagoen kultura ere, gure gizartearen nortasun ikur delasoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 95 ko, eta horren arduradun garelako. Unibertsitatearen eginkizun garrantzitsua da, erakunde gisa, eremu urrikoa den eskualde hizkuntza sustatzea, eta helburu hori lortu nahi du UPFk katalanari dagokionez.
‎Jatorrizko hizkuntza izanik, bere lurraldean bizirik irauteko aukerak auzitan dituen hizkuntza da gure euskara. nahiz eta errekonozimendu ofiziala eta babes politikoa ezagutzen duen —eaeko lurraldean— ez du ziurtaturik bere jarraipena; eskoletan hizkuntza hau ikasteko aukera ugariak eskaini dira azken urteetan, hala ere, gaur egun gazte diren guztiek ez dute bere egin hizkuntza hau. eguneroko gizarte bizitzan, euskarak, espainiako hizkuntza nazionalaren nagusitasuna du aurrez aurre, eta nazioarteko beste hizkuntza indartsuekin batera bizi beharra dauka teknologia berrien aro globalizatu berrian. errealitate honek zaildu egiten du bere biziraupena. euskaraz bizi nahi dugunok, ez badugu nahi bereizita edo isolatuta, beste hizkuntza bat erabiltzen duten hiztunekin elkarbizitza bat eraiki beharra dugu. euskaraz bizi nahi dugunok, bai gaztelania nahiz beste hizkuntzak ezagutuz bizi behar dugu. beste hizkuntzekin partekatuz, gure hizkuntzaren izaera. gure euskaldun izateko nahiak, ez du inor behartu behar; bakoitzak erabaki dezala zein hizkuntzatan bizi nahi duen. baina, jarrera berdina eskatzen diegu, hizkuntza nagusiko hiztunei, geurearekiko. ...izarte modernoan bizi nahi badu, beste hizkuntzekin batera egingo du, beraien artean integratuz. horretarako garrantzitsua ikusten dugu, gure hizkuntza, euskara, informazio eta komunikazioetarako teknologia berrien eremuan ere hedatzea. baita ere, gure herrian presentzia duten bi hizkuntzez gain nazioarteko beste hizkuntza bat edo beste ere, ezagutu beharra dugu. elebitasuna ez ezik, eleaniztasuna lortu nahi dugu beraz, munduko kultura ezberdinekiko elkarrizketa eta elkar ulermenean lagungarri izanez.
‎Erabilpenaren dinamika garantizatzea posible nola egin daitekeen erabaki behar da eta horrek helburu batzuk markatzea eskatzen du: zer lortu nahi dugun alor bakoitzean, zer administraritzan, zer komertzio munduan, zer banketxeetan... Zer proposatu behar diegu. Zer negozia daiteke beraiekin?
2011
‎Soziolinguisten azken deliberamendu metodologiko teknikoa lortu nahi duten ezagutza mailarekin lotuta dago; hots, ikerketa esploratzaileak, deskribatzaileak edo esplikatzaileak egin nahi dituzten.
‎Soziolinguisten azken deliberamendu metodologiko teknikoa lortu nahi duten ezagutza mailarekin lotuta dago; hots, ikerketa esploratzaileak, deskribatzaileak edo esplikatzaileak egin nahi dituzten.
2013
‎— 2013: " Españolizar Catalunya..." (bereziki Catalunya eta EHa), Wert ministroak bere LOMCE legearen bitartez (2013) lortu nahi duena Espainia Estatu osoan ezarriz, nahiz eta EAEko Autonomi Estatutoaren kontrakoa izanda ere.
2017
‎Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo – Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak harremanetan sartzen dira eta, horren ondorioz, hizkuntzak ere bai. gizarte harremanak orekatuak ez diren bezala, hizkuntzen arteko erlazioak ere ez dira parekideak. hizkuntza guztiek toki boteretsuak lortu nahi dituzte gizartean, legitimitatea eskuratzeko (Martinez de luna eta Jausoro, 1998). horrela sortzen dira botere eta menderakuntza erlazioak. egoera horiek azaltzeko, hizkuntza gatazka terminoa proposatu du Solé i Camardonsek," bi hizkuntza aldaera norgehiagoka ari eta bietariko baten inbasioa edo desplazamendua edota bestearen erabilera eremuen barianteak sortarazten direnean, hizkuntza... 53). eskuarki, hizkuntza gatazka gertatzen den gizarteetan, hizkuntza batek izaten du nagusitasun politikoa eta gutxitua erabilera esparru informaletarako erabiltzen da.
2018
‎Eragile ezberdinen arteko elkarlana, antolaketa eta ekintza ondo kohesionatutako eta saretutako talde motorrak burutzen duenean, giro sozial erakargarria sortuko da. Ekimenak bestelako balore eta praktiken inguruko atxikimendu efektiboak lortu nahi baditu, praktika horien aldeko giro bizia eta erakargarria piztu beharra dago.
2019
‎Bertako kide sentitzen delako, eta komunitate horretako kide ere badelako. Beraz, nahiz eta erabakirik ez hartu, atxikimendu marka hori hor dagoela agerian geratzen da. hala ere, arestian aipatu bezala, erabaki hori ez da kontzientea izan, eta musika egiten duenean ingurukoengana iristea lortu nahi duela dio. eta euskaraz kantatu badu, gakoa izan liteke bere ingurua euskalduna izatea. Izan ere, ikasketak Bilbon egin beharrean Sevillan egin izan balitu, akaso hizkuntza hautu hori ezberdina izango zela onartu du elkarrizketan:
‎Erabakia ez da kontzientea izan, eta musika egiten duenean ingurukoengana iristea lortu nahi duela dio. Eta euskaraz kantatu badu, gakoa izan liteke bere ingurua euskalduna izatea.
‎" emakume musulmanen inguruan hitz egin genuen eta hobeto ulertzen duzu, beren ahotik zuzenean jakiteko aukera. Zapiari buruz esan ziguten mingarria zela ez janztea, beraien identitatea delako. ez da senarrak behartzen dietelako...", gehitzen du beste auzotar batek. herriko benetako errealitatea ezagutzeko aukera da Auzoko eta errealitatea ikusteko modu honek, lortu nahi ditugun helburuak lortzeko pista gehiago emango dizkigu, jaso eman logikarekin sortuz harremana.
2021
‎Gainera, uhain horrek, estatua, gobernua eta gizartea bateratzen ditu. Azkenik, Seaskak, borrokaren beste alderdi bat erakusten du, hala nola, autarkia batean, ondoan duen lurraldeak herriaren menpekotasuna lortu nahi duelarik, dortoka bezala, bizkarra makurtzen du, bere burua babesten du baina aitzina doa. Hala izan ere, uhartea eta dortokak ez dituzte euskararen paradisuzko bakantzak islatzen.
2022
‎Horrela bada, pertsonen hizkuntza gaitasunari, erakundearen irudiari eta kanpo komunikazioari dagokienez, zehaztu dira" zerbitzua euskaraz" eta" lana euskaraz" egin ahal izateko baldintzak. Halaber, barne komunikazioaren, lan tresnen eta pertsonen kudeaketaren ataletan zehaztu diren baldintzak bete dituzte" Zerbitzua eta lana euskaraz" ziurtagiriaren maila gorena lortu nahi duten erakundeek.
‎batasun politikoa dagoen (edo egongo den) tokian hizkuntza bakarra dagoela (edo egon behar duela), nazio bakarra dagoela (edo egon behar duela), kultura bakarra dagoela (edo egon behar duela), erlijio bakarra dagoela (edo egon behar duela). Hori da, hain zuzen, Estatu bat dutenen edo Estatua lortu nahi dutenen iruditeria. Estatu orok nazio izan nahi du eta nazio orok Estatu.
2023
‎Horrez gain, ahal zen neurrian, landare bakoitzaren argazkiak eta landare batzuekin lotura zuten grabazio eta narrazio bideo batzuk gehitu ziren. Hausnarketan sakondu ahala, denon artean eman genion forma lortu nahi genuenaren ideiari. Ez genuen izen zerrenda bat lortu nahi, baizik eta etnografia bat zeinak, komunitateetako jendearen narrazioei esker, balioko baitzuen komunitate horren bizimoduari buruzko informazioa emateko, bertako egunerokotasunari buruzkoa, chacra (kitxuaz, ‘hazkuntzarako lur’) horien erabilerari eta erabilera faltari buruzkoa, minei, tratamenduei, sendabideei, esperientziei eta abarrei buruzkoa; hots, hiztun bakoitzaren bizitzari buruzkoa, haren familiako eta komunitateko harremanei eta inguruko habitatarekiko zuen harremanari buruzkoa18 Behin Lexique pro erabiltzen ikasita, taldekideek datuek adierazten zituzten berezitasunen arabera moldatu zuten, eta proba pilotu bat egin genuen, eta horrek erakutsi zigun zeintzuk ziren eman beharreko pausoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia