2001
|
|
Hortik, Eugeniak hartuko duen mendeku doilorra, Juan Martinen izakera miserablea agerian jarriko duena (206). Bere aluan ditxosozko testua sartzen duenean horixe
|
lortu
nahi baitu: gizon doilor horrek ez dezan gehiago izorra6 Nobelako eszena izugarriena den honetan, testua alutik ateratzean, berez, zakila ateratzen du Juan Martinek.
|
2003
|
|
Eta ez zen gezurra; Unaxek ez zuen besterik behar hiltzen zihoan arratsalde hartan,
|
lortu
nahi zuen hartara iristeko, berak nahi zuen klase erdiaren azterketak aurrean zain zeuzkalarik. Ipurmasailen giharrak erritmikoki teinkatzeko kontua baino ez zen.
|
|
Bere azalak nabari zituen bestearen uhinak, eta horren bidez ezagutu zituen haren berotasuna eta hezetasuna. Beraren hitzak ondo neurtuak izan ziren
|
lortu
nahi zuena lortzeko; doinua eta ahoskera ere eztiak; eta aukeratutako unea ere onena. Bazekien Bibiotek, une estuan harrapatuz gero hezatuko zela neska, bai kanpotik bai barrutik.
|
|
Ondo zeritzon neskatila harekin jolastu nahi izateari, berari jokoan sartzen galarazten bazion ere (eta honek era oso arriskutsuan adierazten zion jolasa baino gehiago bilakatzen ari ez ote zen). Gainera, bazekien beste panpinatxoarekin jolasten neke barik utziko ziola, harengandik
|
lortu
nahi zuena lortuz gero; beraz, hortik ez zuen zertaz kexatu... Tira, hala ere aitortu behar zion bere buruari, jokoaren zati batetik at uzteak mindu egiten zuela, baina eroapenez hartu beharra zeukan, zailtasun handirik gabe.
|
2005
|
|
katedradun bati. Horrela ipuin horren bidez bilduma osoaren aurkezpena egiten digu, bildumarekiko arreta
|
lortu
nahi du. Pertsonaiak ugariak dira, euren ezaugarriak gutxi garatuta dauden arren, informazio gutxi dugu haietaz, ezinbestekoa bakarrik ideia iradokorra izan dezagun, eta aipatu dugun lez, pertsonaiok, batzuetan film eta liburuen benetako pertsonaiak, karikatura eta antiheroi gisa agertzen dira gizarte modernoaren aurrean.
|
2013
|
|
Espainiako gerra zibileko garaituen bihozminak bere ahotsa bilatu behar zuen, jendaurrean zegokion lekua izan nahi zuen, hitz egin behar zuen. Azken finean, horixe da bertso eta eleberri horiek
|
lortu
nahi zutena; nolabait, gurekin partekatu nahi dute demokraziaren funtsezko gai bat: justizia egitearena, alegia.
|
2017
|
|
Ez da egia iragana beti hobea izan dela, hala ere iraganetik badugu zer ikasi. Igarotzen den hamarkada bakoitzean, urrunago gaude atzeratutzat hartu ohi den landa giroko mundu horretatik, eta, gezurra badirudi ere, gure gizarte urbano eta teknologikoak
|
lortu
nahi duena da landa giroko gizarte zahar eta iraindu hark oihartzun handirik gabe lortu zuen gauza bera.
|
2019
|
|
Estereotipoen paradigmetatik atera eta gure artean, txiste txarrak egiten sumatuko genukeen gizon arrunt baten hitzak entzuten ariko bagina bezala sentiaraztearekin batean, haietan mamitzen den mundu ikuskeraren ikaragarritasuna ikusarazten digu. Izan ere, arestian azaldu dugun moduan, kontalariak balizko entzule irakurleari edo narratarioari behin eta berriroko deiak edo apelazioak egiten dizkio, entzulearen konplizitatea
|
lortu
nahi baitu. Senarraren blaga itxuraz desordenatu, errepikakor eta obsesiboan, erregistro umoretsu eta ironikoaren lerro artean, gizaki bat ezagutu lezake irakurleak; gizajo errukarri bat agian, argitasunik, irudimenik eta sentiberatasun artistikorik falta ez duena, baina gisa berean gezurtia, manipulatzailea eta berekoia dena, eta hiltzailea ere bai, azken finean.
|
|
Abeltzainak, bestalde, errendimendu handia lortzeko, betiko belardiko biodibertsitatea ezabatu eta produkzio handiko gramineo bat edo gutxi batzuk landatzen ditu. Horri heskaiekiko eta zuhaiztiekiko ezinikusia gehitzen badiogu, kolore berde uniformea duten zelaiz betetako paisaia lortuko dugu, hots, hirikumeak
|
lortu
nahi duen soropilaren antzeko zerbait. Larre berri horietan, labore bakarrekoak direnez, ez da lorerik hazten eta, ondorioz, beste funtzio batzuk erabat mugatzen dira, esaterako, erleentzat eta beste intsektu batzuentzat elikagaia izatearena.
|
|
Beteta zegoenean, haria moztu eta harila egiten zuten, eskuz. Lan hori behar adina bider egiten zuten,
|
lortu
nahi zuten hari kopuruaren arabera.
|
2021
|
|
Eta, helburu hori lortu nahian baina ezinean dabiltzala aitortzen dute irakaskuntzako profesionalek: " Imajinatzen dut irakaskuntzara dedikatzen diren askoren gogoa, gogoeta edo afana izan daitekeela plazer hori edo gustu hori txertatzea hor lortzeko
|
lortu
nahi dituzten helburuak. Niri iruditzen zait batzuetan ez dela lortzen" (NE1).
|
|
Esplikatzen duenez, normalean, gauzak hala egin behar direlako egiten direnean, egin egiten direla, baina plazeretik gutxi izaten duela horrek. Irakaskuntzara dedikatzen diren askoren gogoa, gogoeta edo afana plazer hori edo gustu hori gela barrura zein kanpora eramatea izan daitekeela uste du
|
lortu
nahi dituzten helburuak lortzeko, baina batzuetan ez dela lortzen iruditzen zaio. Eta, momentu honetan, azken batean aurretik ere gertatzen den bezala, helburu horiek curriculuma betetzera oso bideratuta daudelako susmoa dauka elkarrizketatuak, hau da, derrigorrez egin behar den horretara bestera baino, eta horrek esperientzia literariotik eta zaletasunetik gutxi duela.
|
|
Helburuen finkatze horretan, irakasleak
|
lortu
nahi duenaz hausnartu behar duela irizten dio IEE1 ek, baina gelan duen ikasle erreal horiekin, eta, errealitate horretatik abiatuz, nora eraman nahiko lituzkeen pentsatu eta erabakiak hartu. IE6 ren eta BE1 en ustetan, heziketa literarioa da norako hori:
|
|
Aurreko kapituluan zehaztu den legez, batez ere oinarri teorikoetan PTL marko pedagogikoaren testuinguruaren baitan garatu diren ideia, kontzeptu eta terminoetatik abiatuz eraiki da datuen analisirako kategorizazionahiz kodetze sistema, eta azterketa kualitatiboa horien arabera egingo dugu, beraz. Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta
|
lortu
nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren egoeraren ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo dugu gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak ere aintzat hartuz.
|
|
Batetik, ikastetxeetan zuzendaritzak zein irakasleak gako direla diote EIAE3 k eta IE3 k. Hartara, zuzendaritzatik apustu sendoagoak egin liratekeela pentsatzen du IE3 k euskal kulturak eta euskal literaturak berak zentraltasuna
|
lortu
nahi badute. Beste alde batetik, ikasgaian diharduen irakasleak ikuspegia nahiz norabidea argi izan behar dituela esaten du EIAE3 k:
|
|
86 Interesgarria da oso, osagarri gisa, Novaken (2011: 10) Hezkuntzarako Eredu Berriaren A New Model for Education eskema, lan honetan aipatu diren elementu ugari jartzen baitira elkarrekintzan. buru edo interes pertsonalik, baizik eta kide bakoitzak ekarpena egiten eta lan egiten duela gainerako kideei interesatzen zaizkien eta onuragarriak diren helburuak lortzen saiatzeko87 (Johnson, Johnson eta Holubec, 1999; KraftTodd eta besteak, 2015). Ondorioz, helburu pertsonalen eta taldekoen arteko oreka
|
lortu
nahi duen lan metodoa da; horrela, zenbat eta ekarpen handiagoa egin norbanakoak taldearen dinamika orokorrari, orduan eta handiagoa izango da norberaren eta taldearen helburuen betetze maila.
|