Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Hortik, Eugeniak hartuko duen mendeku doilorra, Juan Martinen izakera miserablea agerian jarriko duena (206). Bere aluan ditxosozko testua sartzen duenean horixe lortu nahi baitu: gizon doilor horrek ez dezan gehiago izorra6 Nobelako eszena izugarriena den honetan, testua alutik ateratzean, berez, zakila ateratzen du Juan Martinek.
2003
‎Eta ez zen gezurra; Unaxek ez zuen besterik behar hiltzen zihoan arratsalde hartan, lortu nahi zuen hartara iristeko, berak nahi zuen klase erdiaren azterketak aurrean zain zeuzkalarik. Ipurmasailen giharrak erritmikoki teinkatzeko kontua baino ez zen.
‎Bere azalak nabari zituen bestearen uhinak, eta horren bidez ezagutu zituen haren berotasuna eta hezetasuna. Beraren hitzak ondo neurtuak izan ziren lortu nahi zuena lortzeko; doinua eta ahoskera ere eztiak; eta aukeratutako unea ere onena. Bazekien Bibiotek, une estuan harrapatuz gero hezatuko zela neska, bai kanpotik bai barrutik.
‎Ondo zeritzon neskatila harekin jolastu nahi izateari, berari jokoan sartzen galarazten bazion ere (eta honek era oso arriskutsuan adierazten zion jolasa baino gehiago bilakatzen ari ez ote zen). Gainera, bazekien beste panpinatxoarekin jolasten neke barik utziko ziola, harengandik lortu nahi zuena lortuz gero; beraz, hortik ez zuen zertaz kexatu... Tira, hala ere aitortu behar zion bere buruari, jokoaren zati batetik at uzteak mindu egiten zuela, baina eroapenez hartu beharra zeukan, zailtasun handirik gabe.
2005
‎katedradun bati. Horrela ipuin horren bidez bilduma osoaren aurkezpena egiten digu, bildumarekiko arreta lortu nahi du. Pertsonaiak ugariak dira, euren ezaugarriak gutxi garatuta dauden arren, informazio gutxi dugu haietaz, ezinbestekoa bakarrik ideia iradokorra izan dezagun, eta aipatu dugun lez, pertsonaiok, batzuetan film eta liburuen benetako pertsonaiak, karikatura eta antiheroi gisa agertzen dira gizarte modernoaren aurrean.
2013
‎Espainiako gerra zibileko garaituen bihozminak bere ahotsa bilatu behar zuen, jendaurrean zegokion lekua izan nahi zuen, hitz egin behar zuen. Azken finean, horixe da bertso eta eleberri horiek lortu nahi zutena; nolabait, gurekin partekatu nahi dute demokraziaren funtsezko gai bat: justizia egitearena, alegia.
2017
‎Ez da egia iragana beti hobea izan dela, hala ere iraganetik badugu zer ikasi. Igarotzen den hamarkada bakoitzean, urrunago gaude atzeratutzat hartu ohi den landa giroko mundu horretatik, eta, gezurra badirudi ere, gure gizarte urbano eta teknologikoak lortu nahi duena da landa giroko gizarte zahar eta iraindu hark oihartzun handirik gabe lortu zuen gauza bera.
2019
‎Estereotipoen paradigmetatik atera eta gure artean, txiste txarrak egiten sumatuko genukeen gizon arrunt baten hitzak entzuten ariko bagina bezala sentiaraztearekin batean, haietan mamitzen den mundu ikuskeraren ikaragarritasuna ikusarazten digu. Izan ere, arestian azaldu dugun moduan, kontalariak balizko entzule irakurleari edo narratarioari behin eta berriroko deiak edo apelazioak egiten dizkio, entzulearen konplizitatea lortu nahi baitu. Senarraren blaga itxuraz desordenatu, errepikakor eta obsesiboan, erregistro umoretsu eta ironikoaren lerro artean, gizaki bat ezagutu lezake irakurleak; gizajo errukarri bat agian, argitasunik, irudimenik eta sentiberatasun artistikorik falta ez duena, baina gisa berean gezurtia, manipulatzailea eta berekoia dena, eta hiltzailea ere bai, azken finean.
‎Abeltzainak, bestalde, errendimendu handia lortzeko, betiko belardiko biodibertsitatea ezabatu eta produkzio handiko gramineo bat edo gutxi batzuk landatzen ditu. Horri heskaiekiko eta zuhaiztiekiko ezinikusia gehitzen badiogu, kolore berde uniformea duten zelaiz betetako paisaia lortuko dugu, hots, hirikumeak lortu nahi duen soropilaren antzeko zerbait. Larre berri horietan, labore bakarrekoak direnez, ez da lorerik hazten eta, ondorioz, beste funtzio batzuk erabat mugatzen dira, esaterako, erleentzat eta beste intsektu batzuentzat elikagaia izatearena.
‎Beteta zegoenean, haria moztu eta harila egiten zuten, eskuz. Lan hori behar adina bider egiten zuten, lortu nahi zuten hari kopuruaren arabera.
2021
‎Eta, helburu hori lortu nahian baina ezinean dabiltzala aitortzen dute irakaskuntzako profesionalek: " Imajinatzen dut irakaskuntzara dedikatzen diren askoren gogoa, gogoeta edo afana izan daitekeela plazer hori edo gustu hori txertatzea hor lortzeko lortu nahi dituzten helburuak. Niri iruditzen zait batzuetan ez dela lortzen" (NE1).
‎Esplikatzen duenez, normalean, gauzak hala egin behar direlako egiten direnean, egin egiten direla, baina plazeretik gutxi izaten duela horrek. Irakaskuntzara dedikatzen diren askoren gogoa, gogoeta edo afana plazer hori edo gustu hori gela barrura zein kanpora eramatea izan daitekeela uste du lortu nahi dituzten helburuak lortzeko, baina batzuetan ez dela lortzen iruditzen zaio. Eta, momentu honetan, azken batean aurretik ere gertatzen den bezala, helburu horiek curriculuma betetzera oso bideratuta daudelako susmoa dauka elkarrizketatuak, hau da, derrigorrez egin behar den horretara bestera baino, eta horrek esperientzia literariotik eta zaletasunetik gutxi duela.
‎Helburuen finkatze horretan, irakasleak lortu nahi duenaz hausnartu behar duela irizten dio IEE1 ek, baina gelan duen ikasle erreal horiekin, eta, errealitate horretatik abiatuz, nora eraman nahiko lituzkeen pentsatu eta erabakiak hartu. IE6 ren eta BE1 en ustetan, heziketa literarioa da norako hori:
‎Aurreko kapituluan zehaztu den legez, batez ere oinarri teorikoetan PTL marko pedagogikoaren testuinguruaren baitan garatu diren ideia, kontzeptu eta terminoetatik abiatuz eraiki da datuen analisirako kategorizazionahiz kodetze sistema, eta azterketa kualitatiboa horien arabera egingo dugu, beraz. Hala ere, azterketaren emaitzei irakurketa esanguratsua eskaini ahal izateko, batetik, eta lortu nahi ditugun gakoak hezkuntza testuinguru errealera eraman eta horretan ulertu ahal izateko, bestetik, galdetegiak antolatzeko erabili diren hiru multzoen barnean taldekatuko dira kategoria horiek. Hau da, literaturaren didaktikaren egoeraren ebaluazio diagnostikoa, ikasle irakasle profilak eta literaturaren irakaskuntzak dituen erronkak hiru interesguneen barruan egingo dugu gure interpretazioa horietako bakoitzean gure markoaren kategoriak ere aintzat hartuz.
‎Batetik, ikastetxeetan zuzendaritzak zein irakasleak gako direla diote EIAE3 k eta IE3 k. Hartara, zuzendaritzatik apustu sendoagoak egin liratekeela pentsatzen du IE3 k euskal kulturak eta euskal literaturak berak zentraltasuna lortu nahi badute. Beste alde batetik, ikasgaian diharduen irakasleak ikuspegia nahiz norabidea argi izan behar dituela esaten du EIAE3 k:
‎86 Interesgarria da oso, osagarri gisa, Novaken (2011: 10) Hezkuntzarako Eredu Berriaren A New Model for Education eskema, lan honetan aipatu diren elementu ugari jartzen baitira elkarrekintzan. buru edo interes pertsonalik, baizik eta kide bakoitzak ekarpena egiten eta lan egiten duela gainerako kideei interesatzen zaizkien eta onuragarriak diren helburuak lortzen saiatzeko87 (Johnson, Johnson eta Holubec, 1999; KraftTodd eta besteak, 2015). Ondorioz, helburu pertsonalen eta taldekoen arteko oreka lortu nahi duen lan metodoa da; horrela, zenbat eta ekarpen handiagoa egin norbanakoak taldearen dinamika orokorrari, orduan eta handiagoa izango da norberaren eta taldearen helburuen betetze maila.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia