Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2011
‎Lan honen hipotesiak II. Errepublikaren ezarpena eta bere eragina nabarmentzen ditu, nola askatasun zibil eta politikoei dagokienez, hala gizarte eta lan arloan izandako lege garapenari dagokionez. Ondorioz, euskal langileen sindikatuak afiliatu gehiago lortu zituen, barne antolaketa garatu zuen eta ekintza programatiko bat jarri zuen martxan SOV ELAk inoiz lortu ez zuen aldarrikapen praxian.
2012
‎Guk erreferentziatzat Moya eta Garcíaren lanak (1995) hartu ditugu eta, haiek bezala, hiru ikasketa maila bereizi ditugu: ikasketa maila apala (eskola graduatua lortu ez dutenak); ikasketa maila ertaina (eskola graduatua lortu dutenetatik hasi eta unibertsitate mailako ikasketak bitartekoak dituztenak); eta ikasketa maila altua (unibertsitate mailakoak). Horretarako, erroldako datuak multzoka bildu ditugu, modu honetan:
2013
‎«EFQM». Horrela, aurreko bidea erabilita lortu ez ditugun aipamen bibliografikoak eskura ditzakegu.
‎Zenbaki horiek bestelako iturriekin alderatzearren, euskal literaturaren irakurle kopurua iradoki dezaketen hainbat ikerketaren emaitzak aztertu ditut. Zenbaki oso doituak lortu ez baditut ere, gaur egungo argazki bat egiteko balio dezaketen emaitzetara iritsi naiz. Horretarako, hainbat iturri alderatu ditut:
2014
‎Euskal nazionalismoaren ildo nagusia Sabin Aranaren jarraitzaileek osatzen zuten. Tradizio horretatik at, hala ere, abertzaletasun berri bat sortzeko saiakerak izan ziren, arrakastarik lortu ez zuten arren. Horretan lehenengoetarikoa Francisco Ulazia izan zen, Bilbon zinegotzi jeltzalea izatetik, ikuspegi liberal ezkertiarrera igaro zena, eta Eusko Abertzale Ekintzaren abertzaletasun ezkertiarraren aurrekaritzat hartzen dena (De la Granja, 2008:
2015
‎Adibidez, Espainiako Estatuan zera aurkitu zuten ikertzaileek: Gerra Zibileko biktimek indarkeria jasan gabekoek baino hitz egiteko premia handiagoa zuten (Páez eta Basabe, 1999; Valencia eta Páez, 1999) eta talde horiek izan dira erreparazio eskaerak bultzatu dituztenak, nahiz eta askorik lortu ez.
‎Espazio horiek pribatu gisa definitu diren heinean, horien inguruko politika publiko, diskurtso sozial nahiz ikerketa nahikorik ez da garatu, eta horien barruan gauzatzen diren genero harreman ez berdinzaleak ikusezinak izan dira denbora luzez (Langford, 1999; Subirats eta Castells, 2007). Egile batzuek berdintasunaren ispilatzea esaten diote fenomeno horri (García de León, 1994; Valcárcel, 2008), parekidetasun instituzionalarekin batera berdintasuna lortu ez den beste esparru asko ezkutuan geratzen baitira. Hau da, diskurtso parekideek, kasu batzuetan, «espazio pribatuan» gauzatzen diren desberdintasunak eta izaten diren botere harremanak modu eraginkorrean ezkutatzen dituzte.
2016
‎Bada, futbolak erdietsi al zuen 1812ko Cadizko Konstituzio liberaletik Espainian abiatutako estatu nazioaren batasuna egitea? Miguel Primo de Riveraren eta Francisco Francoren bortxazko diktadura baterazleek lortu ez zutena kirolaren izaera sinbolikoak, soft power deritzonak, burutu ote zuen. Hain justu, Munduko Koparen inguruko futbol gertaera garaikideetan aurki daiteke erantzunaren ezezkoa.
2017
‎Horren erakusle nagusi da, gizonak nagusi diren lan arloetan, formakuntza jaso eta bost urtera, emakumeen herena soilik ari dela lanean ikasitako arloan. Batzuek kontraturik lortu ez izanagatik, besteek lanbidean murgildu eta aurkitutako baldintza txarren ondorioz, lana «utzi» izanagatik (Duru Bellat eta Van Zanten, 1999). Sexuen arteko normen transgresiotzat har daitekeen ekintza edo erabaki gisa bizi izan daiteke emakumearen inkorporazioa (Vouillot, 2002).
2020
‎Proportzionaltasunaren funtsa, zehapena ezartzeko arauak eta askatasun gabetzaileak diren zehapenen debekua nahastu ditu, koherentzia askorik gabe. Egia da, bestalde, proportzionaltasun printzipioa definitzea oso zaila dela, kasik ezinezkoa, AGk eta KAk ere lortu ez dute, eta legegilea saiatu da proportzionaltasun printzipioarekin lotura izan dezaketen irizpideak jasotzen artikulu horretan. SPAJLko 29.3 artikuluaren idazkera berriak, aitzitik, proportzionaltasun printzipiotik eratortzen diren irizpide nahiko jaso ditu, atal horretan bai ikusten dugu proportzionaltasunari oinarri legal bat emateko legegilearen ahalegina.
‎Gure belaunaldiaren (90 hamarkadan jaiotakoon) arazoa da, Albiztur bezalako herri txikietan, non euskararen erabilera ia 100%ekoa zen duela 15 urtera arte, puskatu egin dela. Frankismoak lortu ez zuena globalizazioak lortu duela. Telebistak, internetek, etb2k eta etb1en penagarritasunak...
2023
‎...ikoaren bila, jurisdikzioz kanpoko teknikak emaitza (akordio, alegia) gabe noiz bukatzen diren zehazteko, hiru kasu desberdintzen ditu (9.4 art.). Horrela, (1) alderdi errekerituak proposamena jasotzen duenetik 30 egun natural igaro ondoren, akordio bat lortzeko lehen bilera egiten ez denean, edo idatziz erantzunik jasotzen ez bada; (2) lehenengo bilera egin eta 3 hilabete igaro ondoren akordiorik lortu ez bada, betiere, epe horretatik aurrera
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia