Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Haren eginkizunak, argitu zuenez, “ebaluazio, kudeaketa eta komunikazio agentzia” izango dira, hau da, krisi edo larrialdi egoerak gertatzen direnean erreferente komun bat. Arranzek adierazi zuen, esleitutako berariazko helburuen artean tartean diren administrazioen parte hartze aktiboa dagoela, hala nola nekazaritza, arrantza, abeltzaintza edo ekonomia, lortu beharreko helburuan distortsiorik ez eragiteko. Herritarrek, kontsumitzaileek edo sektoreko ordezkariek ere parte hartuko dute.
2005
‎Oraingoz, Espainiako osasun mentalaren benetako egoera ezagutzeko ekimenak garatzen ari dira. Puntu horretatik aurrera, argi eta garbi definitu nahi dira Espainia osoko jardueren garapen homogeneoa lortzeko lortu beharreko helburuak. Senideen eta ukituen esker ona FEAFESen izenean, Francisco Morata presidenteak eskerrak eman dizkio Osasun Ministerioari ekimen hau bultzatzeagatik.
2007
‎Elkartasun horren ondorioz, nabarmen murriztu dira familia negatiboek organoak emateari eragindako kalteak, eta 2006an %15, 2raino jaitsi dira, munduan inoiz izan den zifrarik txikiena. Bost autonomia erkidegok Asturias, Euskal Autonomia Erkidegoa, Extremadura, Nafarroa eta Errioxa %10etik beherako negatiboen ehunekoak aurkeztu zituzten, eta kopuru hori Estatu osoan lortu beharreko helburutzat ezarri zen. Nafarroan eta Errioxan ez zen negatiborik izan iaz.
‎Estatu Batuek malgua izan nahi dute, eta 2012 urtetik aurrera “ibilbide orri” batean modu eraikitzailean lan egin” esan zuen Watsonek. Hori bai, zehaztu zuen kontuan hartu behar dela lortu beharreko helburuek nahitaezkoak edo borondatezkoak izan behar duten.
2008
‎Fruta, lehentasuna osasun politikan Fruta eta barazkien kontsumoa handitzea da “2nd Action Plan for Food and Nutrition Policy 2007 2012” delakoaren lehentasunetako bat. Plan honetan argi eta garbi zehazten dira elikagai politikako jarraibideak eta hurrengo urteetan lortu beharreko helburu nagusi eta operatiboak. Helburu nutrizionalak hauek dira:
‎“Eskola liburutegia hezkuntza prozesuaren zati bat da”, Eskola Liburutegiei buruzko UNESCOren Manifestuak jasotzen duen definizio horrek ez du zalantzarik hezkuntza komunitateak erakunde horiei eman behar dien benetako garrantzia zein den; izan ere, eskola bateko liburutegi orok eman behar dituen funtsezko zerbitzuak funtsezkoak dira ikasleentzat ezinbestekoak diren trebetasunak eta ezagutzak garatzeko. Ikasleen artean irakurtzeko ohitura eta plazera irakastea eta sustatzea, informazioa bilatzeko eta erabiltzeko trebetasunei ekitea, hainbat ideia, esperientzia eta iritzirekin harremana izan dezaten baliabideak eskuratzen laguntzea edo kultura eta gizarte arloko kontzientziazioa eta sentsibilizazioa bultzatzeko jarduerak antolatzea dira, besteak beste, eskola liburutegi guztiek lortu beharreko helburuetako batzuk. Eskolako liburutegia funtsezko baliabidea da ezagutzak eskuratzeko Liburutegi horiek, tradizioz, ikasleei mailegua emateko liburu edukiontzi gisa erabili ordez, gaur egun, Administrazio zentralak zein autonomikoek abian jarritako irakurzaletasuna sustatzeko planek lagunduta, gure herrialdeko eskola liburutegiak aldaketa eta egokitze prozesuan daude, eta, horri esker, leku ezin hobea izango dira ikasleek hainbat trebetasun eskura ditzaten.
2009
‎Ebaluazioa eta jarraipena Ikastetxe batean bezala, ospitale gelako hezkuntza jarduerak ikasleen ebaluazioa egin behar du. Eguneroko lanetik abiatzen da, eta lortu beharreko helburu espezifikoak kontuan hartzen dira. Notetan, lorpen bakoitza indartu eta akatsak minimizatzen dira, motibatzeko.
2018
‎Espainiako Diabetearen Nazioarteko Egunaren (2018) manifestuaren arabera, pazienteen helburu nagusia hezkuntza diabetologikoaren aldeko apustua egitea da, bai diabetesa duten pertsonentzat, bai familiarentzat. Hala ere, patologia horren aurkako borrokan parte hartzen duten eragile kopuru handiaz jabeturik, gaixoen bizi kalitatea hobetzeko eta diabetesaren prebalentziaren hazkundea murrizteko, dokumentu honek eragile bakoitzak lortu beharreko helburu espezifikoak jasotzen ditu. Guztiok dugu bete beharreko papera Administrazio Publikoa Pazienteen bozketaren arabera, Administrazio Publikoak aztertu behar duen lehentasun nagusietako bat diabetesari buruzko ikerkuntzarako baliabideak gehitzea da.
2020
‎Neuroerrehabilitazioa ere funtsezkoa da gaixoaren bizi kalitatea eta berreskuratze neurologiko eta funtzionala hobetzeko. Errehabilitazio hori modu integralean garatu behar du espezialista talde batek, behar dituen arloetan (fisioterapia, psikologia, logopedia, terapia okupazionala…) lortu beharreko helburuak zehazteko. Esklerosi anizkoitza haurretan Kasuen %10 18 urtetik beherakoetan diagnostikatzen da, eta, oro har, esklerosi anizkoitz bidaltzailea (EMRR) da; beraz, agerraldiak izan ditzake, hau da, sintoma neurologikoak, 24 ordu baino gehiago irauten dutenak eta pixkanaka hobetzen direnak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia