Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Azken batean, langileok, heldutasun maila? altu bat lortu behar dute: gaitasuna, motibazioa eta erantzukizuna.
2010
‎Irakaslea hizkuntz formen esanahi sozialaz jabetu behar da orduan, hots, dagokion testuingurura edota eguneroko zereginetara bere hizkera edota idazkera moldatzeko eta egokitzeko gaitasuna lortu behar du Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan. Horrenbestez, artikuluan azaldu dugun bezala, irakaslearen komunikazio gaitasuna bere jardueraren hiru testuingurutan zehaztu daiteke; izan ere, irakasleak izan behar duen komunikazio gaitasuna neurtzeko orduan, hiru eremuotan arreta jartzea da egokiena.
‎Harekin bat fiskalak bitartekaritzara joko du «baldin eta uste badu neurri honek biktimari sortutako kaltearen konponketa segurtatzen duela, urraketak sortutako nahasmenduari bukaera eman diezaiokeela eta urraketaren egilearen birgizarteratzera laguntzen duela». Beranduago, 1999ko ekainaren 23ko 99 legearen bitartez egindako erreformaren bitartez (Renforçant l, efficacité de la procédure pénale), aipatutako 3 helburuak, zigor bitartekaritzarenak ez ezezik, gainerako neurri alternatiboenak ere badirela aldarrikatuko du legegileak43 Gainera, jatorrizko bertsioan hiru helburuen juntagailua «eta» bazen, bitartekaritzak denak lortu behar zituelarik, bertsio berrian «eta» hori «edo» batekin ordezkatzen da, hiru helburuetariko edozein, bera bakarrik, bitartekaritza zuritzeko nahikoa izanik. Azter ditzagun helburuok banaka:
2012
‎Kontuan izan, Lehen Hezkuntzako haurren kasuan depresioaren zeinuak izan daitezkeela ondorengoak (pertsona berak ez ditu sintoma guztiak aurkeztu behar): suminkortasun edo tristura iraunkorrak, gizarte isolamendua, hiperaktibitatea edo letargia, aurrez gustukoak ziren ekintzetan interes eta plazeraren galera, errendimendu akademikoaren beherakada (honek ez du esan nahi derrigor nota txarrak lortu behar dituenik, baina bai berez atera ditzakeen noten azpiko emaitzak lortzen dituela), pisu aldaketa handiak edota bere adinerako espero den pisua ez lortzea, loaren nahasteak, etab.
2013
‎Une horretan bertan jabetzen da artzaina pentsamendu arriskutsuenaz, betiereko itzuleraren ideiaz. Nihilismoari barnetik baino ezin zaio aurre egin, norberak lortu behar du. Une horretatik aurrera, ez dago karramarroak bezala atzera egiterik eta, eraldaturik, etorkizuneko bideari ekitea baino ez da geratzen.
2015
‎Bereziki interesgarria da Legeak jasotzea fundazioen organoak osatu behar direla Emakume eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/ 2005 Legeak jasotzen dituen proposamenen arabera. Printzipio hori funtsezkoa da eta, horregatik, euskal fundazioek beren ekintza guztietan emakume eta gizonen arteko desberdintasunak ezabatzeko eta benetako berdintasun eraginkorra sustatzeko helburua barne hartzea lortu behar dute.
2016
‎ikasleen curriculuma enpresa sektorearekin batera birplanteatzeko adierazten da, titulatu berriek lan merkatuan murgiltzeko beharrezkoak dituzten gaitasunak elkarren artean adostu behar direla galdatuz. Ondorioz, Europako Erreferentzia Eremuan (Marco de Referencia Europeo), ikasleek aditu izateko prozesuan oinarrizkoak diren gaitasunak lortu behar dituztela proposatzen da.
‎Era horretan, irakaskuntzan ikuspegi berri bat sortzen da, non ikasleek euren ikaskuntza prozesuan erantzukizun gero eta handiagoa duten; kontzeptuen arteko loturak eta arazoen soluzioak ikasleek, irakasleen beharrizanik gabe, garatu behar dituzten prozedurak dira. Hau da, ikasleek ez dute irakaslearen esku egon behar jakintza lortzeko, baizik eta bizitza akademikoan independenteak izatea lortu behar dute, arlo profesionalean gertatuko den bezala. Arazoak konpontzea, bizitzaren eguneroko lana izaten da, eta, ondorioz, unibertsitateko hezkuntzak horretarako lagungarriak diren gaitasunak lantzeko ezinbestekoa izan behar du (Vanderbilt, 1990; Vye, Goldman, Voss, Hmelo & Williams, 1997; Schaafstal, Johnston & Oser, 2001; Middleton, 2002), ikaskuntza metodologia tradizionalarekin lortzen ez diren gaitasunak (Porter & McKibben, 1988; Bovinet, 2000; Jauch et al., 2000; Olian et al., 2002; Bailey, Sass, Swiercz, Seal, & Kayes, 2005).
‎ikasleak lan munduan jarduteko behar izango dituen ezagupen, jarrera, balio eta gaitasun ebaluagarriak garatzea. Ikaskuntzaren metodologia aldaketa honekin, errealitate profesionalean suerta daitezkeen egoerei aurre egiteko gaitasuna lortu behar du ikasleak (Martínez & Viader, 2008), unibertsitatean lortutako oinarrizko ezagupenak aplikatuz eta zientziaren transferentzia egiteko trebetasuna erabiliz (Breton, 1999). Gainera, bizitza pertsonalean gertatzen diren arazoei modu eraginkorragoan erantzungo diete eta ikaskuntza prozesua norbere kabuz garatzeko gaitasuna ere lortuko dute (Vernon & Blake, 1993).
‎Aurretik esan dugun bezala eta Europako Erreferentzia Eremuan adierazten den bezala, unibertsitateko ikasleak hainbat gaitasun lortu behar ditu ikasketen iraupenean zehar. Hala ere, ikasketa plan berriak ikaskuntza metodologia tradizionalarekin sartu dira indarrean eta, ondorioz, eskolako huts egite kopurua handia da eta lan munduan sortzen diren arazoei irtenbideak bilatzeko arazoak ere handiak dira (Corral Lage & Ipiñazar, 2014).
2017
‎Itzulpen liturgikoak bidezko den erraztasuna lortu behar du.
2019
‎Hau da, diziplina alorren bidez lortu behar dute ikasleek «informazio eta komunikazio teknologiak modu seguru, etikoan eta gehiegikeriarik gabe (abusatu gabe) erabiltzea» (236/ 2015 D., 88 or.), baina LHko diziplinen konpetentzietan ez da inon agertzen komunikazio digitalaren arrastorik.
‎Hori esanda, ahalduntze bidean, lehenik, agentzia lortu behar da, boterearen subjektu bihurtu alegia. Azken hamarkadetako ahalduntze kontzeptu ligthen aurrean argi utzi behar da norberak bere burua ahaldundu behar duela eta horretarako lehenik agentzia lortu behar duela (Mosedale, 2005). Ahalduntzea oso gutxitan erabiltzen den hitza da lehendik boterea duten pertsonez hitz egiteko.
2020
‎Esan bezala, tipikotasun printzipioarekin, azken finean, arau hauste zer den eta zer ez den jakin behar dute herritarrek, hau da, segurtasun juridikoa (EK 9.3 art.) bermatzea du helburu tipikotasunak. ...27bezala definitzen du segurtasun juridikoa, antolamenduaren oinarrizko balio eta printzipio nagusietariko bat, ziurtasun eta legezkotasun, hierarkia eta arau publizitate eta atzeraeraginkortasun ezaren eta nahierakotasun ezaren arteko gehikuntza dena28 KAk, 1981ean, bere lehendabiziko epai batean definitu zuen segurtasun juridikoa29eta zehaztasuna eman zion 1990ean adieraziz legegileak argitasuna lortu behar duela eta ez arau nahastea, ziurtasuna bilatu behar duela, eta ez aurreikusezinak diren formulak30 Honi guztiari gehitu behar diogu KAk une oro eskatu diola legegileari zehatza behar duela izan31.
2021
‎Nire ustez hemen exijetzia asko dagoela alde horretatik, euskararen aldetik. exijitzen dute mail bat ta batzuk ez dute mail hori, orduan, beren kabuz lortu behar dute mail hori lortzeko. Nire ustez, hemen sartu baino lehen, ee, ba, alde horretatik, e, euskera pixka bat ez dakitenok, e, edo froga bat egin, ze gero hemen, dena euskeraz baldin bada, ee, pertsona horiek zailtasun gehiago izango ditue, dituzte.
2022
‎Akordio horien arabera, helburua da" industriaurreko mailekin alderatuta munduko batez besteko tenperatura igoerak 2 °C tik oso behera mantentzea". Ondorioz, Europar Batasuneko kideak berotegi efektuko gasen (GHG) isuriak 1990 urtearekin alderatuta gutxienez% 55 murriztu behar dituzte 2030erako, eta 2050 urterako isurien neutraltasuna lortu behar dute. Espainiaren kasuan, 2030erako konprometitutako GHG isurien murrizketa% 23koa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia