Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2000
‎Mapak ez du, jakina, informazio objektiborik eta neutrorik eskaintzen. Praktikapolitikoan arrakasta erdiesteko, beste helburu batzuen artean, jendea lurralde batekinidentifikatzea lortu behar dute nazionalismoek; eta indentifikazio hori ahalik etamodurik espontaneoenean egin dadila23.
‎Begien bistakoa da ezen, beren proiektu handia aurrera ateratzeko, euskal herritarrek erakunde politiko, sindikal eta zibil nazionalisten lankidetza behar beharrezkoa dutela. Ikuspegi horrekin egiazko akordio bat lortu behar dute; halako akordioanon, norberak bere printzipio eta nortasun politikoak bazterrean utzi gabe, erakunde politikoek eta euskal herritarrek beren gain hartuko duten dagokien erantzukizunhistorikoa, eta, proiektu nazionala finkatzeko asmoak bultzatuta, beren buruaribeste aukera bat eskainiko dioten.
‎BAT SoziolinguistikaAldizkariaren aurreneko alean Txillardegik honela idatzi zuen: Gure nazio hizkuntzaberriro mintzabide eta oinarri bihurtuko bada, beraz, bi gauza lortu behar ditugu; etalortzekotan laguntzeko sortu da eskuetan duzun aldizkari hau.
‎bila) hots oharmenaz ahaztuzenetik. Haurrak, hizkuntzaz jabetzean, hotsak ekoizten jakiteko, ezaugarrifonetikoak elkarrekin gertaraztea lortu behar du: esaterako, ahoskordendardara sudurkaritasunarekin eta ezpain hersketarekin.
‎Aipatzen den gaia menperatu ezik, funts gabeko galderak egin genitzake. Itaunketa prestatzeko behar den dokumentazioa lortu behar dugu. Elkarrizketa aurrera joan ahala, galderen ordena alda daiteke edo argumentuak aldatu hizketatuaren hitzen arabera.
‎Oreka: albistearen emankizuna prestatzen dugunean, gertaerako protagonista guztien ikuspuntuak jasotzea lortu behar dugu, oreka mantentzearren. Orekarik gabe, sinesgarritasuna gal daiteke.
‎Hurrengo urrats honetan informazioaren interesaren ordena beherantz doa. Irratigintzan, albistearen interesak (berau amaitu arte) entzuleriarengan iraun dezan lortu behar dugu. Alegia, interesaren banaketa egin behar da, narrazioaren hasieran zein amaieran interesa sortzen duten datuak aurkitu behar baititugu.
‎–ulergarritasunik handiena entzulearentzat?. Horixe da lortu behar duguna. Horretarako, ahozko estiloa behar dugu erabili (erraz irakurri ahal izateko estilo idatzia), eta gogoan izan behar dugu argia eta xehea izatea.
2001
‎1 Irakasleak ikaslea epe luzera autonomo bihurtzea lortu behar luke, idatzizkotestuen aurrean irakaslearekiko zein hiztegiarekiko menpekotasunik sortu gabe.Autonomizatze prozesu honetan zenbait helburu ditugu gogoan, hala nola, irakur helburuaren araberako irakurketa mota egiten trebatzea, irakurketarenauto erregulazioa egiten trebatzea, gaiaren eta informazioaren garapena atzematea, testuaren ezaugarri pragmatikoak (testu era, testuaren funtzioa, asmo...
‎Beraz, testuakomunikazio ekintza da, idatzia izan nahiz ahozkoa izan, norberak sortzen duenanahiz jasotzen duena. Honela bada, ikasleak lortu behar du H2n bere interesekoakdiren testuak jaso eta produzitzea. Horretarako, lehenengo momentuetatik ikasleatestuak jasotzen eta produzitzen jarri behar dugu, baina ikas prozesuan ahal deniketa eraginkorren aurrera egitea ziurtatuko duen estrategia baten bidez.
‎Sobera formalak dira, graziarik gabeak, aseptikoak.Hori, trebetasun hartzaileen garrantzia kontuan hartu ez dugulako eta behar bezainongi landu ez ditugulako gertatzen da. Ikasleak beren inguruan txertatzeko prestatubehar ditugu, eta erabiltzen diren hizkeren jabe izatea lortu behar dugu; ez bakarrikhizkera hori uler dezaten, erabil dezaten baizik.
‎Alde batetik, ikasleak berek egiten zutenaz hausnartzen jarri behar genituen, haien kontzientzia maila handiagotuko bagenu. Eta bestetik, ikasleak autonomoagoak izatea lortu behar genuen, ikasleek beren helburuak definitzeko, helburuhoriek lortzeko bitarteko egokiak aukeratzeko eta egindakoa ebaluatzeko gauzaizatea, alegia.
‎H ren kanpo zorraren azken zerbitzua soilik I diruan gauza daiteke; horregatik, Hegoak lehendabizi kanpo irabazi bat lortu behar du, bere kanpo zorra zerbitza dezakeen epealdi bakoitzean; logikoki, irabazi hori (kanpo monetan, hau da, I diruan) bere merkataritza soberakinetik etor daiteke soilik. faktikoak zorpeko herrialdeek (H) aurre egin behar dioten muga egiaztatzen du; izan ere, zorpeko herrialdeek merkataritza ondasunen esportazio netoa gauzatu behar baitute, beren kanpo zorren zerbitzurako beharrezkoa den kanpo moneten kopurua irabaztearren (puntu hau 4.2 azpiatalean aztertu dugu).
‎Den moduan, inork ez du ukatzen ezen, nazioarteko ordainketen oraingo eraketaren barnean, zorpeko herrialdeak gainerako munduarekiko transakzioetan merkataritza irabaziak lortu behar dituenik; hori egitean porrot eginen balu, ez litzateke gai izanen bere hartzekodunei zerbitzatzeko, eta hauek beren interesen ordainketarik ere ez lukete eskuratuko.
‎Gaur egungo sistemaren barruan, kapital espekulatzaileen hazkundea, beren inportazioak handitzeko gai izateko azpigaraturiko herrialdeek egin behar duten moneta atzerritarren erosketaren ondorio bazterrezina dela dirudi. Herrialde horiek atzerritar ondasunak dolarretan edo beste giltza moneta batean soilik eros ditzaketenez, behar den amerikar moneta edukitzeko bide bat lortu behar dute. Bi aukera dauzkate:
2002
‎Europako Moneta Batasunak aurrekontu politikak saneatzea eskatzen du; horrek gastu publikoaren murrizketa dakar, kontsumo publikoari eta inbertsioarilotutako gastuena bereziki, eta baita enpresa publikoentzako transferentziena ere.Erregioetako gobernuek ahalmen handia izan behar dute gastu publikoaren arloanpolitika propioak eta autonomoak egiteko. Gainera, epe luzeko inbertsio proiektuakgaratzeko aukera lortu behar dute, azpiegitura arloan, besteak beste. Aipatutako bikasuetan, politika liberal hutsek ez lukete onartuko gastua handitzea; beraz, erregioaren aurrekontuaren igoera oztopatuz gero, autogobernuaren prozesua etengolitzateke eta hein berean hustuko ere.
‎Esperientziak dioskunez, etorkizunean borondate gutxiko edoepeleko agintariak baditugu, euskalduntze prozesuak aurrera jo beharrean atzerakada nabarmenak izan ditzake. Behingoz, euskarak betiko lortu behar du normalizazioa. Ezin diegu geure gazteei eta etorkizuneko gazteei eta hurrengo belaunaldieieuskararen aldeko etengabeko esfortzua eskatu.
‎komunikazio ia etengabea lortu behar genuen. Arreta eta kontuhandiz landu beharra zegoen mezuak zentzu positiboan zabaltzea etakideak ez uxatzea.
‎Horrez gain, eta ikasleak lortu behar dituen gaitasunekin jarraituz, Long etaPorter (1985) autoreek bi faktore eragile aurkitu zituzten bigarren hizkuntzaren (ingelesa) irakaskuntzan: gelako egitura parte hartzailea eta bigarren hizkuntzagaratzeko ikasleak egiten dituen jarduerak.
‎Erregeak koroaren errekurtsoak eta ondasunak banatzeko boterea zuen heinean, ez zen subirano ahalguztiduna, eta klientela zabalak eta interes oso ezberdinakzituzten nobleak kontrolatu behar zituen. Horrek guztiak bitartekari lanak betetzerabultzatzen zuen erregea; sistemaren oreka lortu behar zuen, eta sistema horrekpolitika berezi bat bultzatzen zuen: mesedeen banaketa eta erabakiak hartzea.
‎Aldi berean, ikerketarako estrategiak ugaldu egiten zaizkigu: teoria berriezaberastuz, metodologian sakonduz, agiri eta iturri berriak arakatuz edo asmatuz, erudizio berriztatua lortu behar dugu; eta literaturaren ezagutzak ere aberastu egitendu zientzia historikoen esparrua. Hemen, aurkeztu diguten euskarazko historiografiaren behin behineko zerrendari2, zenbait lan erantsi behar zaizkio; adibidez, Auspoa editorialak argitaratu dituen liburuak behetik gorako eta barru barrukoikuspegi sozialen adierazleak baitira.
‎Askatzailea. Eta hori da guk, daukagunaren aurka, lortu behar duguna. Egin dugun eta zanpatzen gaituen historia intelektual dogmatiko guztia errotik iraul gaindituz.78
‎Pertsuazioaren beharra duenak norbait konbentzitu behar izaten du, eta, normalean, pertsuasiolariak bere kontra dauden mintzakideak hartu behar ditu aurrez aurre. Lortu behar duen lehen lehena da mintzakideak bere jarduna kontuan hartzea da; alegia, arerioak ontzat hartzea bere diskurtsoa; besteek entzutea, beste barik, horixe lortu behar du abiapuntuan limurtzaileak. Jardun horretan, igorleak duda sortu behar du entzulegoaren sinesmenetan, arerioen artean.
2005
‎Ikaslearenlanaren indibidualizazioa kontuan hartzen da nagusiki. Ikasleak taldeberdinean hiru edo lau urte pasako ditu, eta epe horretako oinarrizkohelburu orokorrak lortu behar ditu. Beraz, ekainean edo irailean ez daikasturtea gainditzen; ikasleari berari egokitutako helburuak lortzendirenean (berdin da noiz), ikasturtea gainditutzat ematen da.
‎Oro har, erakundean duen lekuari esker, zuzendariak gainerako irakasleek laneraginkorra egitea lortu behar du.
‎c. Lan-taldeak zer nolako errendimendua lortu behar duen beraiekin eztabaidatuko dut, eta eginkizun berrien beharra aztertuko dut.
‎lortu eta, nola? lortu behar duen zehaztuko da.Horretarako, ikastetxeak landu beharreko ekintzak, giza baliabideak eta baliabidematerialak eta abar aurreikusi eta planifikatuko ditu.
‎– Zer lortu behar duzu gure etorkizuneko harremanak egokiak izateko?
‎Gatazkak, azken ondorioetara eramaten bada, erakundearen funtzionamendua oztopatzen du, eta lortu behar dituen helburuetatik desbideratzen du.
2006
‎Arrazoi horrengatik enpresariak errepresalia hartzen badu, halanola, kaleratzea, kaleratze deuseza dela aldarrikatu behar da, emakumearenaurkako bereizkeria delako [LEren 53.4 eta 55.5 art.] Azken batean, kasu horretanenpresariaren erabakiaren azken zioa langilearen haurdun egoera da, horrek lanerajoatea oztopatzen diolako, beraz, justifikatuta dagoen lanera ez joatea da etaenpresariak ezin du motibo horrengatik langilea zehatu. Gainera, kontuan izanbehar da LAPLren 21.2 artikuluaren arabera langileak lantokia utz dezakeela usteduenean bere lan jarduerak bere bizitza edo osasuna arrisku larrian jartzen duela.Hala ere, langileak Gizarte Segurantzaren prestazioa eskuratu ahal izateko, enpresatik zenbait agiri lortu behar ditu eta horrek enpresariari bide ematen diolangileak Gizarte Segurantzaren prestazioak eskura ditzan oztopatzeko.
‎Obra bera beti definitzen da dagokion genero artistikoagatik. Izan ere, obra artistiko batek, bere funtzioa bete dezan, bi gauza lortu behar ditu komunikazioarekin lortu nahi diren beste helburu batzuez landa: batetik, hartzaileek obra hori erabiltzea eta, bestetik, hartzaileak obraz gozatzea.
‎Alabaina, posible da egitekoak ere bere gain hartzea. Izan ere, babesleak abantailaren bat lortu behar badu babestuarengandik publizitatean, jarrera aktiboa hartu du sarritan eta, esaterako, babestuak erakutsi beharreko materiala hark eman dio: esloganak, liburuxkak, ikur bereizgarriak, eta abar.
2007
‎Gaur egungo zuzendaritzarekinindartu egin da arlo hau. Barne komunikazioari esker, jendearengana heldu, jendeari helburuak ezagutarazi eta ados egotea lortu behar dugu.
‎Horiek dira, beraz, gure helburuak; baina lortu behar dugu, orobat, jendeakgure mezua gogoko izatea, ulertzea eta onartzea. Ezin baita inolako eraginik lortugogoko ez den, ulertzen ez den edo onartzen ez den spot batekin.
‎Enpresa kudeaketan modako den gai bat ekarri ahal dugu hona: gero eta garrantzi handiagoa ematen zaio enpresa liderraren, bisioari?, hots, etorkizuneanjende/ erakunde horrek lortu behar duena deskribatzen duen irudikapenari. Zer nahidugun jakin behar dugu.
‎Izanere, garatu gabeko herrialdeek, ez soilik herrialde horiek baina bai horiek batezere, beren ikaragarrizko zorrak eta interesak ordaintzeko, dolarrak, edo besteedozein erreserba moneta, nazional?? lortu behar dituztenez, moneta nazionalhoriek nazioarteko esparruan aktibo neto balira bezala erabiltzen dira, nazioartekokapital espekulatzailea handituz.
‎Izanere, garatu gabeko herrialdeek, ez soilik herrialde horiek baina bai horiek batez ere, beren ikaragarrizko zorrak eta interesak ordaintzeko, dolarrak, edo beste edozeinerreserba moneta, nazional?? lortu behar dituztenez, moneta nazional horieknazioarteko esparruan aktibo neto balira bezala erabiltzen dira, nazioarteko kapitalespekulatzailea handituz. Nazioarteko, naziorik gabeko kapital finantzario?
‎Behin informazioa gorde eta gero, hurrengo urratsa jokabidea errepikatzea da.Horretarako, pertsonak jokabidea errepikatzeko beharrezkoak diren mugimendutrebetasunak eta jokabidea zehazki egiteko gaitasuna izan behar ditu. Gainera, jokabidea lehen buruan sortutako irudiaren antzekoa izatea lortu behar du.
‎Autoestimu maila egokia lortu behar dute, horrek ahalbidetuko baitie bestepertsonen ideiak eta jarrerak mehatxutzat ez hartzea.
‎norberaren tesia onartzea, nahiz aurkariarena baztertzea. Atal honetan, hizlariak lortu behar du berak babesten duen tesiarekiko mirespena, errespetua edo gupida entzuleengandik. Hori horrela ez bada, hizlariak bere indar guztia jarri behar du aurkariaren tesiak zalantzaz betetzeko; tiro hots bat izango da bere azken jarduna aurkariaren kausaren kontra, publikoarengan sekulako indignazioa sortuko duena.
‎Bigarren liburukia hasten da hizlariari buruzko irizpideak ematen: batez ere, nola lortu behar duen sinesgarri izatea auditorioaren aurrean. Aristotelesen hitzetan, hizlariaren sinesgarritasuna honako honetan oinarritzen da:
‎Horrela, abiagunea eta helgunea da berdenboran: analisatu gura dena eta analisiak lortu behar duena. Ikertzailearentzat karakterea lan hipotesi
2008
‎Osotasunetik zatietara doa, eta ez alderantziz. Funtzioaren ikuspegitik, idatziaren bidez lortu behar dituen helburuei begira idazten irakasten du. Lankidetza testuingurua eta kultura ingurunea hartzen ditu kontuan.
2009
‎Primer bat balioztatzeko 3 aldiz errepikatu behar izango dugu esperimentu hau eta hurrengo emaitzak lortu behar ditugu (emaitza bakoitzarenesanahia 2.2.3.5 atalean azalduko dira):
‎1 «Fluoreszentziaren balio logaritmikoak vs ziklo kopurua» adierazpen grafikoa irudikatzean, kurba esponentziala lortu behar dugu.
‎Sareak bere helbide sorta lortu behar du, bere sare helbidea edo sare aurrezenbakia, alegia.
‎Sareko konputagailuek aurrezenbakiak zehazten duen helbide sortatik bere IP helbidea lortu behar dute.
‎Behin sareak bere helbide sorta lortuz gero, sareko makina bakoitzak berea lortu behar du. Horretarako bi dira mekanismoak:
2010
‎Horrez gainera, helburu garrantzitsuagoak lortu beharditu, adibidez: eraginkortasuna eta nahikotasuna lortu behar ditu, epe luzerakoikuspegia izan behar du, baita aplikazio praktikoa eta gardentasuna ere, eta gunebereziki kalteberak kontuan hartu behar ditu (INFRAS eta IWW, 2004).
‎«Protekzionistek onartu behar dute laguntzetan oinarritutako industri politikak amaitu behar direla, eta betiko ekonomista ortodoxoek onartu behar dute gizarte idealik ez dagoela. Europako industri politikak bi mutur horien arteko konpromiso egokia lortu behar du, eta jarrera hori, askotan, defendatzeko zailena da» (Bangemann, 1992).
‎Herrialdeko enpresekiko merkataritza harremanen bidez aritu gabe, herrialde bertako beste enpresa bati produktuak erosten edo saltzen? produkzio inbertsio bat egiteko orduan abantaila nabari batzuk lortu behar ditu atzerriko enpresak. Hauek izan daitezke abantaila horiek:
2011
‎«Z.E.K.T. ko mintegiak prestatzeko, batez ere, erabili behar den oinarrizko bibliografiaren faltan daude; hizkuntzarekin zerikusirik daukaten liburuen arloan dago gure urritasun handiena eta nabariena. Hiztegia, eta Euskal Gramatikari, Euskal Linguistikari, Euskal Sintaxiari, Euskara Zientifikoari buruzko liburuak eta apunteak, pertsonalki eta banan banan lortu behar ditugu, gerotxoago lagunen artean erabiltzeko. / Bestalde, euskal aldizkariak ere irakurri egin behar dira, batez ere zientziarekin zerikusirik daukatenak:
‎Honek Mitxelenarekin landu zuen plana eta ondoren Uribarren Villasante euskaltzainburuarekin bildu zen hartaz guztiaz berba egiteko. Azkenean, errektoreak erabaki zuen 1978/ 79 ikasturtetik aurrera Euskal Filologia abiatzea, baina aurretik klaustroaren onarpena lortu behar zuen eta aurrekontuak prestatu behar ziren. Euskaltzaindiak presioa egiteko 1978ko irailean Bergarako biltzarrean gai hau eztabaidatzeaz gainera295, biltzarraren amaierako adierazpen akademikoan, euskararen batasuna berresteaz gainera, irakasle euskaldunen prestakuntzaren gainean honako eskaria egin zuen:
‎Horretarako, pazientearen zaletasunak partekatu behar ditu. Terapeutak ematen dion sostenguaren aurrean pazientea bere baitan bildu eta bakartu ez dadin lortu behar du terapiak. Hori lortzeko, jarduerak eginarazi behar zaizkio eskizoideari, errealitatetik urrundu ez dadin eta bere fantasietan babes ez dadin.
‎Nartzisistek gehiagotasun sentimendu altua eta lankidetzarako gaitasun gutxi dutenez, lankidetzan aritzeko trebetasunak lortu behar dituzte.
‎Aro sentsoriomotorrean beren autonomia lortzen saiatzen dira haurrak, baina guraso hiperkontrolatzaileek mugak jartzen dizkiete. Horrela, autonomia lortu behar luketen haurrak kontrolatuta gelditzen dira; ekimena galdu eta zuhurtasuna irabazten dute. Autonomia lortzeko egokiak diren garaietan gurasoen gehiegizko kontrola jasaten dute, eta ondorioz, ekimena hartzera ez dira ausartzen, eta beren identitate propioa ez dute aurkitzen.
‎Nahimenari uko egiten diogunean nagusitzen da artea. Gizakiak bere nahimena ezabatzea lortu behar du, eta horretan laguntzen dio intuizio estetikoak.
‎Pazientearen autonomia, konfiantza eta autoeraginkortasun sentimendua lortzea da terapiaren helburua. Pazienteak autonomia lortuko badu, beste pertsona esanguratsuetatik bereizi eta bere buruarengan konfiantza lortu behar du. Mendeko pazientea beldur izaten da autonomiaren lorpenak bakardadera eramango ote duen, eta bizitzari bere kabuz bakarrik aurre egin ote dion.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen.
2012
‎Azken finean, garai berri honetan eta Euskal Herrian independentzia formalarenhautuaren aldeko adostasun zabala lortu bitartean, independentzia aukera zilegitzatonartzen duen autogobernua lortu behar dugu, Irlandak, Eskoziak, Groenlandiak etaFlandesek beren ama estatuen aldetik lortu duten moduan.
‎Gizarte bat benetan iraunkorra izan dadin, iraunkortasun hori bai alor fisikoan (baliabideen erabilera iraunkorra) eta bai alor sozialean (desberdintasun sozialaketa lurraldearen alorrekoak) lortu behar du. Ekitaterik gabe ez dago iraunkortasunik
‎Hezkuntza sisteman, gizartearen eta erakundearen arteko erlazioa ezinbestekotzat jotzen dugu, zeren eta erakundearen bidez, hots, sistema antolatuaren bidez (hezkuntza sistemaren bidez, alegia) gizarteak dituen beharrizanak asetzen baitira.Hau da, gizarteak erakunde kualifikatuaren esku uzten du lortu behar duen produktuaedo ikasle mota. Arazoa sortzen zaigu, eta hemen dago gakoa, definitzerakoan gizartehori nor den, edo beste modu batera esanda, gizarte horretan nork duen legitimitatemoralik hezkuntza sistemari eskatzeko zer egin behar duen, edo beste modu bateraformulaturik, gizarte horretan nork duen botere edo hegemonia nahikorik bereideologia besteei ezartzeko, hain zuzen ere, hezkuntza sistemaren bitartez.
‎Hezkuntza sisteman, gizartearen eta erakundearen arteko erlazioa ezinbestekotzat jotzen dugu, zeren eta erakundearen bidez, hots, sistema antolatuaren bidez (hezkuntza sistemaren bidez, alegia) gizarteak dituen beharrizanak asetzen baitira.Hau da, gizarteak erakunde kualifikatuaren esku uzten du lortu behar duen produktuaedo ikasle mota. Arazoa sortzen zaigu, eta hemen dago gakoa, definitzerakoan gizartehori nor den, edo beste modu batera esanda, gizarte horretan nork duen legitimitatemoralik hezkuntza sistemari eskatzeko zer egin behar duen, edo beste modu bateraformulaturik, gizarte horretan nork duen botere edo hegemonia nahikorik bereideologia besteei ezartzeko, hain zuzen ere, hezkuntza sistemaren bitartez.
‎Nahiz eta hasiera batean erakunde indigenek ituna kritikatu bertan ez zutelako partaidetzarik izan, erakunde indigenek, batik bat Hego Amerikakoek, euren errebindikazioen artean sartu eta arrakastatsuak izan dira gobernu batzuk onartzera bultzatu dituztenean (Anaya, 2006). Hala ere, ezin ukatu itunak duen kutsu estatozentrista. estatua baita da itunean dauden eskubideen onarpena lortu behar duena. Eta agertzen diren artikulu asko intentzioen deklarazio bat direlako, ez direlako bete (Gomez, 2006; Anaya, 2006), eta betetzea lortzeko erreklamazioetara jo behar izan da.
‎AKKPA zer den, zer inplikatzen duen, zer baliabide behar diren eta zein den sistemaren helburua, enpresa osatzen duten guztien inplikazioa behar duten gaiak dira. Zuzendaritza (hauek giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak lortu behar dituzte), arduradunak, langileak, garbiketa pertsonala, kalitate kontrolaren saila, mantentze saila, etab., denak aritu behar dira elkarlanean AKKPA sistemaren baitan. Beraz, AKKPren diseinu eta ezarpenerako diziplina anitzeko taldea osatu behar da, zenbait sailen ordezkapena daukana, kide bakoitzak bere ikuspuntuaren ekarpena egin dezan.
‎Erredaktoreak kazetaritza ekimenaren giltza lortu behar du. Komunikazio kabineteen deialdietatik kanpo, gai aniztasuna berma dezakeen kazetaritza jarduera izan behar du helburu.
‎Emaitzekiko orientabidea. Bezeroek, hornitzaileek, langileek eta gizarteak enpresaren produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenen arteko oreka lortu behar du zuzendaritzak. Horrela, asebetetasun maila zehaztuko du.
‎Obra bera beti definitzen da dagokion genero artistikoagatik. Izan ere, obra artistiko batek, bere funtzioa bete dezan, bi gauza lortu behar ditu komunikazioarekin lortu nahi diren beste helburu batzuez landa: batetik, hartzaileek obra hori erabiltzea eta, bestetik, hartzaileak obraz gozatzea.
‎Alabaina, posible da egitekoak ere bere gain hartzea. Izan ere, babesleak abantailaren bat lortu behar badu babestuarengandik publizitatean, jarrera aktiboa hartu du sarritan eta, esaterako, babestuak erakutsi beharreko materiala hark eman dio: esloganak, liburuxkak, ikur bereizgarriak, eta abar.
2014
‎begirada truke luzea, erritmo komunak. Fusio egoeratik komunikazio egoerara pasatzeko, denboraren disoziazio bat lortu behar du haurrak, eskaeraren eta erantzunaren arteko latentzia denbora progresiboki luzatuz. Ez da itxarote denbora luzatzearen kontua bakarrik, absente dagoen objektu saritzailearen elaborazio sinbolikoaren kontua baizik.
2015
‎Hori lortze aldera, agindua betearazteko baldintzak bateratu behar dira. Aldi berean, estatu kideek adostasuna lortu behar dute, etamaila bera ezarri oinarrizko eskubideak babesterako orduan. Ondoren, ez du bereizketarik egiten babes esparrubien artean, hots, nazioaren eta erkidegoaren artean7 Abokatu nagusiak, aldiz, bereizketa hori egiten du.Sententziak arreta jartzen du, batez ere, efikazia eta lehentasun printzipioa gatazkan sartzen direnean Zuzenbidenazionalarekin.
‎Matematikaren kanpoko adibide batek lagun diezaguke gertaera hori hobeto ulertzen. Hizkuntza gaitasunez ari garela, Europako hizkuntzen erreferentziazko markoa hartzen da kontuan41 Haren arabera, DBH amaitutakoan, ikasle batek B1 maila lortu beharra du hizkuntza jakin batean. Ikasle horrek B2 edo goragoko maila erakutsiz gero, zein kalifikazio dagokio?
‎Interakzio egokitasuna. Irakaskuntza ikaskuntza prozesu batek interakzio egokitasun handiagoa izan dezan, konfigurazio eta ibilbide didaktikoek ondoko hauek lortu behar dituzte: alde batetik, aldez aurretik identifika daitezkeen balizko semiotika konfliktoak identifikatzeko gai izan behar dute; eta, bestetik, instrukzio prozesuan gerta daitezkeen konfliktoak konpontzeko gaitasuna izan behar dute.
2017
‎Sistemaren egokitzapena: Aukeratutako sintesi sistema bertsolaritzarako egokitu behar da.HMM bidezko sistema batean bertsolaritzako kantatzeko estiloa karakterizatzen duten eredu egokiak lortu behar ditu espektro, frekuentzia nagusi eta fonemen iraupenerako. Eredu hauek sortzekodatu baseko seinale zatiei testuinguru etiketa egokiak jarri zaizkie.
‎Elkarren ondoko spinen arteko elkarrekintza ferromagnetikoabada, elkarrekintza guztiak bete daitezke. Baina J < 0 bada, elkarrekintza guztiak ezin daitezke betealdiberean eta erdibideko egitura lortu behar du sistemak. Gainera, energia minimoa egiten duten spinkonfigurazio bakarra baino gehiago egon daiteke, ikus 1 Irudia.
2019
‎Filmatu aurretik, zuzendariak pertsonai guztiak estilistikoki orekatuak eta interpretazioarenestetika berdinaren baitan egotea lortu behar du, eta inprobisazio lana horrela planteatuz, aktoreari, gertakariei pertsonaiatik benetako bizitzaren espontaneotasunarekin erantzuteaeskatzen zaio. Aktoreek inprobisazio figuratiboetan ez dakite ondoren zer gertatuko den etamomentu bakoitzean modu espontaneo eta organikoan erreakzionatzen dute, baina gero, argumentuaren egitura finkatuta dagoenean eta eszena bat filmatzera doazenean, aktoreekazkenik, badakite ondoren zer gertatuko den eta orduan funtsezkoa izango da, lehendabizikoaldian bezala, pertsonaiaren jokamolde espontaneoari eustea kamerak harrapatu ahal izateko, bestela egindako ikerketa eta sorkuntza lan sakon guztia alferrikakoa litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia