Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎Pentsatzen badugu une batez, literatura beste arteekin lotuta agertu zaigu beti. Sinbolistentzat musika zen literaturaren ahaidea, hitzen soinuaren bidez, idazleek musikak zuen arintasuna, materia falta, izpiritualtasuna... lortu behar zituzten. Abangoardiarentzat ikustekoak diren arte berriek izango dute indarra:
2011
‎Teorilarien ustez, itzultzerakoan beti galtzen da zerbait. Baliokidetasuna lortu behar du itzultzaileak. Erraza esaten, gaitza egiten, baina.
2013
‎Erregimen berria estatu kolpe batez ezarri zen; hau da, legalitate eta legitimitatearen aurka. Biak, legalitatea eta legitimitatea, lortu behar zituen. Errepublika garaiko legedia bertan behera utzita, legeeta erakunde ordenamendu berriaren bidez ezarri zuen legalitatea.
2021
‎" Literatura irakasten denean ere ikasketa esanguratsuak lortzea izan behar da helburua. Testu literarioen lanketek ulertzearen prozesua sustatzea lortu behar dute, eta hortik abiatuta, ikaslea testua berreraikitzeko gaitzea. Horrela, ikasleak ikasi egingo du testuak ulertzen, informazioa modu partzial edo osoan gordetzen, laburtzen, beste batzuekin lotzen, baloratzen, edukiak askotariko egoeretara egokitzen...
‎Kontsumoa bera da aldatu den elementuetako bat; nola eta nondik kontsumitzen duten. Pantailak izugarri eragin digu, eta informazioa gaur egungo gazte batek nondik lortu behar duen eta zer den fidagarria oso zail dauka jakiteko. [...] Ondorioz, horretatik harremantzeko moduak ere aldatu dira, komunikatzeko moduetan.
‎Arloari balioespenarekin lotutako zerbait da eta, beste zenbait elementuren artean, horrek ematen dio derrigortasuna. Gaztelaniako edota matematiketako irakasle batek dakienean helburu batzuk lortu behar dituela, landu egin behar da, hori ez da baztertzen gaitegitik edota urteko plangintzatik. Gaztelania eta literatura arloan, adibidez, selektibitateari begirako obra jakin batzuk landu behar izaten dira, eta ondorioz, urteko plangintzatik ezin dira baztertu batetik, eta bestetik, nola irakatsi behar diren pentsatzen hasten gara, ea ze modu erakargarritan, edota ze hautaketa egin behar den ondoren gelara eramateko.
‎Horretarako balio du literaturak. Irakurtzen denean sortu egiten da, idatzi egiten da, eta hori da uste dudana lortu behar dugula. Irakurtzen badugu, izan dadila interpretatzeko, izan dadila iraultza egiteko, izan dadila berridazteko".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia