2000
|
|
B) Zergatikotasuna ez da arrazoimenari esker ezagutzen, esperientziari esker baizik. Hemen Humek bere burua guztiz newtondartzat hartu zuen, naturaren legeei buruzko edozein aurkikuntza esperimentalki
|
lortu
behar dugula azpimarratuz, ez a priori. Zergatikotasunaren kasuan, ondorioa ezin da zergatian aurkitu.
|
2003
|
|
Eta Pausaniasek oraintxe zioen bezala, gizaki onei atsegin ematea eder dela, neurrigabeei ordea lotsagarri, hoc rrela, gorputzetan ere, gorputz bakoitzaren alde on eta osasuntsuei atsegin ematea eder eta beharrezkoa da, eta horren izena medikuntza da, alde txar eta gaixoei ordea lotsagarri eta ez zaie atseginik eman behar, mediku trebea izan nahi badugu behintzat. Medikuntza, labur esanda, bete eta husteko gorputzaren joeren jakintza baita, eta horietan maitasun ederra eta lotsagarria bereizten dituena mediku onena da, d eta ordezkatzen duena, maitasun baten ordez bestea eragiten, eta barruan maitasunik izan gabe
|
lortu
behar dutenengan maitasuna sortzen eta dagoena kentzen dakiena, hori mediku fina litzateke. Izan ere gorputzeko alde etsaienak adiskidetu eta elkar maitarazten jakin behar da.
|
2005
|
|
gizaki guztien borondate bilduen adostasunak adierazten duena, horixe da zuzenbidea. Batez ere, bat baldin badator besteen ongizatea guk geuk
|
lortu
behar dugun horrekin, hortxe baitago gizakiaren jatorrizko ezaugarria[...]
|
2006
|
|
Aurreko atalean, giza abere heroikoak kanpotik, gizartetik jasotzen zituen bulkadak aztertu ditugu: gerrazalea eta bortitza izan behar zuen, ausarta, gorentasuna eta ohorea
|
lortu
behar zituen beste edozeren gainetik, ezin zuen ongiaz eta gaizkiaz erabaki. Zertxobait barrurago begiratu behar dugu, orain:
|
|
urrezkoa da jauregia, urrezkoa jauregiko lorategia eta urrezko izaera dute bertan bizi direnek: urrezko ilea, aurpegi distiratsua, urrezko oinak, urrezko orrazia erabili ohi dute, eta abar; urrezkoak dira heroiak
|
lortu
behar dituen objektuak: urrezko adatsa, urrezko ahate lumak, urrezko adar edo buztana; urrezkoak, orobat, mundu hartara iragateko baliabideak:
|
|
Helburu horri begira ikusle ideal baten kokapenean jarri behar dugu gure burua: artelanari buruzko ahalik eta informazio gehien
|
lortu
behar dugu eta, halaber, gure gustua edo sentiberatasun estetikoa findu behar dugu praktikaren bitartez. Hau da, filmen gaineko judizio egoki batera irits gaitezen, filmak ikusi behar ditugu, zenbat eta gehiago orduan eta hobeto, filmen arteko erkaketak egin behar ditugu eta film horiei buruzko informazioa ere gure esku izan behar dugu.
|
2008
|
|
Kontzeptu hura haren filosofia lehenaren erdian dago, eta bere inguruan egituratuko dira kontzeptu eta doktrina metafisiko guztiak. Izan ere, Aristotelesen esanetan," agerian dago kausa lehenen zientzia
|
lortu
behar dugula, gauza bat ezagutzen baitugu kausa lehena ezagutzen dugula uste dugunean" (I 3, 983a24). Hala ere, kausa kontzeptua ez da adiera bakarrekoa, kausak lau zentzutan esaten baitira, Fisika II 3 eta 7 ataletan eta, ondoren, Metafisika ren zenbait pasartetan azaltzen duen moduan.
|
|
Baizik eta higidura aurkakotu hori adierazi behar da; hark ez du barneko eragozpen hura bakarrik aurkeztu behar, baizik eta adigaia bere baitara itzultze hori ere bai. Higidura hori, zeinak bestela frogapenak
|
lortu
behar zuena osatzen duen, esakunearen beraren higidura dialektikoa da. Hori bakarrik da espekulatibo den erreala, eta horren adierazpena baino ez da aurkezpen espekulatiboa.
|
2009
|
|
Laburbilduz, komunismo berritu honen espirituak honelako zerbait
|
lortu
behar luke: bizimodua eta munduaren egoera eraldatzea; alderdi politikoek eta giza erakundeek sortzea kontrabotere demokratikoak, eta, era berean, botere politikoa, kolektiboa eta demokratikoa izango dena, eskuratzea; errotik antikapitalista, feminista, ekologista, demokratizatzailea, internazionalista, humanista profanoa, ahalbide guztietara zabalik eta helburu ziurtatu gaberik, izatea.
|