Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Eta, euskalduntzearen arazo guztiak konpontzeak ekar litzakeen hainbat etahainbat hausnarketa burutsuren artean, ezin falta zitezkeen testuen erabilerarenbotere sasi magikoei buruzko aipamenak. Are gehiago, esaldi mailako ariketaanalitikoak bekatu aitorrezin bihurtu zaizkigun garai honetan.
‎Euskal gizarteari bagagozkio, ez dut uste ene baieztapen horrek azalpenhandirik behar duenik. Hona, berriz ere oroitarazi behar diot neure buruari, literaturaz aritzera etorri gara, eta ez ETAren su etenaz, kale borrokaren amaierazedo Lizarra Garazi akordioak ekar litzakeen bide eta aukera berriez. Ezjakinenakere badaki, ordea, gizartearen joan etorriek gizarte horren beraren baitan mamitzenden literaturari ere eragiten diotela.
‎H herrialdearen zorpeko egoiliarrek H herrialdeak bereganatu gabe, beren etxeko aurrezkiak sakrifikatzen dituztenez H diruko 2 milioi unitateko mailaraino, honek esan nahi du ordainketa hori H ren kanpo zorraren zerbitzu arruntean galdua dela. Ez dago batere argi nola eskura litzakeen gainontzeko munduak batera 2 IM eta 2 HM. Mundu errealean efektiboki gertatzen dena horixe izanik, printzipio determinatzailea hauxe da: galtzen ote ditu herrialdeak zorpeko egoiliarren etxeko aurrezkiak, ala ez?
2002
‎Ezin diogumerkatua erdarari libre utzi, are gehiago horretarako ahalmena daukagunean, Udako Euskal Unibertsitateak duen moduan. Are gehiago, proiektu hau EuropakoBatasunaren baitan gauzatuko bagenu, lehen aldiz lor genezake benetan EuskalHerri osorako litzatekeen unibertsitate sistema bat. Euskal Herri osoko ikasleakmatrikula eta inskriba bailitezke bertan?, mundu anglo saxoian bezala, unibertsitatearen kalitatea litzatekeelarik berak eman litzakeen tituluen ebazpide bakarra.
2007
‎Ildo horretatik, Aristotelesek aztertzen ditu eszenaren antolaketa, espresio bideak eta hizkuntzaren erabilera. Diskurtso batek izan litzakeen atalez arduratzen da, eta izendatzen ditu aitzinsolasa, analisia, demostrazioa eta ondorioa. Hirugarren liburuki horretan, metaforaz, hiperboleaz, hitz jokoez eta emozioez dihardu; hitz batez, azalpen baliabideez.
‎Hizkuntza bat ez da ezein beste ereduren birprodukzioa, bere propioarena baino (filosofia eskolastikoan aingeruak bezala: indibiduo bakoitza espezie bat, ez dagoelako espezie multzotan bil litzakeen «materia» komunik, izpiritu hutsak dira?, bakoitza indibidualizatzen duen forma bakarrik baizik: karakterea).
2011
‎Modu batera edo bestera hartaz aritu ziren: Villasante (Sebero Altube iztegi arazoetan maisu), J. M. Aspiroz (Azkue jaunaren hiztegia osatzeko Naparroako Leitze n bildutako itz bilduma), Joxe Azurmendi (Jakin euskal kulturaren bideak lantzen), Gaizka Barandiaran (Euskera iztegia, nola litzakeen ), Jose Basterretxea (Batasunerako urrhatsak, euskal analphabetismua ta kulturhiztegia), Imanol Berriatua (Bermeoko arraintzaleen leksikua) Euskal itzen maiztasuna eta Anai Berriotxoa(). Arrazoi desberdinengatik aipamen berezia merezi dute Azurmendi, Basterretxea eta Anai Berriotxoaren lanek.
‎Garbi dagoena da samiera ikasgai modura irakatsita bakarrik ez dagoela ikasleek hizkuntza hau ikastea lortzerik, nahiz eta hizkuntzekiko jarrera positiboak bultza litzakeen .
2012
‎Feminismoaren gogoeta teorikoei eta harenjardunari jarraituz, herritartasun berriaren eraikuntzan eragin dezaketen generoharremanak agerian utzi behar dira, zalantzarik ez. Eta horiek birbideratze aldera, emakumeen partaidetza bermatu behar da irmoki, lehenik eta behin, emakumeenkolektiboak izan litzakeen interesak kontuan hartuz, horrela. Hori aurrera eramateko, ordea, ezinbesteko baldintza izango da kultura politiko berria sustatzea eta horrekgizon eta emakumeen arteko botere harremanetan aldaketa sakonak eskatzen ditu, nahi eta nahi ez.
‎Euskal Estatura bidean, lehentasun osoa izan luke nazio mailakoekimenakbultzatzeak, baina ahaleginhorretan ez dira gutxietsi behareuskal lurraldeanzehar dauden desberdintasunak. Hezkuntza sistema nazional batez ari garelarik, beraz, saihestezina da gutxieneko homogeneotasuna bermatzea, baina horrekin ezdira ezabatzen ez baztertzen lurralde bakoitzak eduki litzakeen bereizgarriak; alegia, errealitateari bizkar ematea litzateke Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafarroa etaIpar Euskal Herria hezkuntza egoera bertsuan baleude bezala aritzea. Desberdinada, ildo horretan, tokian tokiko hezkuntza eskumen maila.
2014
‎Borondate arrotzen harrapakina izatera.Norberaren transzendentzia moztera. Baina bide erraza da, errazena beharbada.Modu horretan, existentziak sor litzakeen tentsio, min, galera eta larritasunak ekidinbaitaitezke. Askatasuna norberak eraman beharreko pisu astuna baita.
2015
‎Ikusi dugu EAEko gizarte zerbitzuen sistemak lurralde ezberdintasunak sortzen dituela eta baitazein faktoreren inguruan lan egin litzakeen aldaketa bat eman dadin. Baina hau ez daautomatikoa izango, politika publikoetan beti gertatzen den bezela, aldaketa guztiak progresiboakizango dira.
‎Gaur egun aldaketak egon dira, baina bere garaian hau zen beraiei aurkeztutakoa. Adierazle zerrenda bat daukagu, eta galdera litzake ea adierazle bakoitzean aldaketariketorriko litzakeen proiektu hori martxan jarriz gero, bai ala ez. Hau da,. Biztanleriaren euskararenezagutza?
‎Intentsitate baxua, altua, oso altua, kritikoa ditugu. Hor suntsipenmaila zenbaterainokoa izango litzakeen ikusiko litzateke. Eta badauzkagu balio batzuk horineurtzeko.
2019
‎Lan hau tesiaren hasieran kokatzen dela aipatzea garrantzitsua iruditzen zait, azalekoa den lehenirakurketa bat egiten baita, sistemaren inguruan eman litzakeen hausnarketa sakon horretanlagundu dezaketen azaleko gako batzuk aurkeztuz.
‎Hizkuntzaren diakronian ari garenok ez dugu teleskopiorik. Are gehiago, gure berreraiketazkoproposamenak berrets litzakeen tresnarik eraikitzeko aukerarik ere ez dugu: gure teleskopioak testuzaharrak baitira, eta haien existentziaren (eta eskuragarritasunaren) menpe dago gure hipotesien frogaenpirikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia