2000
|
|
Bakoitzak dakienez, EKINen sortzaileen egitarauko
|
lehen
pondua, helburua edoxedea zen, hagitz oroz gain?, Euskal Herriaren independentzia, erran nahi baita, herrialde guztien arteko batasuna lortzea eta galduriko independentzia berreskuratzea. Honekin batera, noski, amildegian zen euskararen ikaste edo berrikasteari ekingenion.
|
2001
|
|
–Urrezko arauaren?
|
lehen
puntua truke merkatutik independenteki betetzen da, zeren herrialde bakoitzak bere erosketak bere moneta nazionalean ordaintzen baititu, etxeko transakzioak balira bezala.
|
|
Eskema horrek, urrezko arauaren?
|
lehen
puntua betetzen du: Hegoak bere monetan (y HM) ordaintzen du banku gordailuen (BG= y IM) bere kanpo erosketagatik; simetrikoki, Iparrak ere bere monetan (y IM) ordaintzen du finantza bonu ez monetarioen (y HMko balio osorako) kanpo erosketarako.
|
|
Hala ere,, urrezko arauaren?
|
lehen
puntuak beste erabilpen bat topatzen du, I dirutan, I herrialdetik inportaturiko merkataritza ondasunen kontra, H herrialdeak lortu dituen banku gordailuak trukatzen dituenean. Izatez, herrialde guztiek beren monetan ordaintzen dituzte beren inportazio netoak, eta, I k, I dirutan, bere bankuetan ezarritako gordailu monetarioak atzera erosten ditu H herrialdeko egoiliarren onurarako (8 irudia).
|
|
Egoera horretan, urrezko arauaren?
|
lehen
puntua I herrialdeari aplikatzen zaio soilik: I k I diruan ordaintzen du bere merkataritza ondasunen erosketaren soberakina (bere merkataritza inportazioen osotasunagatik egiten duen legez).
|
|
Kasu horretan,, urrezko arauaren?
|
lehen
puntua H herrialdeari ere aplikatuko litzaioke, zeinak, bere diruan, I herrialdeak jaulkitako bonu ez monetario berriak (B) ordainduko bailituzke, bere merkataritza inportazioen soberakina ordaintzearren. Iparrarekin konparatuz, merkataritza erosle netoa den Hegoa erosle finantzario netoa ere izanen litzateke maila berean.
|
|
Gogora dezagun ezen, nazioarteko ordainketen, urrezko arauaren?
|
lehen
puntuari dagokionez, pepealdietan Iparrak I diruan ordaintzen dituela bere finantza ondasun ez monetarioen erosketak; simetrikoki, H herrialdeak H diruan ordaintzen dituela bere merkataritzako kanpo erosketak (netoak). Horrela, herrialde bakoitzak bere bankuetako ez egoiliarren gordailuak deuseztatzeko behar diren moneta gordailuak irabazten ditu(, urrezko arauaren?
|
|
I herrialdean sorturiko ez egoiliarren gordailuek, H, dirutan eta H herrialdean I diruan egiaztatuko lukete, hortaz,, urrezko arauaren?
|
lehen
puntua, hots, arau horren bigarren puntua betearazteko baldintza beharrezkoa eta nahikoa. Izan ere, kanpo zor osoa Iparrak eta Hegoak I diruan soilik ordaintzen dutenez gero, Hegoak ezin du Iparraren gainean inposatu Hegoak berak bere merkataritza soberakinaren ordainketa gisa onartu behar duen I diruaren H diruko neurri baliokidea.
|
|
Erosketa bi horiek, eta beroriek ordainduak direneko bideek, nazioarteko ordainketen, urrezko arauaren?
|
lehen
puntua egiaztatuko lukete.
|
|
Hauxe da, arauaren?
|
lehen
puntuaren ondorio zuzena: herrialde bakoitzak bere inportazioak bere diruan ordaintzen ditu.
|
|
Beraz,, arauaren?
|
lehen
puntua bete egin da; baina, orduan, bigarrena ere betetzen da, zeren herrialde bakoitzak azkenik bere kideak eskuraturiko banku gordailuak, aberriratzen, baititu, bere diruan.
|
|
H herrialdeak soilik kanpo dirutan eskuratzen ditu gordailuak(, arauaren?
|
lehen
puntuaren haustura) eta, ondorioz, azkenik I herrialdea soilik da ordaindua bere diruan (bigarren puntuaren haustura).
|
|
Bigarren zirkuitu horrek, urrezko arauaren?
|
lehen
puntuaren aplikazioa egiaztatzen du, zeren herrialde bakoitzak bere inportazioak bere diruan ordaintzen baititu. Hegoak Iparrak jaulkitako bonuak (B) ordaintzen ditu (lehen zirkuitua) bere etxeko diruan; Iparrak Hegoaren merkataritza esportazio netoak ordaintzen ditu bere diru nazionalean (bigarren zirkuitua).
|
2011
|
|
Hizkuntzen arteko konparazioa baliatu:
|
lehen
puntuan aipatu dugu ikasle etorkinak etxetik dakarren hizkuntzari lekua egin behar zaiola eskolan, nahiz eta ez den eskolan ikasi beharreko hizkuntzetako bat. Helburu hori lortzeko beste modu bat izan daiteke eskolan ikasi beharreko hizkuntzen eta etorkinen jatorrizko hizkuntzen arteko antzekotasun eta ezberdintasunak baliatzea.
|
2019
|
|
1 Irudian, Snx eta Inx laginetan neurtutako PALS neurketak erakusten dira, non positroi bizidenbora (t), T+ ren funtzio irudikatzen den. PALS emaitzen
|
lehen
puntuak, tenplaketaren ostean neurtutako+ balioak dira
|