Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Aurreratu bezala,. Metakurrikulua? izeneko artikulua du oinarri puntu honek.Izan ere, artikuluak gaur egun gertatzen ari den aldaketa orokor eta handiaren berriematen digu, Carr eta Kemmis en lanez baliatuz (Carr eta Kemmis, 1988; Kemmis, 1988; Carr, 1996). Eta aldaketa horren baitan azaltzen ditu kurrikuluari buruzkolau ikuspegi nagusi:
‎Etxaideri, jakina, ezin diezaiokegu horrelakorik eska, historialaria ez denez gero. Besteren lanez baliatu behar zuen horretarako eta aski eta gehiegi baliatu da balia zitekeen guztiaz.
2002
‎Izanere, aurreko ereduetan ez bezala, kategoria horiek hizkuntzari eta komunikazioari atxikita datoz eta ez gizakiaren ahalbideei. Horrek esan nahi duhizkuntzalaritzaren ikerketa lanez baliatu ahal izango garela eduki zerrendahoriek zehazteko.
2004
‎aurreko lanez balia ote daitekeen
‎a) Nork bere aldetik euskera alik eta sakonen ikasi. Onetarako, euskalzale famatuen lanez baliatu, antziñako euskal literatura azterkatu ta euskal erriarekin albait artueman estuenak euki.
2009
‎Bigarren kritika, berriz, gatibuen lana erabilizuten enpresei dagokie: «Gure ustez bereziki larria da egitasmo honek ez dielainongo erantzukizunik eskatzen bortxazko lanez baliatu ziren enpresa publikoedota pribatuei. Neurri berean, ez zaie eskatzen kalte ordainetan parte har dezaten».Hirugarrena lan eremuen seinalizazioarekin du zerikusirik:
2010
‎zer mailatan dakite euskaraz, eta zenbatean gaztelaniaz, 16 urte inguruko gazteek? EAEko ikasleen hizkuntza maila aztergai duten ebaluazio lanez balia gaitezke, besteak beste, galdera horri erantzuten saiatzeko. HUISen ebaluazio lanei dagokienez, esate baterako, bibliografia luze samarra dago eskueran (gogoratu, adibidez, txosten honen IV.2 ataleko 5 taulan azaldutakoa).
2012
‎• Euskalduntzea eta alfabetatzea sustatzea: norberak euskara gogoz ikastea, alegia; eta horretarako metodoa," euskalzale famatuen lanez baliatu" eta" euskal erriarekin albait artueman estuenak euki".
2014
‎a) Nork bere aldetik euskera alik eta sakonen ikasi. Onetarako, euskaltzale famatuen lanez baliatu, antziñako euskal literatura azterkatu ta euskal erriarekin albait artueman estuenak eduki. b) Ba dauden eskolak tajutu, alkartu ta eratu: aurrentzakoak eta euskaldun berrientzakoak. c) Euskaltzaleen alkar ezaguera biziagotu. d) Orain ditugun euskal aldizkari ta erakundeak indartu. e) Al ba da, euskal jaiak egin.
2018
‎Monique Wittigen teoriak eta fikzioak kulturalki eratutako gorputzen «desintegrazioa» proposatzen du, eta iradokitzen du morfologia bera eskema kontzeptual hegemoniko baten ondorioa dela. Atal honen azken azpiatalaren izena «Inskripzio gorpuztuak, subertsio performatiboak» da eta bertan gorputzaren mugak eta gainazalak politikoki eraikiak direla proposatzen da, Mary Douglasen eta Julia Kristevaren lanez baliaturik. Gorputz kategoriak desnaturalizatzeko eta esanahi berriez hornitzeko estrategia gisa, jardun parodiko batzuk deskribatzen eta proposatzen ditut, genero ekintzen teoria performatibo batean oinarrituak, gorputz, sexu, genero eta sexualitate kategoriak asaldatzen dituztenak, eta bide ematen dutenak haiek modu subertsiboan ugaritzeko eta esanahi berriez hornitzeko, marko bitarretik harago.
2021
‎Beste hitzetan esateko, EGLU III liburukiko lokailuek ez dituzte DM guztiak biltzen, eta birformulatzaileen atalak kanpoan uzten ditu gure lokailuen zerrendan ageri ziren zenbait hitz eta esapide. Baina egindako lanez baliatzea, non ez den berririk egiten, egokia da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia