2000
|
|
Bertako protagonista Nepalen eta Indiako iparraldean dabil, budismoaren zein hinduismoaren bidetik, benetako izpiritualtasunaren atzetik, ez baitu ikusteko irrikaz bidaiatzen, bere burua aurkitzeko irrikaz baizik. Maitasun istorio bat, misterioa... denetik topatuko du irakurleak protagonistaren bidaiegunkari honetan, Arretxeren
|
lanetan
ohikoa denez, estilo zuzen eta arinez. (Argia 1699)
|
2015
|
|
Bestalde, argitu behar dut terminoak zehazteko egin dudan hautua ez dela orokorra. Identitateari buruzko
|
lanetan
ohikoa izan da anomaliei eta diferentziei identitatea iriztea eta izendatzea. Uste dut arrazoi sinple bat dagoela hartan, diferentziak, anomaloak izan ala ez, barren sozial orokorraren kontra nabarmentzen dira.
|
2017
|
|
BEHAKETAK, ElKARRIzKETAK, TAlDE EzTABAIDAK ETA DOKUmEnTAzIOA ikerketa honen xede nagusia nerabeen hizkuntza praktiketara eta diskurtsoetara gerturatzea izan zen genero rol araberako ezberdintasunik ematen ote den esploratzeko. horretarako hiru helburu zehaztu nituen: ...nean jartzeko ahalegina egin nuen; aktoreen iritzia eta hausnarketatik abiatu nintzen, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiaren planteamendu teoriko metodologikoak erabiliz. antropologian ohikoak diren tekniken bidez nerabeen hizkuntzasozializazioan ematen diren prozesuetara hurbilketa egin nuen, nerabeen praktiken azterketa eginez eta nerabeen hausnarketetatik abiatuz. horretarako, etnografia
|
lanetan
ohikoak diren hiru teknika erabili nituen. batetik, behaketa parte hartzailea: lezo eta pasai donibaneko nerabeekin egon nintzen. behaketa hauek gipuzkoako bi herritako" kuadrillategi" 3 aisialdiko egitasmoaren baitan garatu nituen. guztira, 12 eta 16 urte arteko 65 gaztek parte hartu zuten. lezon lau ostiral arratsaldetan izan nintzen, eta pasai donibanen beste lau arratsaldetan, denak 2015eko udazkenean. behaketak aisialdiko programa honen barruan egiteko arrazoiak bi ziren:
|
|
Horretarako, etnografia
|
lanetan
ohikoak diren hiru teknika erabili ditut. Batetik, behaketa parte hartzailea eta talde dinamiken bidezko hausnarketak egin ditut.
|
2018
|
|
Edozein delarik ikuspuntua, Kilitok Mendebaldearen eta mundu arabiarraren arteko harremana aztertzen du bere liburuetan, (neo) kolonialismoaren eragina hobeto ulertze aldera. Haren fikziozko
|
lanetan
ohikoak dira Mendebaldeko kulturaren sedukzioaren atzaparretan erori edo hari aurre egiten saiatzen diren pertsonaiak. Sedukzioa, Kilitoren hiztegian, kolonialismoaren armarik indartsuena da.
|
2019
|
|
Simplicissimus Patxo Telleriaren ibilbide luze eta oparoaren baitan emandako urrats bat gehiago da, eta ez edonolakoa: bere
|
lanetan
ohikoa den umore absurdoa adierazpen askatasunari loturiko bulkada sozial batekin uztartu du testu honetan.
|
2021
|
|
Lehen hiru abestiak Harkaitz Cano eta Arkaitz Mendozaren Malgu da gaua disko liburuak (Etxepare institutua, 2014) inspiratu ditu. Gainontzeko abestietan, bere
|
lanetan
ohikoak diren abesti tradizionalak eta Xabier Leteren, Lauaxetaren eta Bitoriano Gandiagaren poemak ez ezik, Harkaitz Cano, Salbatore Mitxelena, Imanol Irigoien eta Juan Kruz Igerabideren testuak ere egokitu ditu Valverdek.
|
2023
|
|
Eta haien eraikuntzan —eta aurkezpen doituan— dago Mike Whitek sortu duen istorioaren meritu nabarmenena. Umorezko
|
lanetan
ohikoa da pertsonaia nagusiari gizajo normal samarraren papera ematea, eta inguratzea ezaugarri muturreko eta estereotipatuak dituzten bigarren mailako pertsonaiekin. The White Lotus en ez da hala.
|
|
Idazleak, hala, bere bizitzako puskak saltoka (eta saldoka) erakutsiko dizkio irakurleari, neurrian eta dosifikaturik. Aipaturiko plano bikoiztasunak, narratologikoki horrenbeste ustiatu den hasiera zirraragarriak, bai eta diskurtsoaren planifikazioak ere, fikziozko
|
lanetan
ohikoagoa den helburu estetikoz apaindu dute obra; hainbeste, non testigantza bezala ez ezik, artefaktu bezala ere funtzionatzen duen. Testuak aditzera ematen du, beraz, idazleak bazuela zer kontatua, eta bazekiela nola egin, gainera.
|
|
Maialen Beloki Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren zuzendariordeak, Marta Nieto zinema zuzendariak eta Yon González aktore bergarrak osatutako epaimahaiak sei ataleko produkzio hau Gipuzkoan grabatu izana saritu nahi izan dute. Balenciaga telesaila Disney ren jatorrizko produkzioa da, eta Moriartiren
|
lanetan
ohikoa den bezala Jon Garaño eta Jose Mari Goenagaz gain Aitori Arregi oñatiarra ere bada lan honen zuzendaria. Hiru zuzendariez gain, aipatzekoa da Irusoin ekoiztetxeak egindako lana.
|