Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2003
‎Valentziako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Elkarteak (AVACU) galdetutako gazteen %47k onartzen du bideojokoei “lotuta” dagoela, eta %40k baino gehiagok onartzen du bakarrik jokatu nahi duela, milaka elkarrizketaren bidez egindako jolas informatikoen eta kontsolaren kontsumoari buruzko azterlan baten arabera. Atzo Kontsumitzaileen Iberoamerikako Topaketaren esparruan aurkeztu zen lanean nabarmendu zen mota horretako jokoek “isolamendua, besteekiko harremanetan pobrezia eta denboraren eta errealitatearen nozioa galtzea” eragin dezaketela. Arazo horiek areagotu egiten dira, haurrek bakarrik eta helduaroren batek gainbegiratu gabe jolasten badute.
‎Gainera, deigarria da Interneteko mendekotasuna dutenen artean alkoholaren edo tabakoaren gisako substantziekiko bestelako mendekotasunak garatu dituzten pertsonak egotea. Era berean, lanean nabarmentzen da gizonak batez ere sexuari, erosketei eta bankuei lotzen zaizkien bitartean, emakumeek txatak eta jokoak aukeratzen dituztela. Otín doktoreaz gain, Carmen Bayón eta Lourdes Estévez psikiatrek, La Paz ospitalekoek eta Madrilgo Ospitalekoek, hurrenez hurren, eta Alberto Fernández psikiatrak, Alcalá de Henares ospitalekoak, parte hartu dute hiriburuan.
2004
‎Onurak, oraindik modu esperimentalean bada ere, oilaskoetan egiaztatu dira. Norvegiako Institute of Food Research erakundeko ikertzaile Arjan Narbad ek berriki argitaratu duen lanean nabarmendu ditu, bere ustez, Lactobacillus eta Biffidobacterium ek giza digestio traktuan eragiten dituzten onurei buruzko egiaztapenak, jogurtak eta hartzidurazko beste esneki batzuk irenstean oso dokumentatuak, non bakterioak (gehituak edo ez) dauden. Narbaden tesia da onura horiek ez direla gizakienak bakarrik.
2011
‎Carl Honoré kazetaria eta “slow” mugimenduaren nazioarteko dibulgatzaile nagusietako bat da, eta “Bajo impacto: rescatar a nuestros hijos de una patidad frenética” (Finlandiako hezkuntza eredua) lanean nabarmendu da. Nahiz eta herrialde horretan “eskolatzea berantiarragoa izan, ez da etxeko lanik bidaltzen, eta eskola umeek ordu gutxiago ematen dituzte ikastetxean, emaitzak nabarmenak dira hezkuntza ebaluazioetan”.
2014
‎Besteak beste, kontuan hartzen da gainerako langileekin harremanak izateko modua eta tentsio uneetan erantzuteko modua. Bekaduna izateak aparteko aukera ematen du enpresan harremanak izateko, laneko trebetasunak hobetzeko eta enpresan ezinbestekoa izateko, bai eta lanean nabarmendu eta ekarpen propioak egiteko ere. Une egokia da etorkizunean plantillan parte har dezaketenak probatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia