2010
|
|
Ikastolen normalizazioari buruzko oinarrizko gogoetak izeneko agiria izan zen gogoeta prozesuaren abiapuntua; 1983ko martxoko lana, EIKEri buruzko eztabaidaren testuinguruan prestaturikoa. Bi ziren txostenaren helburuak,
|
lanaren
sarreran bertan aipatzen zenez. Batetik,. Ikastolen eskuetan gogoeta zerrenda bat jartzea, beren buruak argitzeko eta ulertzeko balio izan diezaieten, beren identitatearen kontzientzia erkidea har dezaten eta etorkizunerako urraspideak ere marka ditzaten?.
|
2011
|
|
1962tik 1991ra. Besteak beste, Ninyolesen Idioma i prejudici
|
lanaren
sarrera eta" Ara o mai" klasikoak aurkituko ditugu. Sarrera eta aukeraketa Marisa Boltak eta Toni Mollàk egin dute. eivissako Batxilergoko institutuetako ikasleen, gurasoen eta irakasleen hizkuntza erabileren eta jarreren azterketa enpirikoa.
|
2015
|
|
Garai hartan, ordea, Euskaltzaindiak hala aginduta, euskarak Euskal Herrian bizi zuen egoerari buruzko ikerketa sakona egin zuen Siadeco taldeak (bi urteko lanaren fruitu izan zen ikerketa hori eta 1979an argitaratu zuten). Siadecokoek bazekiten elebitasunari buruz berba egitean lehenengo eta behin zenbait kontzeptu argitu beharra zegoela, eta horretan saiatu ziren
|
lanaren
sarreran bertan garbi adierazi zuten moduan; hasteko, jada aipatua dugun oinarri oinarrizko bereizketa bat egin zuten. Elebitasun indibidualaren eta elebitasun sozialaren arteko bereizketa, alegia (Siadeco, 1979:
|
2017
|
|
xxvi, xxx). Glanvilen
|
lanaren
sarreran S. Medcalfek laburbildu bezala, horrelako mundua deskribatzeko hizkuntza egokiak antz handia du matematikarekin, orokortasun eta argitasun handiko hitzak baititu; unibertsoaren irudia haren egitura logikoaren arabera aurkeztuko du; zorrotz bereiziko ditu garuna eta materia, bai eta subjektiboa eta objektiboa ere, eta, jakiteko eta deskribatzeko baliabide gisa, metaforak saihestuko ditu; ... (ibid.:
|
2019
|
|
Urte batzuk geroxeago, 1895 urtean idatzi zituen Ramos Azkarate koblakari tolosarrak honako bertso hauek, Ijitoen kontratuba eta ezkontza antzerki
|
lanaren
sarrera gisa:
|
2021
|
|
Bertsolaritzaren eta euskal nortasun nazionalaren arteko loturaren lehen zantzu bat ere eskaintzen du zaldibiarrak, Herderrek kultura popularra izpiritu nazionalaren adierazle garrantzitsu bat dela zabaldu zuenetik hamarkada gutxira: "[...] la coleccion que ofrezco al público[...] no debe mirarse solo como un hainbat laudorio egin zitzaizkion, tartean Tolosako Unibertsitateko Fleury Lécluse irakasleak bere Manual de la langue basque (1826)
|
lanaren
sarreran Gipuzkoako dantza gogoangarrien kondaira ere aipatuz egin zizkionak; Frai Bartolomek bataren zein bestearen lanen aurka idatziz ekin zion eta eztabaida bi urtez luzatuko zen elkarri epelak esanaz.
|
2022
|
|
Irakasleak berriro hartzen zuen hitza eta gisako ikerketetan ikertzailearen biografiak duen garrantzia aipatu ohi zuen, eta klaseari amaiera emateko nire
|
lanaren
sarrera gisa sartu nuen oroitzapen baten irakurketa egiten zuen: " Umetan auzoko erromerietara joaten nintzen itzalgaizka eta ezkutuan, auzoko mutil zaharragoei jarraituz, eta Bourdieuk bere lan horretan deskribatzen dituenen antzeko jarrerak atzematen nizkien auzoko maiorazkoei:
|