2000
|
|
Diskurtsoetan, albiste zatiak bainoez genituen erabili, esataria aldez aurretik prestatutako testua irakurtzen zebilelagenekien kasuetan. Halatan, kontestua bat dator gure
|
lanaren
helburuarekin (testuenirakurketa automatikoa). Gainera, testuak eman egin zitzaizkigun, eta horrela, azterketarako seinaleen etiketazioa erraztu egin zen.
|
|
Parametrizazioa (kurba sintetikoa garatuko duten parametroen kalkulua, alegia) eskuz eta automatikoki egin da. Eskuz eginiko
|
lanaren
helburua prozesu automatikoabalioztatzea da. Eskuzko prozesua errazteko, lanabes batzuk egin dira:
|
|
Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure
|
lanaren
helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu. Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
|
2002
|
|
Datozen orrialdeetan, arriskuaren gizartea zertan datzan ulertzeko,
|
lanaren
helburuaz jabetzeko ezinbestekoa dena, Beck en (1998a) bereizketa bat jarraituko da. Industria gizartearen modernizazio erreflexiboaren bi ideia arautzaileak aurkeztuko dira.
|
2004
|
|
Aurkezpena: sarreran lanaren aurkezpen orokorra egitea komeni da, bai
|
lanaren
helburuarena, bai horra iristeko erabiliko duzun bidearena. Horregatik, zein den zure testuaren helburua (tesi batean sakontzea ala auziren bat ikuspuntu berri batetik jorratzea, adibidez) eta baita idazlana nola antolatu duzunere (kapitulu edo ataletan etorriko dena aurreratuz) adierazi behar duzu,
|
2009
|
|
Beste teoriko batzuen esanetan, ordea, aldagai soziokulturala da denetan garrantzitsuena, eta ikaskuntza etagizarteratze prozesuen bitartez gizon eta emakumeek beren mundu emozionalamodu ezberdinean eraikiko eta erabiliko lukete, naturak hala zehazten ez badu ere.Azkenik, badira beste hainbat teoria soziobiologiko generoen arteko ezberdintasunak ulertu ahal izateko faktore biologikoak zein soziokulturalak kontuan hartubehar direla diotenak. Ez da gure
|
lanaren
helburua teoria hauek aztertu eta elkarrenarteko eztabaidan zentratzea, eztabaida interesgarria bada ere, guk hemendik aurrera faktore sozialak eta ikaskuntzakoak izango ditugu kontuak, berauek generoarekin zerikusi handiagoa baitute aldagai biologikoek baino, sexuen arteko ezberdintasunaz hitz egingo bagenu beste kontu bat litzake. Hala, bada, hemendik aurrera gizarteratze prozesuan gurasoek eta ingurumenak aukeratzen dituzten heziketajarraibideak ikertuko ditugu, baita sexu bakoitzari gizarteak bidaltzen dizkionmezuak ere.
|
|
Materiala aukeratzerakoan ezagutu behar dira dauden aukera guztiaketa zein izango den
|
lanaren
helburu zehatza.
|
2011
|
|
– Nahaste konpultsiboa duena arauek eta xehetasunek menderatzen dute eta
|
lanaren
helburutik desbideratu egiten da.
|
2014
|
|
Artikulu honetan aurkezten ari garen
|
lanaren
helburua itzulpen sistema bateniturburu hizkuntza aldatzea zen, eta horrela, ingelesetik euskararako itzultzaileautomatiko bat garatzea, ENEUS prototipoa. Sistema horrek ingelesez idatzitakotestuak deszifratzen lagunduko lioke euskal erabiltzaileari, atzerriko hizkuntzanidatzitako ezagutzak euskarara ekartzen, betiere, gaztelaniara jo beharrik gabe.Sistemaren moldaketa honek Matxin arkitekturaren malgutasuna (edo zurruntasuna) neurtzen lagundu digu, beste garatzaile edo ikertzaile batek iturburu hizkuntza aldatunahi izanez gero zer nolako lana izango lukeen azaleratuko dugularik.
|
2015
|
|
Hala ere, sistemarenkonplexutasuna dela eta, proteina hauetako askoren mekanismo zehatza ez da oraindik ondo ezagutzen; horien artean aurkitzen da lan honen aztergai den BOK proteina. Gure
|
lanaren
helburu nagusia, BCL2familiako kide den BOK proteinaren mekanismo molekularren ezagutzan aurrerapausuak ematea da.Zehazki, (i) BOK proteinak ingurune zelularrean duen kokapena aztertu eta (ii) zelulan betetzen d (it) uenfuntzio (ar) en inguruko ezagutza zehatzagoa lortzea.
|
|
Gure
|
lanaren
helburua hainbat antioxidatzailek behe kolikuloko neuronetan eta entzumen bidearenelektrofisiologian duen eragina ikustea izan da, HI baten ondorioz gertatzen diren entzumen bidekokalteak murriztu ahal izateko 7 egunetako arratoietan. Honetarako, Resberatrola, DHA, Melatonina etaNikotina erabili ditugu antioxidatzaile bezala eta hainbat froga histologiko, elektrofisiologiko zeinmolekularren bitartez kaltea nolakoa izan den eta kalteak murriztu diren edo ez aztertzen saiatu gara.
|
|
Itzalaldi analogikoaren atarian kokatzen da ikerketa hau, aztertzeko ikus entzunezkoendigitalizazioak zer nolako aldaketak eragin dituen nerabearen kontsumo ohituretan. Dena den, nerabearen bakarkako kontsumoa aztertzeaz harago, gure
|
lanaren
helburua da ikertzeanerabearen eta lagun taldearen artean gertatzen diren harremanak, ikus entzunezko produktueninguruan sortzen direnak.
|
|
Gure ikerketa
|
lanaren
helburu nagusia hitz konbinazioak aztertu eta haien prozesamendu konputazionalerako oinarri linguistikoak jartzea da, hizkuntza aplikazio aurreratuetan arazo handiak sortzenbaitituzte. Horixe gertatzen da, adibidez, itzulpen automatikoan; izan ere, horrelako egiturak ondoitzultzea zaila bada hiztunontzat, are gehiago ordenagailu batentzat, hitzei ohiko ordainak ematenbaitizkie defektuz eta, hortaz, tratamendu berezirik egin ezean, itzulpen literal traketsak sortzen baititu.Hona, esaterako, Matxin2 itzultzaile automatikoaren bi emaitza:
|
|
Gure tesi
|
lanaren
helburu nagusia denbora informazioaren tratamendu automatikoa egitea da, euskararenprozesamenduan urrats bat aurrera egiteko. Gure helburu nagusia lortzeko ondoko helburu zehatz hauekdefinitu ditugu:
|
2017
|
|
alde batetik lan eskakizunak, hau da, alde batetik, langileari kostu fisiologikoak eta psikologikoak ekartzen dizkioten lanaren faktore fisiko, psikologiko, antolamenduzko edo sozialei dagozkienak, eta, bestetik, lan baliabideak, zeinek lotura baitute lanaren faktore fisiko, psikologiko, antolamenduzko edo sozial batzuekin, egingarri egiten dituztenekin: bat lanaren eskakizunak eta kostu fisiologiko eta psikologikoak gutxiagotzea, bi erabakigarriak izatea
|
lanaren
helburuak erdiesten, eta hiru pizgarri izatea pertsonaren hazkunderako, ikaskuntzarako eta garapenerako.
|
|
2.4 Eskolaren beharrei erantzuna eta
|
lanaren
helburuak
|
|
Aurrekariak eta
|
lanaren
helburu nagusiak aurkeztuta, ikerketaren funtsari helduko zaio jarraian. Horretarako HE eta PLren printzipio nagusien berri emango da lehenbizi (3.1 eta 3.2 atalak hurrenez hurren), eta printzipioen arteko uztarketa agertuko da gero (3.3, 3.4 eta 3.5 atalak).
|
2019
|
|
Familiei haur eta nerabeen bitartekaritza digitalean laguntzeko asmoz, Lehen Hezkuntzakoetapan seme alabak dituzten familiek adin txikikoen errealitate digitalari eta Interneten erabileraarduratsuari buruz duten pertzepzioa aztertu da. Hortaz,
|
lanaren
helburuak hauek izan dira:
|
|
zulo sakon bat egin genuke erlojuarenpenduluari halako luzera emateko. Hortaz, eta zaharberritze
|
lanaren
helburua bisitariekerlojuaren mekanismoaren funtzionamendua ikustea denez, laburragoa emango zaio penduluari, 1,86 m koa alegia. Luzera horrekin, erlojuak ditu orduak zenbatu, baina bisitariek aukeraizango dute erlojua martxan eta bizirik ikusteko.
|
|
Gaur egungo tratamendua anti PCSK9 antigorputzak erabiltzean oinarritzen da, odolean daudenproteinak inaktibatuz. Hala ere, tratamendu horrek ez du eraginik barne eragina duten PCSK9aldaeretan, S217R eta D129G esaterako, eta beste konponbide bat aurkitu litzakete.Nahiz eta esparru hori
|
lanaren
helburu ez izan, behar bada txaperona edo LDLR renprozesamenduan laguntzen duen konposaturen bat eman zen kasu hauetan. Era berean, ez da berdina PCSK9 gehiago jariatzea edo afinitate handiagoz lotzea LDLR ri:
|