Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Eleberrigintza sozialaren joera honen barruan sartuko dugu, orobat, Txomin Peillen (1932), euskaltzaina eta J. Mirenderekin batera Igela aldizkariaren sortzailea. Horretaz gain, haur eta gazteentzako liburu ugari idatzi ditu, baita filologiako nahiz etnologiako lanak ere. Helduentzat argitaratu dituen 5 narratiba lanetatik, lehen biek Euskaltzaindiaren Txomin Agirre Saria eskuratu zuten:
‎esan beharrik ere ez dago kaleratu diren emakumezkoen lan guztien kalitatea ez dela, inondik ere, maila berekoa izan. Emakumezko guztiak zaku berean sartzen dituzten hurbilpen kritikoak kritikatzen ditugunok argi utzi behar dugu maila duineko lanen ondoan (Oñederraren nobela, Meaberen poema liburua, Rozasen narratiba, Urretabizkaiaren azken nobela....), hala moduzko lanak ere kaleratu direla (adibidez, Gutiziak [Txalaparta, 2000] liburuan barneratu ziren ipuinak, ez ziren, kalitate maila berekoak). Harrigarriena, segur aski, euskal literaturaren mundu honetan emakumez soilik osatutako liburu bat kaleratzeak eragindako zeresanak izango lirateke. azken hamarkadetan izan duen igoera.
2008
‎1 Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik duten lanak ere bultzatzea. Egiten al da egun halakorik?
‎Sarritan errentagarritasun ekonomikoak kulturalari oztopo egiten dio. Nola bidera daiteke errentagarritasun kulturala soilik duten lanak ere bultzatzea?
2009
‎Ermiten txukuntze eta garbitze lanak ere, auzolanaren parte izan dira. Jataben horren ugariak izan diren karobietan karea egitea legez.
2011
‎Oso kontuan hartzeko datua iruditzen zaigu, halaber, literatur itzulpenen kritikak egiteaz gainera, euskaraz sortutako lanak ere kritikatzen dituela kritikarien% 78, 5k. Hortaz,% 21,5 baino ez da aritzen soilik literatur itzulpenen kritikak idazten.13 Itzulpen kritikak soilik idazten dituztenen artean sartu ditugu Karlos del Olmo eta Mikel Garmendia kritikariak, ezen, datuei begiratuta, bistan denez, salbuespena baita idatzi duten kritika bakar hori, sormen lanen kritiken taldekoa.
2015
‎Azkenik, sormen lanak ere aipatu behar dira. Sinadurarik gabeko ipuin eskatologiko bat zetorren lehenik, Anbizioen gatazka, aldizkarion tonu transgresorearekin bat zetorrena.
2021
‎30 Hainbat urtetako PISA txostenaren emaitzen azterketan oinarritzen, garatzen eta justifikatzen du autoreak (op.) horrelako baieztapena, irakurritakoaren ulermen gaitasunari dagokionez. Bere analisian Beauden gogoetez gain, Octobre, Jauneau, Jonchery, Donnat eta beste ikertzaile batzuen ikerketa lanak ere aintzat hartzen ditut horretarako kontuan hartzeko hainbat ondorio eskaintzen ditu: (1) Emakumeek irakurketarekiko eta, oro har, liburuarekin lotutako jarduera kulturalekiko atxikimendu handiagoa erakusten dute, eta transmisioa haien esku dago hein handi batean; (2) familian gertatzen den transmisioa giltzarri da atxikimendua, ohitura eta zaletasuna garatzeko; (3) horretarako, kultur giro aberatsa eta jarrera egokia egon behar direla familian, kultur praktikaren beharra eta garrantzia kontatzeko eta ez irakasteko; (4) familian dagoen garapenekonomiko maila eta kultura praktikaren arteko lotura edo menpekotasun handia dagoela frogatzen dute ikerketek:
‎(1) Hizkuntzaren erabilera desberdinetan literatur erregistroa txertatzea; (2) ikaslea ezagutzak eraikiko dituen agentea izango da, ulermenari lehentasuna emanez, batetik, eta elkarrekintza didaktikoa oinarri hartuta, bestetik; (3) literaturaren historiaren ardatz diakronikoa; (4) corpus literarioa zabaltzea eta irakurketa kanonaren34 izaera diziplinartekoa35 eta interkultura34 Alonsok (2008, 2009) dioenez, gaur egungo beste autore obra batzuekin batera, literatur kanona ere eskolan lantzeak garrantzi handia dauka, besteren artean, komunitatearen ezagutza kulturala transmititzeko, betiere, ikaslearen gaitasunak eta heziketa literarioa helburu, irakurtzeko gaitasunean sakontzeko, lehenik, baina testu horietatik abiatuz, sorkuntzara ere iritsteko. Bide horretan, Riveraren eta Romeroren (2020) ikerketak konbinazio horren alde egiteko, hots, irakurketa planetan ikasleen gustukoak diren literatur lanak ere txertatzeko frogak eta argudioak eskaintzen ditu. Era berean, aniztasuna eta moldakortasuna eskola kanonaren berezko ezaugarriak izan behar direla diote Permachek eta Álvarez Uriak (op.: 38):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia